Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
Mikä on otsikon virhekoodin oikea jännite? Miten jännitettä valvotaan ja miten korjaus?
Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
Mikä vikakoodi tarkalleen ottaen ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
Eipäs tullut laitettua ylös.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T
Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
Terve,Carmen kirjoitti:Mikä on otsikon virhekoodin oikea jännite? Miten jännitettä valvotaan ja miten korjaus?
Itselläni 2.3t 2001. Auto ollut minulla vajaa 6kk ja tyytyväinen olen ollut. Biopower+stage1 ohjelmoitu.
Täysin sama koodi ilmennyt. Eli koodi on open sidistä Fcod=807
Hex muunnettuna viittaa siis OBD-koodiin P0327 Knock Sensor DTC Code. Eli ilmeisesti sytytyskasettiin liittyy, sillä ei ole autossa tuollaista nakutustunnistinta erikseen.
Itsellä oireet alkoivat 2 viikkoa sitten. 2 kertaa auto on yhtäkkiä puolilämpimänä vain sammunut sateella ihan normi 30 - 40km/h kaupunkiajossa, moottorijarrutuksessa. Kun auton starttaa uudelleen, niin muistissa vain nuo tuo koodi 807 SIDissä.
Vikakoodi nollautuu Fcodista seuraavalla käynnistyskerralla, ja mikään vikavalo ei jää palamaan kojetauluun.
Varmaankin tuo kasetti alkaa olla menossa? Kaikki liittimet ja liittyvä tarkastettu. Tulpat vaihdettu 2kk sitten ES7-11 tulppiin. (Biopower )
Olen ajanut n. 40% bensa/etanoliseoksella näillä 0C keleillä. Käynnistyy aina hyvin, ei muuta ongelmaa kun tuo yhtäkkinen sammuminen. Molemmat kerrat olleet vielä sateella.
Olisiko kellään vastaavaa kokemusta / taikka myydä varakasettia alkuperäisenä minulle varalle takaboksiin. Jos pian alkaa jättää tielle.
#7973
Saab 9-5 2.3T 2002 E85
Saab 9-5 2.3T 2002 E85
Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
P0327 viittaa vanhenevaan sytkäkasettiin kyllä. Jos on aikomus autolla ajella useampi vuosi niin suosittelen uuden kasetin ostamista, tai sitten todella vähän käytetyn tk3.7 version kasetin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
Alkuperäinen kasetti vaihdettu kesäkuun lopulla, siitä ei pitäisi olla vikaa. Jos tietäisi, mikä jännite kasetille tulee, niin olisi helppo mitata liittimestä.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T
Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
Jos tietäisi mitä vikakoodia sieltä tarjoillaan niin arvauksien osumatarkkuus paranisi kummasti. Tarkista toki ensin että johtosarjan maadoitukset on kunnolla kiinni eli termostaattikotelon kannessa yksi ja imusarjan kyljessä toinen lambdaliitintelineen vieressä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
Mikä versio kasetista oli vuoden 98 -01 turbo femmoissa? Itsellä taitaa olla vielä ihan alkuperäinen. Paljonko ne "yleensä" on kestäneet?vesa67 kirjoitti:P0327 viittaa vanhenevaan sytkäkasettiin kyllä. Jos on aikomus autolla ajella useampi vuosi niin suosittelen uuden kasetin ostamista, tai sitten todella vähän käytetyn tk3.7 version kasetin.
#7973
Saab 9-5 2.3T 2002 E85
Saab 9-5 2.3T 2002 E85
Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
En osaa tarkalleen vastata mutta muistelen nähneeni 3.2-3.4 versioita siellä alkupäässä.
Versiohan selviää tarrasta joka on kasetin alapuolella ja samasta näkyy valmistusviikkokin.
Alkuperäiset vähintään 3.6 version kasetit tuntuu kestävän 200tkm+ noin keskimäärin.
Versiohan selviää tarrasta joka on kasetin alapuolella ja samasta näkyy valmistusviikkokin.
Alkuperäiset vähintään 3.6 version kasetit tuntuu kestävän 200tkm+ noin keskimäärin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
Kaverin Saab antoi vikakoodeja, kuten "DI-kasetin jännite liian matala" ja toisinaan valitteli "palotapahtumasignaalien puuttumista". Femman kone myös sammuili itsekseen välillä. Tässä kohtaa syynä oli johtosarjan heikkous DI-kasetin liittimen lähistöllä.
Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala
Viimein saatiin koodi talteen, P1310. Eli sytytys kasetille tuleva jännite liian pieni.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T