2.0t Ei käynnisty lämpimänä
2.0t Ei käynnisty lämpimänä
Hoi,
Otsikon ongelma. Tulppienvaihdollako lähdetään liikenteeseen? Mistä muusta voisi olla kysymys?
Otsikon ongelma. Tulppienvaihdollako lähdetään liikenteeseen? Mistä muusta voisi olla kysymys?
Re: 2.0t Ei käynnisty lämpimänä
Lämpötilatunnistimen toiminnan tarkastuksella kannattaa aloittaa.
Onko autossa open sid? Jos on niin katso paljonko teng -arvo on eri tilanteissa ( kylmänä/kuumana). Vastaako arvo suurinpiirtein oletettua totuutta? Jos ei ole open sidiä niin siinä tapauksessa anturin mittaus liittimeltä. Vastus pitäisi vaihdella seuraavien arvojen mukaan:
Resistance: 2080 Ohm @25°C
Resistance: 294 Ohm @80°C
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Onko autossa open sid? Jos on niin katso paljonko teng -arvo on eri tilanteissa ( kylmänä/kuumana). Vastaako arvo suurinpiirtein oletettua totuutta? Jos ei ole open sidiä niin siinä tapauksessa anturin mittaus liittimeltä. Vastus pitäisi vaihdella seuraavien arvojen mukaan:
Resistance: 2080 Ohm @25°C
Resistance: 294 Ohm @80°C
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: 2.0t Ei käynnisty lämpimänä
Kiitokset vinkistä. Irtoaisiko vielä sellainen tieto, että mistä tuo anturi löytyy?erska kirjoitti:Lämpötilatunnistimen toiminnan tarkastuksella kannattaa aloittaa.
Onko autossa open sid? Jos on niin katso paljonko teng -arvo on eri tilanteissa ( kylmänä/kuumana). Vastaako arvo suurinpiirtein oletettua totuutta? Jos ei ole open sidiä niin siinä tapauksessa anturin mittaus liittimeltä. Vastus pitäisi vaihdella seuraavien arvojen mukaan:
Resistance: 2080 Ohm @25°C
Resistance: 294 Ohm @80°C
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Re: 2.0t Ei käynnisty lämpimänä
Otsikon mukaiset oireet sopivat erinomaisesti myös rikkinäiseen kampiakselin asentoanturiin. Haulla löytyy lisävinkkejä diagnosointiin.
Re: 2.0t Ei käynnisty lämpimänä
Sen verran vielä, että nyppäsemällä käynnistyi kyllä ihan heti.
Re: 2.0t Ei käynnisty lämpimänä
Sylinterikannen vaihdelaatikon puoleisessa päädyssä. Linkin takaa löytyy kuva kun vähän selaa alaspäin www.saabworld.net/showthread.php?t=1019janme kirjoitti:Kiitokset vinkistä. Irtoaisiko vielä sellainen tieto, että mistä tuo anturi löytyy?erska kirjoitti:Lämpötilatunnistimen toiminnan tarkastuksella kannattaa aloittaa.
Onko autossa open sid? Jos on niin katso paljonko teng -arvo on eri tilanteissa ( kylmänä/kuumana). Vastaako arvo suurinpiirtein oletettua totuutta? Jos ei ole open sidiä niin siinä tapauksessa anturin mittaus liittimeltä. Vastus pitäisi vaihdella seuraavien arvojen mukaan:
Resistance: 2080 Ohm @25°C
Resistance: 294 Ohm @80°C
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: 2.0t Ei käynnisty lämpimänä
Ja onko niin että lämpimänä ei käynnisty koskaan startilla pyörittäen? Ja kylmänä käynnistyy aina ja normaalisti? Ja miten kylmä on kylmä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 2.0t Ei käynnisty lämpimänä
Vika tuli eilen, jouduttiin nyppäsemään käyntiin. Aamulla -6 ja lähti käymään normaalisti. Just kävin kokeilemassa, lämpömittari nousahti hivenen, kun virrat laittoi ja ei käynnisty. Open SID auttais kyllä näissä...AZP kirjoitti:Ja onko niin että lämpimänä ei käynnisty koskaan startilla pyörittäen? Ja kylmänä käynnistyy aina ja normaalisti? Ja miten kylmä on kylmä?
Re: 2.0t Ei käynnisty lämpimänä
Jos käynnistysyrityksiä on ollut vasta kolme, voi vika olla vaikka akussakin. Omassa samanlaisella koneella varustetussa kolkissa startti pyöritti iloisesti, mutta kone ei käynnistynyt, kun akusta oli yksi kenno huonona. Ilman kuormaa ei akun vikaa oikein edes huomannut jännitemittauksella, mutta pelkästään valojen sytyttäminen moottorin ollessa seis laski jännitteen jonnekin hyvin alle 12 voltin, ja syyllinen alkoi löytyä.
Ilmeisesti sytkä ei jaksa kipunoida jos jännite laskee liian alas, vaikka startti pyöriikin. Hinatessa käyntiin startti ei syö virtaa -> jännite on korkeampi -> kipinä riittää.
Luulisi, että jos akku on huonona, -6 asteessa ei kone jaksaisi käynnistyä ainakaan paremmin kuin lämpimänä. Mutta sähkö- ja akkuviat ovat mystisiä henkimaailman juttuja
Edelleen se asentoanturi myös potentiaalinen vikapaikka. Löytyy moottorin etupuolelta läheltä koneen ja vaihelaatikon liitospintaa. Anturin jäähdyttäminen esim vesilasillisella voi auttaa, tosin näillä keleillä anturi jäähtynee aika vikkelään ilman kylpemistäkin.
Ilmeisesti sytkä ei jaksa kipunoida jos jännite laskee liian alas, vaikka startti pyöriikin. Hinatessa käyntiin startti ei syö virtaa -> jännite on korkeampi -> kipinä riittää.
Luulisi, että jos akku on huonona, -6 asteessa ei kone jaksaisi käynnistyä ainakaan paremmin kuin lämpimänä. Mutta sähkö- ja akkuviat ovat mystisiä henkimaailman juttuja
Edelleen se asentoanturi myös potentiaalinen vikapaikka. Löytyy moottorin etupuolelta läheltä koneen ja vaihelaatikon liitospintaa. Anturin jäähdyttäminen esim vesilasillisella voi auttaa, tosin näillä keleillä anturi jäähtynee aika vikkelään ilman kylpemistäkin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 2.0t Ei käynnisty lämpimänä
Suuret on murheet.Julle kirjoitti:Nyppäsemällä...huoh.
Lueskelin nuita vanhempia juttuja ja koska kierroslukumittari ei startatessa liikahda ollenkaan, niin ilmeisesti asentotunnistin särki. Tilaan uuden.
Re: 2.0t Ei käynnisty lämpimänä
No vihdoin tänään saapui Saksanmaalta autonvaraosat24.fi:stä tilattu anturi. Vaihdon jälkeen lähti ainakin tallilämpösenä käyntiin.
Re: 2.0t Ei käynnisty lämpimänä
Itellä viime viikolla kerran sama vika, hetken anto jäähtyä niin lähti. Äsken kun kävin syömässä niin takas lähtiessä ei lämpösenä lähteny käymään. Vartosin vartin ja taas lähti. Sit sammu seuraaviin valoihin. Taas lähti muutaman minuutin päästä. Jenkamittari ei liikahdakaan. Mutta ei liikahda myöskään silloin kun lähtee käymään= parin sekunnin startti ja sit ku pörähtää käymään ni viisari hyppää vajaaseen tonniin. Oiskos tää anturivikaa?