oveen kaiutin pioneer ts-g1722i
-
- "Kaasari"
oveen kaiutin pioneer ts-g1722i
Sopiikohan etu oveen kaiutin pioneer ts-g1722i millä korokkeella? Osaisiko joku kertoa kuinka pioneerin sivuilta löytyvää mittakuvaa pystyy tulkitsemaan saabin oven kiinnitykseen nähden?
Re: oveen kaiutin pioneer ts-g1722i
Ainakin nuo Pioneerit omaavat pienemmän upotussyvyyden kuin mun kolkin oviin tungetut JBL GTO 6583C sarja midbassot.
Korotuspalat kannattaa tehdä itse, sillä tehdastekoiset tuskin sopivat paikoilleen muokkaamatta vaikka niiden myyjä tai valmistaja muuta väittäisikin...
Korotuspalat kannattaa tehdä itse, sillä tehdastekoiset tuskin sopivat paikoilleen muokkaamatta vaikka niiden myyjä tai valmistaja muuta väittäisikin...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
-
- "Kaasari"
Kiitos.
Eli itse tekemällä korokkeen saa tuon asennettua eikä tarvi rikkoa ovipagvia ja ritilää?
Eli itse tekemällä korokkeen saa tuon asennettua eikä tarvi rikkoa ovipagvia ja ritilää?
Väittäisin että tuo mahtuu ovipahvin alle ihan hyvin. jos autossa ei ole ovikaiuttimia, niin joudut leikkaamaan eristemuovia vähäsen ja saattoi ovipahvissakin olla kaiuttimen paikka ummessa ritilän takana.
Muista että normaalisti ovikaiuttimia soittavan AS3-vahvistimen kautta ei tule yläpäitä lainkaan, jos taas autossa ei ole AS3-vahvistinta, niin oviin tulee kyllä kaiutinjohdot, mutta niiden toiset päät ovat vapaassa liittimessä keskikonsolin oikealla sivulla verhoilumuovin alla...
Muista että normaalisti ovikaiuttimia soittavan AS3-vahvistimen kautta ei tule yläpäitä lainkaan, jos taas autossa ei ole AS3-vahvistinta, niin oviin tulee kyllä kaiutinjohdot, mutta niiden toiset päät ovat vapaassa liittimessä keskikonsolin oikealla sivulla verhoilumuovin alla...
-
- "Kaasari"
Ovesta sainkin jo irti eristemuovin. Piuhat näkyy. Myös pelkääjän jalkatila auki. Piuhat vasemmalta ja oikealta taita olla kiinni yhessä liittimessä. Pitänee katkaista ja tehdä liitoksellä jatkot että yltää iso liittimelle. Saabissa on nyt alpinen cd radio 4x40w
ei vahvaria. Tarkoitus laittaa takakaiuttimien piuhojen paikalle ovet. Etu paikalla on kojelaudan kajarit.
Voisi riittää mun tarkoituksiin noin ilman takakakareita. Niitä ei ole. Saa kommentoida ja anta ideoita.
ei vahvaria. Tarkoitus laittaa takakaiuttimien piuhojen paikalle ovet. Etu paikalla on kojelaudan kajarit.
Voisi riittää mun tarkoituksiin noin ilman takakakareita. Niitä ei ole. Saa kommentoida ja anta ideoita.
Takakajarit on takapenkkiläisille joten niitä ei auton käytöstä riippuen tarvi. Alkuperäiset etukaiuttimet ovat myös aika horroria ja kyllä ne yläpäät enemmänkin sieltä kojelaudalta tulevat. Ne on helppo vaihtaa pikkuvaivalla toki vaikka myöhemminkin. Myös, samalla kun ovipahvit on auki, niin voi vähentää meluja äänieristyksen lisäämisellä oven sisään jos on siitä ollut aiemmin haittaa.saab93_2_0i_98 kirjoitti: Voisi riittää mun tarkoituksiin noin ilman takakakareita. Niitä ei ole. Saa kommentoida ja anta ideoita.
Ovissa ei mulla ollut kajareita, mutta pahvissa ja muovissa oli paikat rei'itettynä mistä oli helppo napsaista sopivan kokoinen pala pois. Ovipeltiin kun laitoin midbassot, niin piti askarrella vanerista sovitteet, mutta sellainen kuva jäi että insinöörin alkuperäinen ajatus olisi ollut kiinnittää kaiutin ovipahviin, noilla tehoilla tämäkin voisi olla ihan kelvollinen ajatus.
Muutamassa threadissa tällä foorumilla on huomioita siitä, että onko alkuperäisien kaiutinritilöiden rei'itys liian pientä. Paha sanoa enää tähän väliin mikä vaikutus, otin tästä itse vaarin ja porailin 5mm aukot joka hunajakennon keskelle ja päällystin kaiutinkankaalla sekä ovien että kojelaudan ritilät.
Tuosta jos haluaa mennä vielä eteenpäin, niin jos apparin puolella ei ole airbagia, sinne hansikaslokeron taa saa mahtumaan vahvarin (mulla Rainbow Beat 2, menee just ja just). Virtajohtoahan joutuu sitten tietty vetämään ja kaiutinkaapeleitakin olisi ainakin midbassoille syytä askarrella vähän jämäkämmiksi, joutuu poraamaan oven läpivientiliitintä mikä on vähän apinan hommaa. Ero on kuitenkin todella vinha siinä, onko erillistä vahvistinta vai ei. Työmäärä ja hinta toki kasvaa ihan eri sfääreihin.
-
- "Kaasari"
Kiitos ideoista. Voisi porata ritilään aukkoja se on helppo ja nopea. Mutta eikö kannata porata kuin muutama reikä, miksi kangas tarvitaan?
Merkittävin info mittakuvasta on asennussyvyys, joka näyttäisi oleva noille ämyreille 46 mm. Väittäisin että nuo saa asennettua kolkin oviin ilman mitään korokerenkaita, on sen vertan pieni syvyys. Pioneerin kaiuttimet asensin edelliseen autooni ilman korokkeita, ja muistakseni asennussyvyys ei ainakaan tuota pienempi ollut.saab93_2_0i_98 kirjoitti:Sopiikohan etu oveen kaiutin pioneer ts-g1722i millä korokkeella? Osaisiko joku kertoa kuinka pioneerin sivuilta löytyvää mittakuvaa pystyy tulkitsemaan saabin oven kiinnitykseen nähden?
Itselläni oli kytkentä juuri kuten sinulla on ajateltu, ja oli riittävän hyvä omaan tarpeeseen. Takapenkillä ei kukaan mölyä ollut kaipailemassa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ne alkuperäiset kojelaudan kajarit ovat mun mielestä huonot, niiden tilalle paremmat ja sitten alkaa yläpäistäkin saamaan selvää...
Taisin olla mielikuvien uhri ja luin noita vanhoja juttuja että "onpa siistiä". Näyttää se hienommalta ainakin.saab93_2_0i_98 kirjoitti:Kiitos ideoista. Voisi porata ritilään aukkoja se on helppo ja nopea. Mutta eikö kannata porata kuin muutama reikä, miksi kangas tarvitaan?

Ja 46mm menee ilman mitään spesiaalia, muistaakseni omat 6,5" ovat 65mm syvät ja pistin ne kotitekoisella korokkeella joka ei missään nimessä ollut yli 15mm oven metalliin kiinni.
-
- "Kaasari"
Näyttäsi nätisti kaiutin asettuvan oveen. Saako oven peltiin porata reikiä kun airbag anturit on jossain. Eli pitääkö huomioida jotain? Varmaan 3 ruuvilla pysyy kiinni? Kannattaako muoviäänieriste jättää väliin ruuvien alle? Aukko muoviin oli helppoa repäistä kun tehtaalla tosiaan oli valmiiksi tehty repäistävä osa.
Älä poraa johtoja poikki. Muistaakseni airbagin anturi oli tuolla taempana ovessa. Siitä ei siis pitäisi olla huolta. Eristeeseen en osaa ottaa kantaa, kato miten saat fiksusti pysymään.saab93_2_0i_98 kirjoitti:Näyttäsi nätisti kaiutin asettuvan oveen. Saako oven peltiin porata reikiä kun airbag anturit on jossain. Eli pitääkö huomioida jotain? Varmaan 3 ruuvilla pysyy kiinni? Kannattaako muoviäänieriste jättää väliin ruuvien alle? Aukko muoviin oli helppoa repäistä kun tehtaalla tosiaan oli valmiiksi tehty repäistävä osa.
Kyllä 3 ruuvilla pitää tuon pysyä kiinni.
Alkuperäinen on tiivistetty siihen ovipahviin mutta on kyllä ovessa kiinni.
http://1drv.ms/1fkew0Y
Ylös saa suoraanki jotain 3.5" kajareita.
Edit. Kolkissa mulla on jotku tälläset http://www.audiohellman.fi/alpine/kaiut ... /sxe-0825s
Halvat mutta silti alkuperäisiä pahvikartioita paremmat.
http://1drv.ms/1fkew0Y
Ylös saa suoraanki jotain 3.5" kajareita.
Edit. Kolkissa mulla on jotku tälläset http://www.audiohellman.fi/alpine/kaiut ... /sxe-0825s
Halvat mutta silti alkuperäisiä pahvikartioita paremmat.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Kaasari"
Eriste jätetty väliin.
Ovipahviin jaa tyhjää väliä kun en mitään korotetta laittanut ylle enkä alle.
Reikiä en vielä porannut ritilöihin.
Hyvin kuuluu nyt toistaiseksi noin
Kiitos ideoista ja vinkeistä kanssasaabisteille.
Ovipahviin jaa tyhjää väliä kun en mitään korotetta laittanut ylle enkä alle.
Reikiä en vielä porannut ritilöihin.
Hyvin kuuluu nyt toistaiseksi noin

Kiitos ideoista ja vinkeistä kanssasaabisteille.