Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Varmasti on 2.0i seevitonen laiskan oloinen suhteessa vaikka Saabin TTiD:hen. Autossa on sen verran painoa, että kaksilitrainen vapari ei ole mikään sporttikone. Vertailun Mazda painaa alle 1200 kiloa, joten siihen nähdenhän siinä on aika sporttisen kokoinen kone, ja se näkyy varmasti sekä käytännön että teoreettisessa suorituskyvyssä.
TM toteaa Mazdan ominaisuuksista kaupunkiajossa: "Yksi valttikortti, jolla Mazda erottuu muista, on moottori. Se jaksaa vetää tarvittaessa matalilta kierroksilta isollakin vaihteella, ja liikkellelähdöt ovat luontevia". Tämähän ei suinkaan ole automaattisesti kunnossa pieni-iskutilavuuksisilla turbokoneilla, jotka tarvitsevat sen puhaltimen heräämistä tuottaakseen voimaa. Myös ohituskiihtyvyyden luulisi olevan turbokoneisten autojen heiniä. Mutta Mazda pieksi kilpaillijat siinäkin, paitsi kutosvaihteella, jossa Fiat voitti Mazdan.
En ole itsekään tuota Mazdaa ajanut, eikä kuulu minun suosikkiautotyyppeihini muutenkaan. Lähinnä yllätyin siitä, että pelkkien mallimerkintöjen perusteella olisin ajatellut että 1,4-litraiset ja 140-hevosvoimaiset turboahdetut Fiat 500X (230Nm) ja Opel Mokka (200 Nm) olisivat suorituskyvyssä ja taloudellisuudessa vieneet tuollaista kaksilitraista matalaviritteistä (120 hv/204 Nm) Mazdaa kuin Saab 9-3 muinoin premiumvertailun kilpailijoitaan. Mutta toisin päin kävi, vaparinkin voi tehdä vielä ihan kilpailukykyisesti, kun muukin auto on suunniteltu hyvin. Fiat ja Opel ovat n. 170 kiloa painavampia kuin Mazda, joten tuollakin on vaikutusta mittaustuloksiin.
TM toteaa Mazdan ominaisuuksista kaupunkiajossa: "Yksi valttikortti, jolla Mazda erottuu muista, on moottori. Se jaksaa vetää tarvittaessa matalilta kierroksilta isollakin vaihteella, ja liikkellelähdöt ovat luontevia". Tämähän ei suinkaan ole automaattisesti kunnossa pieni-iskutilavuuksisilla turbokoneilla, jotka tarvitsevat sen puhaltimen heräämistä tuottaakseen voimaa. Myös ohituskiihtyvyyden luulisi olevan turbokoneisten autojen heiniä. Mutta Mazda pieksi kilpaillijat siinäkin, paitsi kutosvaihteella, jossa Fiat voitti Mazdan.
En ole itsekään tuota Mazdaa ajanut, eikä kuulu minun suosikkiautotyyppeihini muutenkaan. Lähinnä yllätyin siitä, että pelkkien mallimerkintöjen perusteella olisin ajatellut että 1,4-litraiset ja 140-hevosvoimaiset turboahdetut Fiat 500X (230Nm) ja Opel Mokka (200 Nm) olisivat suorituskyvyssä ja taloudellisuudessa vieneet tuollaista kaksilitraista matalaviritteistä (120 hv/204 Nm) Mazdaa kuin Saab 9-3 muinoin premiumvertailun kilpailijoitaan. Mutta toisin päin kävi, vaparinkin voi tehdä vielä ihan kilpailukykyisesti, kun muukin auto on suunniteltu hyvin. Fiat ja Opel ovat n. 170 kiloa painavampia kuin Mazda, joten tuollakin on vaikutusta mittaustuloksiin.
Viimeksi muokannut AZP, To Joulu 10, 2015 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Aika matalaviritteisiltä vaikuttavat.AZP kirjoitti:1,4-litraiset ja 14 hevosvoimaiset turboahdetut
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
joo, ovatten
Kiroitusvihe korjattu ylläolevaan
Kiroitusvihe korjattu ylläolevaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mazda 3:ssa tuota moottoria koeajaneena voi kyllä kehua. Hyvä ja tasanen alavääntö ilman jyrinöitä, ylhäällä puutuu hieman mikä johtunee moottorinohjauksesta. Samaa mottiahan saa lisäksi 145 ja 165 heppaisena versiona mikä olisi varmaan lääke tuohon.
Kokonaisuutena myös yks parhaista mitä olen tässä hintaluokassa ajanut. Kolkista tämän taakse asettuessa kaikki hallintalaitteet oli luonnollisen tuntoiset ja tunnokkaat, mikä teki ajamisesta yhdessä vääntävän moottorin kanssa helppoa. Ei ole nykyautoissa itsestäänselvyys. Napit ja kytkimet yms. oli sijoitettu hyvin ja käyttölogiikan oppi heti. Sisusta erittäin tyylikäs ja laadukkaan oloinen. Penkitkin oli hyvät. Sisämelultaan ei paras mut ei huonoinkaan, koeajoautossa sävy oli matalataajuista jyminää.
Ei siis mikään tyypillinen riisikippo.
Kokonaisuutena myös yks parhaista mitä olen tässä hintaluokassa ajanut. Kolkista tämän taakse asettuessa kaikki hallintalaitteet oli luonnollisen tuntoiset ja tunnokkaat, mikä teki ajamisesta yhdessä vääntävän moottorin kanssa helppoa. Ei ole nykyautoissa itsestäänselvyys. Napit ja kytkimet yms. oli sijoitettu hyvin ja käyttölogiikan oppi heti. Sisusta erittäin tyylikäs ja laadukkaan oloinen. Penkitkin oli hyvät. Sisämelultaan ei paras mut ei huonoinkaan, koeajoautossa sävy oli matalataajuista jyminää.
Ei siis mikään tyypillinen riisikippo.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^ Ei se "Japanin Mersu" vissiin ihan tuulesta temmattu läppä oo. Omat kokemukset on vähäisiä mutta monet on kyllä kehuneet.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Parin Mersun ja yhden Mazdan kokemuksella pitää kyllä sanoa että Mazdan laatu on paljon Mersun edellä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mazda on teknisesti ollut aina hyvässä huudossa. Harmi vain, kun eivät opi tekemään koreista vähän paremmin korroosiota kestäviä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mazdat on ihan hyviä, isäukolla on ollut nyt pari kutosta uudesta, edellistä ja nykyistä korimallia, ja ihan mukavasti ne tuntuu kulkevan.
Mutta olennaiseen, eli mitäs fockerille kuuluu?
Mutta olennaiseen, eli mitäs fockerille kuuluu?
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Lienee yhä pajalla joko odottelemassa uutta ahdistinta tai sitten sen vaihtamista. Raporttia pukkaa tänne välittömästi kun fiikus saadaan taas ajoon.
Apropoo, nyt sijaisautona lentokentän parkissa seisoo 1,6tdi passat manuaali. On muuten melkosen kamala laitos. Ei edes kruisea tai parkkitutkaa...ihan jämerä ajaa jne, mutta ei kertakaikkiaan mitään luonnetta.
Apropoo, nyt sijaisautona lentokentän parkissa seisoo 1,6tdi passat manuaali. On muuten melkosen kamala laitos. Ei edes kruisea tai parkkitutkaa...ihan jämerä ajaa jne, mutta ei kertakaikkiaan mitään luonnetta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Aamulla pikku kohmeloissa herättyäni odotti luurissa viesti:"Autonne olisi valmis noudettavaksi. Loppujen lopuksi vika oli mekaaninen. Turbon ylipaineventtiilin käyttöakseli oli väljä. Uusimme turbon ja nyt on koeajettu yli 100km ilman ongelmia." Eli hukkaportin (?) akseli väljä -> turpo vaihtoon
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Artisti maksaa
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
AZP kirjoitti:...eikä mietitä, miten vian voisi korjata, sen sijaan että vaihtaa isompia kalliimpia kokonaisuuksia.
AmenV.J.S kirjoitti:Eli hukkaportin (?) akseli väljä -> turpo vaihtoon
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Eikös näissä matkalaukkukoneissa turbo ollut integroitu pakosarjaan? En pitäisi aivan mahdottomana että hukkaportti akseleineen on enemmän tai vähemmän kiinteä osa ko. systeemiä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Niin pakosarja on integroitu kanteen, mutta turboahdin on irrallinen yksikkö.
Samaa meinasin sanoa, että ei nämä mitään 80-luvun kätöksiä ole enää(niinkuin saabit), että kaikki osat saisi erikseen vaihdettua/tilattua
Se on tätä nykyaikaa, että myydään osakokonaisuuksia Foordin pääkonttorikaan ei sitä takuuseen hyväksyisi, jos purettaisiin entinen ja saataisiin se patentein korjattua. Mutta nyt kun vaihettiin koko ahdin, niinkuin kuuluukin, se menee takuuseen ja liike saa siitä hyvityksen kassaan.
Samaa meinasin sanoa, että ei nämä mitään 80-luvun kätöksiä ole enää(niinkuin saabit), että kaikki osat saisi erikseen vaihdettua/tilattua
Se on tätä nykyaikaa, että myydään osakokonaisuuksia Foordin pääkonttorikaan ei sitä takuuseen hyväksyisi, jos purettaisiin entinen ja saataisiin se patentein korjattua. Mutta nyt kun vaihettiin koko ahdin, niinkuin kuuluukin, se menee takuuseen ja liike saa siitä hyvityksen kassaan.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Saabinsti kirjoitti: Foordin pääkonttorikaan ei sitä takuuseen hyväksyisi, jos purettaisiin entinen ja saataisiin se patentein korjattua. Mutta nyt kun vaihettiin koko ahdin, niinkuin kuuluukin, se menee takuuseen ja liike saa siitä hyvityksen kassaan.
Taitaa vaan olla tuossa meitin Fiikuksessa takuu olla jo ummessa? Kuitenkin jo yli 3v vanha ja melkeen 100k ajettu.
No, tällä kertaa pajalla käynnin jälkeen on sentään päästy jo 60km (+Vaunulan ajamat ~130km) ilman vikavaloa. Toki aavistuksenomaisesti meinasi hiipiä vitutus puseroon kun kilometrin ajon jälkeen kuului tuttuakin tutumpi "plimplom", mutta tällä erää oli ainoastaan bensavalo joka syttyi
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84