Uusi täällä, testailinpa vaan...
Uusi täällä, testailinpa vaan...
Tuli tuossa liityttyä tähän Klubiin, kun papan vanha "poliisi Saab" jäi minulle. Onhan sitä jo laiteltu, vaikka ei se päällepäin ehkä heti näy, mutta yllättävän paljon pikkunippeli hommaa autossa on. Kuskin penkkistä oli alusta notkahtanut, bensapumppu sylki moottorin päälle, moottori oli pesun tarpeessa, peilin vaihto, erinäisten pikkuosien vaihtelua auton sisällä ja ulkona.... Hommaa riittää ja Saab kärpänen pääsi puremaan. Olen siis varmaankin tätä nykyä henkeen ja vereen Saabisti. 

- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Huomaan avatarissa 99:n. Millainen tuon poliisi-Saabin tarina on?
Tervetuloa vaan minunkin puolestani
Tervetuloa vaan minunkin puolestani

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
-
- "Hölösuu"
Saabin tarina...
Siis tämä kyseinen Saab oli ennen papalleni joutumista ollut poliisiauto. Papalleni auto kulkeutui joskus 80 - 90-lukujen taitteessa. Autossa on nähtävissä kaikki jäljet siitä, että se todella on poliisin käytössä ollut. Vilkkujen painanteet ovat katossa, lisäpeilien reiät, sireenin aukko konetilassa ja kylkien alapuolet ovat hivenen vaaleammat, kun valkoisen päälle on maalattu sininen väri. Pappani vaihtoi autoa vielä vanhoilla päivillään, jotenka sukuun antoi rakkaan Saabbinsa, ettei vallan paalattavaksi joudu. Saab oli vähän aikaa siskollani, mutta hän ei sitä osannut huoltaa, jotenka auto jäi erinäisten vaiheiden jälkeen minulle. Semmonen on tämän Saabin tarina.
-
- "Hölösuu"
...ai jaa lisää saabisteja. Kulkutauti leviää, eihän sille mitään mahda. Mielenkiintoinen toi jeppesaabin elämänkaari. Osaisipa se vielä kertoa ne kaikki takapenkin ja miksei myös etupenkikin tarinat. Ei löytynyt etupenkin alta käsirautoja?
Muista, jos entisöit, maalaa se panda-auton väreihin. Vai kieltääkö asetukset. Jokatapauksessa turvallisia kilsoja.