9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
- Paikkakunta: Helsinki
9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
Moro
vaihdoin tommosen alustasarjan autooni keväällä, enkä sitten jaksanut vielä muutoskatsastukseen kun vasta nyt ja hommahan on muuttunut niin, että tarvitsee olla pyörien suuntauksesta yms paperi konttorille jotta muutoskatsastus onnistuu.
Kävin sitten yhdessä pajassa josta sain tänään soiton (eka säätivät päin sitä itteensä), nyt sanovat että sitä ei saa säädettyä arvoihin vaikka on TUV hyväksyntä alustasarjassa.. onko kellään kokemusta vastaavasta, vai onko tässä ammattitaidon puutetta? Viel ensviikolla sen Vianorille tsekattavaksi ja maksan taas itteni kipeeksi tästä huvista..
vaihdoin tommosen alustasarjan autooni keväällä, enkä sitten jaksanut vielä muutoskatsastukseen kun vasta nyt ja hommahan on muuttunut niin, että tarvitsee olla pyörien suuntauksesta yms paperi konttorille jotta muutoskatsastus onnistuu.
Kävin sitten yhdessä pajassa josta sain tänään soiton (eka säätivät päin sitä itteensä), nyt sanovat että sitä ei saa säädettyä arvoihin vaikka on TUV hyväksyntä alustasarjassa.. onko kellään kokemusta vastaavasta, vai onko tässä ammattitaidon puutetta? Viel ensviikolla sen Vianorille tsekattavaksi ja maksan taas itteni kipeeksi tästä huvista..
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
No sellainen kokemus tuosta sarjasta Citikassa, että sai sen säätöihin, mutta perkeleen kova. Suorastaan radalle tarkoitettu ja kertaalleen meni iskaritolppa edestä kun vuoti nesteet pihalle...
Halvalla ei saa hyvää.
Halvalla ei saa hyvää.
Saab 9-3 Tids 2005
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
Mulla itse alusta on toiminut hyvin, eikä ole ongelmia ollut.. nyt ne ongelmat vaan ilmeni muute..Reizka kirjoitti:No sellainen kokemus tuosta sarjasta Citikassa, että sai sen säätöihin, mutta perkeleen kova. Suorastaan radalle tarkoitettu ja kertaalleen meni iskaritolppa edestä kun vuoti nesteet pihalle...
Halvalla ei saa hyvää.
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
Octavian kanssa sama kokemus; casteri näytti punasta samaisen alustasarjan laittamisen jälkeen. Se paransi ajotuntumaa. Vuosi sitten ei tosin tarvinnut esitellä paperia katsastuksessa, joten ei kokemusta siitä, miten suhtautuvat poikkeamiin. Mistä arvoista tässä kysymys?
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
Omaani asennutin kesällä -40mm alustan ja suuntauspaperiin saatiin kaikki arvot vihreälle. Aeron/sport alustan mukaan kuulemma laittoivat
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
Riippuu vaan katsastuspaikasta.. Meille sanottiin vaan että "taitaa siinä joku alustasarjakin olla mutta ei kai sitä tarvii muutoskatsastaa näin vanhaan?" eli ite katsuri vastas ja kysyi..
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
Ois pitänyt käydä kesällä kun oli mielessä niin ei ois tarttenu tommosia lappuja, muutos on tullut ihan pari kk sitten.. toivottavasti Vianorin expertti joka tulee maanantaina töihin, osaa säätä ne vihreelle.. muuten tulee kallis leima, muuten auto puhtailla papereillä läpi mutta dokumentin puutteesta hylsy.
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
Kysy ensin konttorilta, että pitääkö ko arvojen olla vihreänä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... toksin.pdfPyörien asentokulmista on esitettävä selvitys muutoskatsastuksessa, mikäli auton tai alustan osien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellyttää.
Muulloin todistus pyöränkulmista edellytetään vain, mikäli siihen on erityistä syytä.
Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla valmistajan ohjearvojen
mukaisia, ellei auton tai alustan osien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä
edellytä, vaan todistuksesta voidaan varmistaa kulmien symmetrisyys auton eri puolilla.
Varsinkin uudehkojen autojen kyseessä ollen valmistajat usein ilmoittavat eri arvoja
jousista riippuen. Katsastajan harkinnassa on, ovatko muutetun auton pyöränkulmat
sellaiset, että niillä on oleellisen haitallinen vaikutus auton hallittavuuteen. Asiakasta
tulee kuitenkin informoida pyöränkulmien tarkastuksen tarpeellisuudesta.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
late1409 kirjoitti:Kysy ensin konttorilta, että pitääkö ko arvojen olla vihreänä.
Katsastusmies ainakin näin sanoi, että arvot pitäs olla vihreellä. Tuossa myyjään olin yhteydessä, niin kertoi että pitäs säätää aeron/sportin arvoilla ja ilmeisesti tätä ei tiennyt tuo eka paja.. no maanantaina vianorille ja 150e köyhempi...
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
Pitääkin tästä ottaa ote mukaan konttorille!lentäväsaabisti kirjoitti:http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... toksin.pdfPyörien asentokulmista on esitettävä selvitys muutoskatsastuksessa, mikäli auton tai alustan osien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellyttää.
Muulloin todistus pyöränkulmista edellytetään vain, mikäli siihen on erityistä syytä.
Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla valmistajan ohjearvojen
mukaisia, ellei auton tai alustan osien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä
edellytä, vaan todistuksesta voidaan varmistaa kulmien symmetrisyys auton eri puolilla.
Varsinkin uudehkojen autojen kyseessä ollen valmistajat usein ilmoittavat eri arvoja
jousista riippuen. Katsastajan harkinnassa on, ovatko muutetun auton pyöränkulmat
sellaiset, että niillä on oleellisen haitallinen vaikutus auton hallittavuuteen. Asiakasta
tulee kuitenkin informoida pyöränkulmien tarkastuksen tarpeellisuudesta.
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
Mites tässä kävi? Itse käytin tänään kiulun nelipyöräsuuntauksessa ja taka-akselin arvot loimottaa punaisella. Kuulemma oli loppunut säätövara camberissa takana oikealla. Pisti silmään mittaraportissa maininta "standardi jousitus". Rahastajan mukaan pitäisi olla -04 Aeroon sopiva. Jäi kaihertamaan mieltä, kun auto kävi juuri pajalla yhden huonon takapään puslan takia (oikealla takana). Siellä on sitten lisää kuluneita puslia tai sitten on säädetty väärillä spekseillä.
Onko arvot löydettävissä jostain? Vois varmistaa, etteivät ole säätäneet väärän alustan mukaan.
Muok.
Taka-akselin camber tavoite papereissa -0'42 +/-0'18. Mitattu vas -0,55 ja oik -1,11.
Onko arvot löydettävissä jostain? Vois varmistaa, etteivät ole säätäneet väärän alustan mukaan.
Muok.
Taka-akselin camber tavoite papereissa -0'42 +/-0'18. Mitattu vas -0,55 ja oik -1,11.
Viimeksi muokannut late1409, Ma Tammi 04, 2016 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
https://dl.dropboxusercontent.com/u/161 ... kulmat.pdflate1409 kirjoitti:Onko arvot löydettävissä jostain? Vois varmistaa, etteivät ole säätäneet väärän alustan mukaan.
Muok.
Taka-akselin camber tavoite papereissa -0'42 +/-0'18. Mitattu vas -0,55 ja oik -1,11.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-3 -05 ja TA-technix alustasarja
Kiitos jeesistä Tobbana. Vaikuttaisi siis siltä, että väärillä spekseillä on säädelty. Aerossa kaiketi sport alusta, joten tavoite pitäisi olla -1'0 +/-0'18.