Viimeinkin peruutustutka taas toimii erinäisten kommelluksien jälkeen. Tilasin uuden anturin jo aikapäiviä sitten. Varastosaldo näytti hyvälle, mutta eipäs niitä sitten keruussa löytynytkään. Myyjä kysyi, että otanko rahat takaisin vai odotanko. Ilmoiten ettei tuolla nyt hätä ole kun ei ole toiminut muutenkaan pitkään aikaan. Anturi saapui aikanaan uudelleen sovitussa aikataulussa. Viime viikolla iski sitten inspiraatio, että tutka on saatava kuntoon. Kolme päivää etsin tuota uutta anturia, joka on hyvässä tallessa ettei se häviä. Hyväksi jemmaksi osoittautui lopulta valkoinen pehmustettu kirjekuori autotallin lattialla kulkuväylällä, ihan sen pöydän vieressä johon yleensä jätän asennusta odottavat osat... Aamulla maalasin anturin oikeaan väriin äsken vaihdoin sen paikoilleen. Menihän tuossakin remontissa maalaukseen 5min ja asennukseen/testaukseen 10min. Olisi varmaan pitänyt tehdä silloin heti kun anturi saapui.
Nyt saldona siis kaksi vaihdettua anturia, enää 6 jäljellä
Ei tää sattumoisin ollu Käyttöautolla myynnis aikanaan kun hankit? Ollut täällä E-P:llä auto aiemmin omistuksessa, tässä meidän pajallakin käynyt näköjään (Sjoen Käyttöauto).
suorsa kirjoitti:Sama kottero. Tuntuu suurin osa E-P:läisistä Saabisteista tunnistavan auton
Juu, voi olla osaltaan sitäkin taustaa, kun aiempi omistaja on ollut vähä varakkaampaa osaa väestöstä (Vaikka kaikkiha me rikkahia täälä ollaha)
Jyväskylän Käyttiksestä vaan silloin aikanaan kaveri mulleki ilmoitteli että on tällane helmi kaupan.
Pitkästä aikaa päivitystä tännekin. Vasemmalla taka on nyt siis tarvikemallin peruutustutka. Joka ikinen kerta kun pakin tyrkkää päälle se ilmoittaa olemassa olostaan "huolla pysäköintitutka" -ilmoituksella. Laite kuitenkin toimii hienosti, joten ihan akuuttia huolen pitoa se ei nyt vaadi.
Kaikenlaista osaa on tullut haalittua, mutta paikalleen ne eivät näköjään itsekseen mene. On penkinlämmittimen elementtiä, biopower osia, voimansiirron öljyjä ja suodatinta. Lisäksi myös Kess V2 on hankittu, jolla ainakin softan lukeminen onnistuu, mutta ohjelmointia en ole vielä kokeillut.
Renkaat päivittyivät loppukesästä 20". Tästäkin tuli siis lievä tuning
Taas on pikkuisen touhuttu, kun on töistä ollut vapaalla ja joulusiivouskin hoidettu alta pois. Tarvikemallin parkkitutkan anturilla heitin vesilintua ja tilalle tuli orkkisosa. Nyt hävisi turhat huoltoilmoitukset.
Persgrillin istuinosan vaihdoin kuskin penkkiin, mutta toiminta ei muuttunut mihinkään. Vanhassa elementissä oli katkos juurikin odotetulla kohdalla ja ohjausyksikön päästä mitattuna lämmittimen piiri on nyt jo yhtenäinen, mutta edelleen tulee vikakoodi liian korkeasta resistanssista. Tutkimukset jatkukoon. Onpahan ainakin yksi vikakohta vähemmän ja sain hyvän syyn käsitellä penkit hoitoaineella, ettei ihan turha projekti ollut.
Biopower-päivitys valmistui tänään. Anturi olikin bensalinjan välissä jo jokusen viikon ja johdotuksen siis askertelin tänään. Lopuksi MDI:llä autolle tieto uudesta polttoainevaihtoehdosta. Mahtaako aidossa (suomalaisessa) biopower-autossa näkyä etanolipitoisuus mittaristossa?
Samalla kun iskin MDI:n autoon kiinni niin päivittelin eri ohjausyksiköiden ohjelmia. Positiivinen huomio oli syyskuun jälkeen tullut päivitys GDS2:een, Saabin diagnostiikkapakettiin ja ruiskun ohjelmaan. Ihan kokonaan ei siis kehitystyö näytä olevan jäissä.
Jokos Suorsa teit kaupat siitä Puolan TTID Aerosta? Se on namu se... Joko teit arvion paljon maksaa suomeen tuotuna? Itse arvion nopeesti että noin 30k€ tulis hintaa kyseiselle yksilölle?
En ole vielä tehnyt. Aika likelle 30k€ hinta kipuaa kaikkineen.
Nykyiseen kulkineeseen vaihdoin eilen öljyt voimansiirtoon. Perän kytkimen öljyt hieman arvelutti ennen vaihtoa, kun netistä on kaikkia kauhutarinoita lueskellut. Sontaa oli pohjalla, mutta ei pahasti. Suodatin on niin hyvin koteloitu, että sen tukkoisuudesta on paha sanoa mitään leikkelemättä palasiksi.
tturku kirjoitti:Jokos Suorsa teit kaupat siitä Puolan TTID Aerosta?
Samaa asiaa ajatellut.....mutta en rohjennut kysyä.
En usko että menee 30 t€ euroon veroineen sillä pyyntihän oli ihan kohtuullinen jos ajattalee varusteita ym.....
Halpa hakea ja kohtuu kilometrit jotka kyllä nostaa veroja jonkun verran.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
OK, eli 18k€ oli ilman alv:ia.... no ei se sitten ihan niin edullinen ole...joten 30k€ tulee aika liki.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"