9-5 Kampparin asentoanturi (VIKA LÖYTYI)
9-5 Kampparin asentoanturi (VIKA LÖYTYI)
9-5 V6 griffin vm.2001.Sotaratsu jätti tielle ilman mitään varotuksia.Nyt ei lähde käyntiin millään ilveellä...riittääkö asentoanturin toimivuuden testaamiseksi se että startatessa kierroslukumittarin pitäisi liikahtaa jonkin verran???
Viimeksi muokannut jap1, Ke Joulu 23, 2015 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi
Lienee niin päin, että jos viisari ei värähdä, anturi on varmuudella rikki, mutta jos viisari liikkuu, anturi voi silti olla rikki. Yleensä kai tuo ilmenee ensinnä lämpimällä / puolilämpimällä koneella, mutta kylmällä saattaa vielä toimia. (Ei omakohtaista kokemusta, foorumilta luettua.)jap1 kirjoitti:9-5 V6 griffin vm.2001.Sotaratsu jätti tielle ilman mitään varotuksia.Nyt ei lähde käyntiin millään ilveellä...riittääkö asentoanturin toimivuuden testaamiseksi se että startatessa kierroslukumittarin pitäisi liikahtaa jonkin verran???
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi (EI VAAN SABA KÄYNNISTY)
Taas tutkittu lisää.Asentoanturin mittaustulos 852 ohmia eli pitäisi olla ok.Sytkäkassut ok,hyvin antaa kipunan.Bensapumppu pelaa,jakotukin venttiilistä työntää bensan pihalle,ei tosin suihkuamalla.Bensa menee tulpillekkin asti.Oisko kellään antaa viisaita tai vähemmän viisaita neuvoja mistä hakea seuraavaksi vikaa vikaa vikaa.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi (EI VAAN SABA KÄYNNISTY)
Siis haiseeko tulpissa bensa ja ne on märät starttiyrityksen jälkeen? Jos ei niin tarkista sulake, joka ohjaa ruiskun suuttimia. En muista sulakkeen numeroa mutta siinä kuskin oven puoleisen pään sulakeboksissa se on.jap1 kirjoitti:Taas tutkittu lisää.Asentoanturin mittaustulos 852 ohmia eli pitäisi olla ok.Sytkäkassut ok,hyvin antaa kipunan.Bensapumppu pelaa,jakotukin venttiilistä työntää bensan pihalle,ei tosin suihkuamalla.Bensa menee tulpillekkin asti.Oisko kellään antaa viisaita tai vähemmän viisaita neuvoja mistä hakea seuraavaksi vikaa vikaa vikaa.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi
Polttoaineen paineen mittaus olisi varmaan paikallaan. Bensapumppu menee usein juuri niin, että ei vaan enää tuota tarpeeksi painetta. Saattaa kuitenkin pyöriä vielä hitaasti virtaa antaessa.9000T&95SE kirjoitti:Siis haiseeko tulpissa bensa ja ne on märät starttiyrityksen jälkeen? Jos ei niin tarkista sulake, joka ohjaa ruiskun suuttimia. En muista sulakkeen numeroa mutta siinä kuskin oven puoleisen pään sulakeboksissa se on.jap1 kirjoitti:Taas tutkittu lisää.Asentoanturin mittaustulos 852 ohmia eli pitäisi olla ok.Sytkäkassut ok,hyvin antaa kipunan.Bensapumppu pelaa,jakotukin venttiilistä työntää bensan pihalle,ei tosin suihkuamalla.Bensa menee tulpillekkin asti.Oisko kellään antaa viisaita tai vähemmän viisaita neuvoja mistä hakea seuraavaksi vikaa vikaa vikaa.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi
Haisee bensa tulpilla ja sulakkeet ehjiä.Onko kellää tietoa paljon tuon bensan paineen pitää olla.Ihmetyttää vaan pientä ihmistä jos kerran bensa menee tulpille asti ja saa kipunan niin mitä v..tua...
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi
Jatkoa vielä sen verran että onko bensanpaine sama startatessa vai nouseeko paine auton käydessä ?
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi
Sama paine pitäis olla startissa, ko käydessä. Pumppu pyörii vakiokierroksilla, kun saa virtaa. Eikö?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi
Niin tietysti virtaa saadessaan ,menee välistä aivoherne jumiin kun näitten sabojen kanssa pelaa
Tänään epätoivoinen yritys käyntiin saamiseksi.Starttipilottia imusarjasta sisään ja koittamaan käyntiin..se siitä..ei edes luvannut.Noh,toivossa on hyvä elää sano lapamato.Bensansuodin menee tänään vaihtoon ja lisää ihmettelyä.Kiitos kaikille tähänastisista neuvoista ja lisääkin vastaanotetaan
Tänään epätoivoinen yritys käyntiin saamiseksi.Starttipilottia imusarjasta sisään ja koittamaan käyntiin..se siitä..ei edes luvannut.Noh,toivossa on hyvä elää sano lapamato.Bensansuodin menee tänään vaihtoon ja lisää ihmettelyä.Kiitos kaikille tähänastisista neuvoista ja lisääkin vastaanotetaan
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi
Katsos nyt vielä bensanpaineen säätimeltä, että se alipaineletku on ehjä joka siihen tulee.
Paineet on 3 bar luokkaa.
Paineet on 3 bar luokkaa.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi
Mites asentoanturin johto/liitin? Entäpä vikakoodit? Muut sähköliitokset,jos vaikka piuha irronnu jostain...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi
Arvot mitattu anturin piuhasta eli piuha ok ja liitin ok. Vikakoodeja ei anna.Akun kenkä oli irti ennen vikakoodien lukua mutta eikö ne pitäisi jäädä muistiin??? Liittimiä ja letkujen kuntoa olen käynyt läpi enemmän ja vähemmän.Tuosta asentoanturin mittauksesta vielä,jos antaa arvoksi 852 ohmia niin voiko siihen täysin luottaa että anturi on ehjä ? Entä sytkäkassu, jos antaa kipinän tulpille niin riittääkö se pois sulkemaan mahdollisen kassuvian vai onko kipinän ns.voimakkuudellakin merkitystä. Pää puuduksissa taas tänään mahdollisia vikoja etsimään
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi (VIKA LÖYTYI)
Vika löytyi kaiken mahdollisen/mahdottoman testaamisen,tutkimisen ,puhdistamisen ja osien vaihtelun jälkeen.JAKOHIHNA POIKKI ,jumalauta vi..ttaa ku pientä oravaa ku käpy on jäässä.. Eli auto sammui vaan kiihdytyksessä ilman mitään ylimääräisiä kolinoita tai ääniä.Kysymys kuuluukin arvoisat saabistit mitä tuhoa hihnan poikki meneminen aiheuttaa koneelle vai aiheuttaako mitään tuhoa...Riittääkö moiseen pelkkä hihnan,rullien yms. vaihtaminen ??? Meneehän se joulu näinkin,sotaratsua korjatessa
Re: 9-5 Kampparin asentoanturi (VIKA LÖYTYI)
Sekö ei käynnistysyrityksissä kuulostanut mitenkään erityiseltä, vaikka puristukset puuttuu?