Ruotsista ostetun auton omistajanvaihdos.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Athlonisti
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 15:58
Paikkakunta: Kokkola

Ruotsista ostetun auton omistajanvaihdos.

Viesti Kirjoittaja Athlonisti »

Ostin auton Ruotsista. No se omistaja on Ruotsista, mutta ostin auton Suomessa.
Lähetin sitten tuossa 24.1.05 Vägvergetin ilmoitusosan, mihin täytin vain omat tietoni, auton myyjille ja olen nyt odotellut papereita takaisin siitä asti. Tänään laitoin sitten tekstiviestiä, että missä paperit viipyy ja sain vastauksen, että ne ovat menneet joihinkin jatkotoimiin. Mitähän se tarkoittaa? Kuuluuko auton omistajan vaihtamisen ja auton poistamisen Ruotsin rekisteristä viedä noin kauan? Tietääkö kukaan minkälainen prosessi sekin on?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Athlonisti
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 15:58
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Athlonisti »

Kyllä minä nuo asiat tiedän.
Mutta tuo linkki ei vastaa minun kysymykseen.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ruotsista ostetun auton omistajanvaihdos.

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Athlonisti kirjoitti:Ostin auton Ruotsista. No se omistaja on Ruotsista, mutta ostin auton Suomessa.
Lähetin sitten tuossa 24.1.05 Vägvergetin ilmoitusosan, mihin täytin vain omat tietoni :?: :?: , auton myyjille ja olen nyt odotellut papereita takaisin siitä asti. Tänään laitoin sitten tekstiviestiä, että missä paperit viipyy ja sain vastauksen, että ne ovat menneet joihinkin jatkotoimiin. Mitähän se tarkoittaa? Kuuluuko auton omistajan vaihtamisen ja auton poistamisen Ruotsin rekisteristä viedä noin kauan? Tietääkö kukaan minkälainen prosessi sekin on?
Mitä papereita odotat ??
Tarvitset katsastukseen ja tullaukseen seur. paperit:

1. Kauppakirjan

2. Autosi ruotsalaisen rek.otteen + sen tekn. lisäosan

3. Kopion siitä rekisteristä poistoilm. minkä lähetit ruotsiin(jos oikein ymmärrän kirjoituksen).
( eli jos et ottanut kopiota siitä ilmoituksesta niin sitten sinun tulee tilata se vägvärketiltä sillä ruotsin poistoilm. on omistajatiedot valmiina ja se palautetaan kilpien kanssa vägvärketille allekirjoitettuna kun auto poistetaan kilvistä.)
Kirjoitat että omistajan vaihtamiseen ?? et kai sitä itselle rekisteröi ruotsiin??
Oliko myyjä auton omistaja ?? vai vain haltija ??

Jos sinulla on kauppakirja ja rek.otteen molemmat osat itsellä tarvitset nyt
ainostaan kopion rek.poistoilmoituksesta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Athlonisti
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 15:58
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Athlonisti »

Odotan ainakin kauppakirjaa sekä nuita rekisteriotteita. Mutta mitähän se meinaa, että nuo paperit meni johonkin "jatkotoimiin". Onkohan siinä joitain epäselvyyksiä? Ei tuon luulis noin kauan kestävän....
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

se vägverketin lappu jää ruotsiin, menee vägverketille, missä auto poistetaan ruostin kilvistä. itse otatin tuosta silloin kopion minkä viranomaiset todisti oikeaksi, ja sen kanssa menin konttorille.
ja lisäksi kauppakirja on hyvä olla olemassa, jottai ainakin voi todistaa sillä että auto on ostettu itselle.
ja sitä lappua ei olisi tarvinut edes lähettää ruotsiin, koska suomen ake pystyy myös poistamaan auton pois ruotsin kilvistä ts. vägverketiltä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Athlonisti
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 15:58
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Athlonisti »

Vitsi...Ei tullut otettua oikeaksitodistusta Vägverketin lapun kopioon..
Kuinkahan kauan ne laput nyt jumittaa tuolla Ruotsissa? Viikkoja, kuukausia, v v vuo... 8O
Onkohan siinä tullut sitten jotain häiriöitä...? Tietääkö kukaan kuinka nopeasti tuo homma normaalisti vie?
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Athlonisti kirjoitti:Vitsi...Ei tullut otettua oikeaksitodistusta Vägverketin lapun kopioon..
Kuinkahan kauan ne laput nyt jumittaa tuolla Ruotsissa? Viikkoja, kuukausia, v v vuo... 8O
Onkohan siinä tullut sitten jotain häiriöitä...? Tietääkö kukaan kuinka nopeasti tuo homma normaalisti vie?
Tässä osoite mistä voit ainakin seurata "autosi" vaiheita jos sinulla on ruotsin rek.tunnus muistissa.
https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
ja siihen laatikkoon kirjoitat rek.tunnuksen ja painat fortsätt niin näet onko vielä rekisterissä ym..
Sivuilta voit myös lähettää kyselyitä om.tiedoista ym..
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

taitaa löytyä aika vanhojakin tietoja tuolta :) oli kiva katsella oman tonnarin tiedotkin tuolta :) vaikka auto on tuotu suomeen pari vuotta sitten.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

valtteri kirjoitti: Tässä osoite mistä voit ainakin seurata "autosi" vaiheita jos sinulla on ruotsin rek.tunnus muistissa.
https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
ja siihen laatikkoon kirjoitat rek.tunnuksen ja painat fortsätt niin näet onko vielä rekisterissä ym..
Sivuilta voit myös lähettää kyselyitä om.tiedoista ym..
Onpas kätevä, ja meillähän tietysti vastaavien tietojen haku luonnollisesti maksaa :x
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

9000 takaistuin?

Viesti Kirjoittaja gis »

Tarkastin yhden kiinnostukseni kohteen tiedot tuolta aiemmin mainitusta paikasta. Montako henkeä 9000 peräpenkille mahtuu? Siis ks. allaolevaa kopsua, sen mukaan koko autossa ei ole paikkoja kuin neljälle??? Lienee virhe?

Tekniska data
Effekt kW: 147
Antal passagerare: 4

jne... mutta tuo 4? Vai onko sitten kuljettaja viides?
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Jamppa kirjoitti:taitaa löytyä aika vanhojakin tietoja tuolta :) oli kiva katsella oman tonnarin tiedotkin tuolta :) vaikka auto on tuotu suomeen pari vuotta sitten.
Lukee varmaankin poistettu rekisteristä ?(tietysti ruottiksi)

antal pasaserare 4 = matkustajia + kuljettaja = 5
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Onkos Aero ruotsissa nelipaikkainen?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ei, kuskin lisäksi 4 matkustajaa(yhteensä 5 henkilöä), niinkuin muissakin tonnareissa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin