VKe kirjoitti:Kuvat aina varmaan valehtelee (automyyjä toki aina eniten...), mutta todella ryhdykkään ja reippaan näköisen 900 : http://www.nettiauto.com/saab/900/7721329
Sisustuskin tosi siisti.
Siistin näköinen satku, mutta ajettu paljon ja hinta tolkuton!
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Nelinumeroiset pyynnit on aika utopiaa perusmallisista satkuista. Eri asia jotkut klassikkomallit. Toki autoliikkeen kannalta pyyntihinta on aivan oikea.
Toivottavasti kyseisen autoliikkeen tarjonta ei edusta koko savon autokantaa. Myynnissä näkyy olevan myös mm. D-Kadett, E28-Bemmi, B-Corsa, Fiat 127...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Kyllä oikeasti hyväkuntoisesta og-satkusta voi nelinumeroisia pyytää ja maksaa, oli km-lukema tai varustelutaso sitten mitä tahansa. Tuon ikäiset autot on aika yksilöitä. Aitoon harrastekäyttöön tai museorekisteröintiin jos olisin ostamassa niin mieluummin lähtökohdaksi vaikka 2000 euron auto jossa kori ja sisusta priimakunnossa kuin 500 euron yksilö, joka vaatii maalaria, verhoilijaa sekä sisustan ja korin pisteosien metsästämistä.
Tämä on kovin henkilökohtaista tietenkin. Oma osaaminen on ennemmin tekniikan kunnostamisessa, joten nuo maalaus- ja verhoiluhommat jää helpommin teetettäviksi. Ammattimaalari/hitsari/verhoilija sen sijaan voi karsastaa sitä että tekniikka pitäisi uusia eikä vastaavasti sisustan ja korin kunnolla olisi niin väliä. Joku arvostaa tehoa, joku varusteita, jollekin riittää se auto ilman mitään ekstroja. Paljon riippuu myös automallista. Joihinkin on esim. sisustan osia saatavilla paremmin kuin toisiin. Joissain moottorin perusosatkin on vaikeita löytää.
No jos satkusta joku tuon hinnan maksaa niin ei se ole ollut kauhean metsässä.
Lienee kuitenkin helpompi löytää kovapeltinen ja ehjä -92 vuoden auto kuin -72 tai edes -82. Tuo on kuitenkin ollut varmaan ihan reiluna käyttöautona, joten kunto voi olla kuvissa siistimpi, kuin luonnossa ja jotain remppaa joutunee noilla kilsoilla varmaan kuitenkin tekemään...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Paljon on rähjäisiä satkuja alle 300 tkm mittarilukemalla, huomattavasti mieluummin kyllä ottaisin tuon 435 tkm ajetun ja hyvin pidetyn. Mittarilukemakin pitää todennäköisemmin paikkansa kuin huonokuntoisessa, jossa pieni mittarilukema.
Kuntoon vaikuttaa toki hoidon lisäksi sekin, onko ajettu pitkää vai lyhyttä matkaa ja omistajien määrälläkin on merkitystä.
99 GL kirjoitti:Eikai kukaan enää tuota käyttöautoksi kaavaile? Harrasteautossa kilsoilla tuskin mitään merkitystä edes on. Ryhdikkään näkönen satku kyllä
Ajaahan foorumilaisistakin moni tuota vanhemmillakin satkuilla arkiajonsa. Itsekin varmaan ajaisin jos ei olisi aikanaan kohtalo (tai siis kädetön autovaras) puuttunut peliin. Jos satkun kori ei olisi niin herkästi ruostuvaa mallia kuin on, voisin melkein itsekin vaihtaa takaisin yksinkertaisemman tekniikan pariin.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
^Ensimmäistä vuosikertaa 1.85-litraisella koneella ja uudella kojelaudalla, ja toista vuosikertaa automaattivaihteistolla. Ei tosiaan lainkaan paha hinta.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
VKe kirjoitti:Kuvat aina varmaan valehtelee (automyyjä toki aina eniten...), mutta todella ryhdykkään ja reippaan näköisen 900 : http://www.nettiauto.com/saab/900/7721329
Sisustuskin tosi siisti.
Tuo on kyllä jjärkyttävän hintainen, saisi olla hyvässä kunnossa, että joku 300e maksaa.
molby kirjoitti:
Tuo on kyllä jjärkyttävän hintainen, saisi olla hyvässä kunnossa, että joku 300e maksaa.
Tuossa vähän normaalinpaa hintaa. http://www.nettiauto.com/saab/900/7706597
Ok.
Jos kattoo tota sinun ehdottamaa 5-ovista, niin voisin tosta ehkä tosiaan ton ehdottamasi 300 e maksaa jos autossa olisi etupuskurin lista kiinni, orkkis-alumiinivanteet ja kuskin penkissä sama verhoilu kun apparin puoella sekä sisäputsi tehty.