Ainesosalistan mukaan voisi laittaa. Ainakin siellä on mainittuna JWS 3309. Saabcentralin sivuilla oli maininta "JWS 3309 is to be used in Aisin AW 33/5 and no other fluid."
Teboli Fluid S on vielä halvempaa ja speksilistalta löytyy juuri tuo tarvittava JWS 3309. Motonetin hyllyssä 39,90 ainakin. Haittapuolena paha haju jota ei mobilin 3309:ssä ole.
Miten te löydätte noita halpoja öljyjä.. Mä olen ettinyt 6-loviseen automaattiin aw-1 speksattua öljyä, mutta eihän sitä löydy mistään järkevään hintaan.
Onpahan saatu litran pulloissa marmorilta 10€ hintaan ihan sitä GM:n öljyä. Kannattaa tuokin vaihtoehto kysyä omalta paikkakunnalta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
No jopas. Internetin syövereistä löytyi tietoa, että merkkiliikkeestä haettuna litra on yli 20€.. Mutta jos se noin edukasta on, niin ei tarvitse miettiä.
Miksiköhän tuo Mobilin purkitus tyyli on tuolle 3309:lle on mallia 1L, 20L, 200L... Luulisi tuon kokoiselta öljytoimittajalta löytyvän myös tuo 4L vaihtoehto. Vai onko niin, että suomiliikkeellä ei ole varaa tilata tuota 4L purkkia...
Entäs jos käyttäis lootaöljynvaihdossa ihan merkkihuoltoa? Tuolloin (tänä syksynä) öljyn litrahinnaksi jäi 11,50 euroo. Toki vaihtotyö hieman hilaa hintaa ylöspäin, mutta eipä toisaalta tarvii lotrata sen huuhtelun kanssa ja muutenkaan painia auton kimpussa epämukavissa asennoissa.
kaseva kirjoitti:Entäs jos käyttäis lootaöljynvaihdossa ihan merkkihuoltoa? Tuolloin (tänä syksynä) öljyn litrahinnaksi jäi 11,50 euroo. Toki vaihtotyö hieman hilaa hintaa ylöspäin, mutta eipä toisaalta tarvii lotrata sen huuhtelun kanssa ja muutenkaan painia auton kimpussa epämukavissa asennoissa.
Juurikin näin. Miksi tehdä yksinkertaisesta asiasta niin monimutkaista.
Missään liikkeessä(merkki tai monimerkkikorjaamo) en ole saanut/nähnyt laskua missä litrahinta olisi ollut alle 20€/l kun sitä menee +8litraa...
Näillä uusilla ns.pesevillä laitteistoilla vaihdon hinta on 400-600€.
Kaikki taitaa silti olla vähän turhaa kun syyllinen ongelmiin on sisäinen hienohko öljynimu-suodatin, joka tukkeutuu kytkinpölystä. http://www.vaihteistokauppa.fi/category ... aytyskuvat
Sitä ei saa puhdistettua millään laitteistoilla purkamatta koko paskaa.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
kaseva kirjoitti:Entäs jos käyttäis lootaöljynvaihdossa ihan merkkihuoltoa? Tuolloin (tänä syksynä) öljyn litrahinnaksi jäi 11,50 euroo. Toki vaihtotyö hieman hilaa hintaa ylöspäin, mutta eipä toisaalta tarvii lotrata sen huuhtelun kanssa ja muutenkaan painia auton kimpussa epämukavissa asennoissa.
No missäs vaiheessa sitä kuuluisaa asennus olutta pääsee lipittämään jos ei ole kuljettajaa mukana?
Motonetin antamien tietojen mukaan kyllä, mutta en ole ainakaan itse löytänyt 6-pykäläisen vaatimaa AW-1 -luokitusta mistään tuon öljyn tiedoista. Sen sijaan Motonetistä löytyisi 6-vaihteiselle tällainen öljyvaihtoehto: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590202/v ... ettinen-1l
Foorumijuttujen mukaan moni on kuitenkin 6-vaihteiseen Saabiin tuota Mobiliakin laittanut, enkä ole kuullut kovin monesta hajonneesta 6-lovisesta automaatista.