900 kampiakselin asentotunnistin.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabisti1989
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 24, 2015 20:10

900 kampiakselin asentotunnistin.

Viesti Kirjoittaja saabisti1989 »

Joo eli vuoden 1991 saab 900 2.0 litrasesta saperosta kampiakselin asentotunnistin rikki.. onko miten vaikee vaihtaa parkkiksella vai pitääkö roudata pajalle.. Ei huvittas kyllä pajalle viiä jos pystyy kotipihalla tekee..

Jos joku antas vähän vinkkejä?

Kiitos :)
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 900 kampiakselin asentotunnistin.

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

saabisti1989 kirjoitti:Joo eli vuoden 1991 saab 900 2.0 litrasesta saperosta kampiakselin asentotunnistin rikki.. onko miten vaikee vaihtaa parkkiksella vai pitääkö roudata pajalle.. Ei huvittas kyllä pajalle viiä jos pystyy kotipihalla tekee..

Jos joku antas vähän vinkkejä?

Kiitos :)
http://saab.svahatalo.fi/kampiakselinas ... istin.jpeg
Tuossahan tuo olisi.
Ari 1622
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900 kampiakselin asentotunnistin.

Viesti Kirjoittaja jus »

Viitasen linkkaama kuva näyttää anturin sijainnin vanhassa Saab 9000:ssa. 900:ssa anturi on toki suhteessa moottoriin samassa paikassa öljypumpun kannessa hihnapyörän takana, mutta ahtaammin rintapeltiä vasten.

Korjaamolaitteista kuten nosturi tai paineilmatyökalut ei ole 900:n anturia vaihtaessa mitään apua. Tarvitaan 27 mm lenkkiavain tai lyhyt hylsy metrisellä varrella ja kaveri tai pultti pitämään vauhtipyörää lukittuna kun hihnapyörän pulttia löysätään.

Hihnat pois, kontilleen moottorin päälle ja puretaan hihnapyörä pois, sen jälkeen anturin kaksi pientä kiinnitysruuvia auki ja anturi pois. Kokoaminen uudella anturilla käänteisessä järjestyksessä.

Miten on vika paikallistettu juuri asentoanturiin? Joko on toimiva anturi hankittuna, mistä löysit?
Vastaa Viestiin