Kannattaa sitten voima jättää sivuun ja järjen kanssa varovasti käännellä. Se lasin alareunaa kiertävä muovilerpake jää herkästi irti sieltä lasin keskivaiheilta. Kun varovasti painelee isommalta alalta kuuluu naksaukset kun muovi menee paikalleen.
Sitten kun olet tarpeeksi kauan repinyt huoltoluukun vierustaa irti lasin alareunasta, otat varmaankin huoltoluukun auki lokasuojan reunan kiinnikkeen irrottamalla ja kääntämällä huoltoluukun ylös keskelle.
Tuulilasinpyyhkijät on myös hyvä nostaa "huoltoasentoon", eli käytä virrat päällä ja pois, paina tuulilasinpyyhkijän viiksestä alaspäin niin kauan, että sulat ovat lähes yläasennossa. Näin ei apurin pyyhkijän varsi jää tielle, kun nostat sitä muovia.
Jos meni ohje ihan päin seiniä, niin oikaiskaa kiitos.
-04 pitäis mennä noi pyyhkijät kaiketi samalla tapaa huoltoasentoon, mutta kun ei mene. Ei mene avain off-asennossa eikä mene vaikka avain on irti, ihan sama kuin kauan viiksestä vetää alaspäin. Käyttöohjekirjan ohjeellakaan ei mene eli miten noi saa sitten huoltoasentoon?
Viimeksi muokannut Pakari, La Marras 21, 2015 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Ohjeistuksen vastainen lainaus poistettu.
Minulla ei ole koskaan ollut tarvetta siihen. En edes tiennyt, että sellainen mahdollisuus olisi olemassa. Enkä ole moista toimintoa kokeillut.
Ei pyyhkijät ole mielestäni yhtään raitisilmasuodattimen vaihdon esteenä. Sitten taas mikäli tarvitsee irroittaa kokonaan tuo musta muovi, niin pyyhkijän varret on otettava irti. Se onkin sitten jo toinen juttu.
ps. toisaalta kun asiaa mietin, niin en sittenkään ole varma, josko nuo pyyhkijän varret olisi kuitenkin haittona. Suodatinta vaihtaessa saatoin irroittaa kokonaan tuon vänkärin puolen pyyhkijänvarren pois edestä häiritsemästä.
Eihän ne suodattimen vaihdolle ole esteenä, mutta tarkoitus olisi ottaa se muovi pois kokonaan. En viitsinyt uutta topicia aloittaa pelkästään pyyhkijöiden huoltoasentoon saattamiseksi.
Viimeksi muokannut Pakari, La Marras 21, 2015 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Ohjeistuksen vastainen lainaus poistettu.
petrisa kirjoitti:Miksi pyyhkijät pitäisi nostaa huoltoasentoon?
Se apurin puolen varsi jää taitettavan muovilärpäkkeen päälle, jos sitä ei nosta huoltoasentoon. Toki sen suodattimen saa pujoteltua sinne ilmankin pelkää muovia vääntämällä, mutta virallista ohjetta noudattamalla on huomattavasti enemmän tilaa tehdä töitä.
No irroitin pyyhkijän ilman huoltoasentoa niin sai sen muovin käännettyä pois tieltä. Raitisilmasuodattimen kotelon tiiviste sen verran haperoa, että piti se ehjätä ja liimata kunnolla, ettei vesi tule apukuskin jalkotilaan. Jäin vain ihmettelemään tuota, että miksi pyyhkijät ei nouse huoltoasentoon vaikka viiksestä vetää alaspäin n. 16s viiveellä kuten ohjekirjassakin on neuvottu.
Niin se varmaan oli, että itsekin otin kuskin pyyhkijän varren irti. Ei viitsinyt vääntää muovia liian rajusti ilman pyyhkijän irroitusta. Olisi varmaan saanut vaihdettua, mutta eipähän pauku muovit rikki, kun on tilaa.
Vaihdoin tänään tuohon uuteen tulokkaaseen (-08 SC )kyseisen suodattimen. En ole koskaan 3sta omistamastani NG 93sesta irroitellut, kuin sen yhden niitin siitä muovin reunasta. Eipä sitä tarvitse paljoon vääntää suodattimen vaihtamiseksi. Toki käynyt mielessä jos joskus irrottaisi kokonaan muovin ja katsoisi mitä alta löytyy..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)