Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Tuollasessa tulisi rumaa jälkeä kun joku autoilija menisi paniikkiin joutuessaan moisen kohteeksi ja kokisi että tilanteesta on päästävä pois nopeasti.
Ei siinä hyvä häviäisi vaikka joutuisi yliajetuksi nuo kaikki mellakoitsijat.
Ei siinä hyvä häviäisi vaikka joutuisi yliajetuksi nuo kaikki mellakoitsijat.
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Ihmettelyketju
Jep aivan vastuutonta. Muutenkin tekopyhää hommaa noilla. Noista ei varmaan yksikään ole sellainen joka ilman sähköä eläisi.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Ihmettelyketju
Ja kaikkein järkyttävintä on ettei noi tiedä hölkäsenpöläystä Suomen energiamarkkinoista ja sitä miksi nimenomaan omaa järkevää sähköntuotantokapasiteettia tarvitaan.
Tässä järkevällä sähköntuotantokapasiteetilla en tarkoita tukiaisrahoilla toteutettuja tuotantomuotoja.
Tässä järkevällä sähköntuotantokapasiteetilla en tarkoita tukiaisrahoilla toteutettuja tuotantomuotoja.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1447121467726.html
Minulla ei ole koskaan ollut autoa, jossa olisi tuulilasin sähkölämmitys. Voisiko joku, jolla sellainen on, kertoa, minkä paksuinen kaapeli tuulilasinlämmittimeen menee ja minkä kokoinen sulake piuhassa on? Jotain 50 neliömilliä ja 200A?Tuulilasin lämmitys (teho 1 000–2 000 W) nostaa polttoaineenkulutusta jopa 2–4 l/100 km
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
^
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/HTML/volkswagen_tekniikka_lammitysjailmastointi_lisalammittimet?open kirjoitti:Sähkötoiminen sisäilman lisälämmitin (PTC-elementti)
PTC-elementti on sähkövastus, joka on sijoitettu lämmityslaitteen kennon yhteyteen. Vastus lämmittää tarvittaessa suoraan ohjaamoon sisään virtaavaa ilmaa noin 1000 W teholla.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=25296.0 kirjoitti: PTC:n sulake on 100 A
Re: Ihmettelyketju
Jutussa puhutaan tuulilasin lämmittimestä, ei sisäilman.
En nopeasti löytänyt teholukemia, mutta mm tämä dokumentti antaa Fordin tuulilasilämppärille 2*40A sulakkeet, joten lienee sinne jokunen watti tarjolla, vaikkei ihan kilowattia taidakaan mennä.
En nopeasti löytänyt teholukemia, mutta mm tämä dokumentti antaa Fordin tuulilasilämppärille 2*40A sulakkeet, joten lienee sinne jokunen watti tarjolla, vaikkei ihan kilowattia taidakaan mennä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Tuosta sitten tulkitsemaan: http://www.vagarena.fi/index.php?action ... tach=27873
Johtoihin värin lisäksi merkityt numerot tarkoittanevat johdon paksuutta.
Johtoihin värin lisäksi merkityt numerot tarkoittanevat johdon paksuutta.
Re: Ihmettelyketju
Tehosta en tiedä mutta sulattaa jäisen lasin niin nopeasti että varmaan se aika tehokas on. Käynnistyksen jälkeen hetkeksi vaan päälle ja pyyhkijöillä puhtaaksi. Kertaakaan en ole tuulilasia joutunut rapsuttelemaan, mikä on hyvä kun nykyiset tuulilasit naarmuuntuu todella herkästi. Ajossa ei ole vielä sellaista tilannetta tullut että olisi ollut tarvetta, varmaan joku jäätävä tihku olisi sellainen, muuten pysyy lasi kyllä sulana ihan puhaltimella.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
1-2 kW:n tehollahan tuollaisen tuulilasin pitäisi lämmetä parhaimmillaan aika kuumaksi. Jos nyt vertaa vaikkapa 800 W sähköpatteriin, joka paahtaa tauotta täysillä, ja jossa on pinta-alaa varmaan noin puolikkaan tuulilasin verran.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Mitään mistään tietämättä siellä voi olla vaikkapa PWM-ohjaus keventämässä lämpötehoa tarvittaessa. Jos ihan teoriatasolle mentäisiin, niin auto saattaisi anturoida jopa sekä moottorin että ulko- ja sisäilman lämpötiloja, ehkä jopa itse lasin ja näiden perusteella tehdä päätöksiä lämmitystehosta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Mulla oli Jagessa tuulilasin lämmitys. Muistelisin että sulakkeet oli samaa kokoa kuin takalasin lämppärille. Automaattisesti katkaisi lämmityksen tietyn ajan kuluttua. Älyä siinä oli sen verran että jos sitä kytki uudelleen päälle niin ei kauaa enää pitänyt sitä päällä.
Pirun näppärä varuste. Joitain kertoja kerkesi olla vajaan vuoden sisällä käyttöä ihan maantielläkin. Jos vaan valita pystyis niin löytyis ihan jokaisesta mun autosta.
Pirun näppärä varuste. Joitain kertoja kerkesi olla vajaan vuoden sisällä käyttöä ihan maantielläkin. Jos vaan valita pystyis niin löytyis ihan jokaisesta mun autosta.
-
- "Aero"
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
- Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)
Re: Ihmettelyketju
Nii on varmaan 2-4 l satkulla jos pitää sitä päällä 100 kilsaa putkeen joka on järjetöntä ja pilaa lasin.Jos sen pitää pari minsaa lähtiessä päällä,niin ei varmasti vaikuta 2-4 l satkulla.
Mutta hei oli mulla asiaakin.Mikä hitto on tää kuha juttu.Miks pennut lähettelee jotaa kuhaviestejä ja hokee kuhaa ja nauraa.
Mutta hei oli mulla asiaakin.Mikä hitto on tää kuha juttu.Miks pennut lähettelee jotaa kuhaviestejä ja hokee kuhaa ja nauraa.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Re: Ihmettelyketju
^ Kuhan vitsailevat.
Defa on tilannut VTT:ltä tutkimustuloksen, jossa saadaan mahdollisimman suuri hyöty esilämmityksestä, siksi tuulilasinlämmitystä on liioiteltu.
Defa on tilannut VTT:ltä tutkimustuloksen, jossa saadaan mahdollisimman suuri hyöty esilämmityksestä, siksi tuulilasinlämmitystä on liioiteltu.
-
- "Aero"
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
- Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)
Re: Ihmettelyketju
Aivan Risto tunnista ongelman,mutta ei itsekään osaa selittää ilmiötä.Siis onko kellään semmosia teinituttuja jotka vois selventää mitä vittua siinä nauretaan.Ei aukee vanhalle.Radiossakin jo jotku juontaja höhöttelee kuhakuhahöhöjuttuja,mutta eiks kukaan tiedä miks se on hauskaa,kaikki vaan menee messis ja yrittää antaa itsestään fiksun ja nuorekkaan kuvan hokemalla jotaa kakaroitten hokemaa.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
http://www.lansi-savo.fi/mielipide/kolu ... taa-314062Siis onko kellään semmosia jotka vois selventää mitä vixxua siinä nauretaan
esim..kuha on joku,johon purkaa vihaansa.
*ei tuo nyt kuitenkaan naurata,minua ainakaan*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#