Joo eli vuoden 1991 saab 900 2.0 litrasesta saperosta kampiakselin asentotunnistin rikki.. onko miten vaikee vaihtaa parkkiksella vai pitääkö roudata pajalle.. Ei huvittas kyllä pajalle viiä jos pystyy kotipihalla tekee..
saabisti1989 kirjoitti:Joo eli vuoden 1991 saab 900 2.0 litrasesta saperosta kampiakselin asentotunnistin rikki.. onko miten vaikee vaihtaa parkkiksella vai pitääkö roudata pajalle.. Ei huvittas kyllä pajalle viiä jos pystyy kotipihalla tekee..
Viitasen linkkaama kuva näyttää anturin sijainnin vanhassa Saab 9000:ssa. 900:ssa anturi on toki suhteessa moottoriin samassa paikassa öljypumpun kannessa hihnapyörän takana, mutta ahtaammin rintapeltiä vasten.
Korjaamolaitteista kuten nosturi tai paineilmatyökalut ei ole 900:n anturia vaihtaessa mitään apua. Tarvitaan 27 mm lenkkiavain tai lyhyt hylsy metrisellä varrella ja kaveri tai pultti pitämään vauhtipyörää lukittuna kun hihnapyörän pulttia löysätään.
Hihnat pois, kontilleen moottorin päälle ja puretaan hihnapyörä pois, sen jälkeen anturin kaksi pientä kiinnitysruuvia auki ja anturi pois. Kokoaminen uudella anturilla käänteisessä järjestyksessä.
Miten on vika paikallistettu juuri asentoanturiin? Joko on toimiva anturi hankittuna, mistä löysit?