Bensapumpun vaihto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
karihai
"Viggen"
Viestit: 526
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja karihai »

Pitäisi vaihtaa sinne ämpäriin uusi pumppu. Pitääkö sen pumppuyksikön lisäksi vaihtaa jotain muutakin, kuten letkuja, tiivisteitä, lemmareita tai jotain muuta?
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Jos pumppu on alkuperäinen , niin "letkut" ovat sellaista kovamuovista putkea, ja kun pumpun irrottaa, joutuu alkuperäisistä liitoksista luopumaan.

Upotuksen kestävää polttoaineletkua ja hyviä klemmareita siis tarvitsee.

Jos ajelet viinalla, niin letkun valinnassa kannattaa olla tarkkana, kaikki etanolin kestävä ei ole etanoliupotuksen kestävää.

Itse laitoin uuden letkun kumpaankin päähän kaksi klemmaria, sai ne sinne mahtumaan kun oikein änkesi. Lisäksi tein vanhaan liitoskohtaan kolvilla tartuntaviiltoja , koska ei siihen pintaa oikein mitään tartuntapintaa jää , mistä vanha putki katkaistaan.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja suapas »

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1861
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja mikan »

Oman saabin pumpun vaihdossa unohdin kumiletkut ja klemmarit. Laitoin alkuperäisen muoviputken ja liittimen.

http://www.saab-tuners.com/media/catalo ... ctor_1.png

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
karihai
"Viggen"
Viestit: 526
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja karihai »

Kiitti vinkeistä! Tuohan olisi vallan kätevä tuollainen pikaliitin, voisi säilyttää alkuperäisen putken. Mistähän tuollaisia mahtaa saada?
J-H
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Syys 26, 2013 07:34
Paikkakunta: Toijala

Re: Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja J-H »

karihai kirjoitti:Kiitti vinkeistä! Tuohan olisi vallan kätevä tuollainen pikaliitin, voisi säilyttää alkuperäisen putken. Mistähän tuollaisia mahtaa saada?
Itse hain IKH:lta Pirkkalasta, eli luulisi siis löytyvän ainakin useimmista IKH:n myymälöistä. Kyseessä tämä liitin http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=23020
#6131
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Onkos nämä IKH:n jatkoliittimet ollut pitäviä ratkaisuja? Pumpun vaihto edessä...
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
J-H
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Syys 26, 2013 07:34
Paikkakunta: Toijala

Re: Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja J-H »

Sabo kirjoitti:Onkos nämä IKH:n jatkoliittimet ollut pitäviä ratkaisuja? Pumpun vaihto edessä...
Nyt on ollut tuo liitin noin 15tkm käytössä ja ainakin toistaiseksi on toiminut.

Noita liittimiä näyttäisi saavan myös Jimm's PC-Storesta, tai ainakin kuvan perusteella ovat samoja.

http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/623 ... -8mm-jatko
#6131
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 928
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Mikäs tommonen CDC mahtaa olla? Malli ja värit samat kuin Festolla. Toivottavasti yhtä laadukaskin.
Saab 9-5 Vector -03 stage1 470 tkm
puh.040 538 0231
forward forever backward never
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

J-H kirjoitti:
Sabo kirjoitti:Onkos nämä IKH:n jatkoliittimet ollut pitäviä ratkaisuja? Pumpun vaihto edessä...
Nyt on ollut tuo liitin noin 15tkm käytössä ja ainakin toistaiseksi on toiminut.

Noita liittimiä näyttäisi saavan myös Jimm's PC-Storesta, tai ainakin kuvan perusteella ovat samoja.

http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/623 ... -8mm-jatko
Toihan on pneumatiikka putken jatko nippa! En laittais tuohon tarkoitukseen!
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja V-M »

kalle37 kirjoitti: Toihan on pneumatiikka putken jatko nippa! En laittais tuohon tarkoitukseen!
Miksi ei? Painetta se kestää ja pitäisi kestää etanolia ja bensaa. Mulla on ollu yli 20v bensa putkena 8mm sinistä paineilma letkua koko auton mitalta. Kuorma-autossakin sen pitää kestää eetteriä, öljyjä jne... etanolin kestosta ei oo kokemuksia mutta löytynee materiaali tiedoista.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1861
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja mikan »

Harrasteautoon tuli myös rakennettua polttoainelinjat paineilmakäyttöön tarkoitetusta muoviputkesta noin 15 vuotta sitten. Saabissa on etanolikäytössä ollut tuollainen paineilmajatkopalikka noin 20 tkm. En tiedä mitä muovilaatua se on ja kuinka paljon poikkeaa esimerkiksi saabin alkuperäisistä muovisista bensaputkista?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin