Mikäli ulkoilman lämpötila on alle +10 astetta ja ajan "suoraan" maantietä/moottoritietä vaikka 40km niin ohjaus pysyy useimmiten koko ajan "ylitehostettuna/ylikevyenä". Tosin silloin tällöin ylitehostusta ei välttämättä ilmene viileilläkään ilmoilla.
Kun ulkoilman lämpötila nousee n. +10 asteen yläpuolelle, ohjauksen tehostus vähenee havaittavasti (ohjaus jämäköityy) ehkä jo 15km maantieajon jälkeen ja ohjaus pysyy kohtuullisen jämäkkänä myös ajon jatkuessa hiljaisemmilla taajamanopeuksilla.
Yleisesti ottaen ohjaustehostus toimii yleensä paremmin jos vaikka ajaa ensin 10km, jättää auton parkkiin tunniksi ja sitten kun lähtee uudelleen ajamaan niin ohjauksen ylitehostus on ainakin jonkin verran pienempi.
Tuo ohjauksen tehostushan pitäisi vähentyä kun ajonopeus kasvaa mutta omassa autossani ajonopeudella ei tuntuisi olevan juurikaan vaikutusta tehostukseen. Osaisiko joku sanoa mistä tuo ylitehostus voisi johtua ja/tai millä sitä pystyisi diagnosoimaan? WISistä olen lueskellut kaiken tuohon liittyvän mutta mitään vianhakuvinkkejä en sieltä löytänyt.
Ohjaustehostimen öljyt on jo vaihdettu ja mitään vikakoodeja en ole löytänyt ainakaan OP-comilla. Tuo ohjauksen toiminta on ärsyttänyt jo pidemmän aikaa varsinkin kun auto on muuten hyvä ajaa.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)