ss: n pakoputken kesto
ss: n pakoputken kesto
ilmeisesti jotain parempaa rautaa, koska 04 ikäisessä taitaa vielä orkkis olla? millaisia kestoja olette havainneet?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 928
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: ss: n pakoputken kesto
Siskolta tippui tänään tielle -05 mallin kiisselistä. Tosin epäilen, että se ei johtunut happanemisesta.
Saab 9-5 Vector -03 stage1 470 tkm
puh.040 538 0231
forward forever backward never
puh.040 538 0231
forward forever backward never
Re: ss: n pakoputken kesto
Taitaa olla ferriittistä ruostumaton terästä tuo pakoputki, AISI 440/430 tms. Magneetti nappaa kiinni.
Itsellä kesti 12v ja 260tkm. Ruostumatonkin ruostuu kun lämpötila on korkea ja ympäristö agressiivinen (happoja sisältävä pakokaasu, tiesuola yms + pitkä aika)
Itsellä kesti 12v ja 260tkm. Ruostumatonkin ruostuu kun lämpötila on korkea ja ympäristö agressiivinen (happoja sisältävä pakokaasu, tiesuola yms + pitkä aika)
EX: 9³SS BioPower
Re: ss: n pakoputken kesto
tuollaista arvelinkin, jotta jotain rosteria on NG: ssä..oli se jo korkea aikakin saada kestävämpiä putkia ensiasennuksena.
OG 9-3 taain tarvikepönttö (vakiopeltiä) ei kestänyt kuin vajaa 2 vuotta,>>uuden panetin rosterista väliputken puolivälistä lähtien. saapas nägee miten kauan pelittää. muuten ihan tyytyväinen siihen rosterikauppaan tähän mennessä.
OG 9-3 taain tarvikepönttö (vakiopeltiä) ei kestänyt kuin vajaa 2 vuotta,>>uuden panetin rosterista väliputken puolivälistä lähtien. saapas nägee miten kauan pelittää. muuten ihan tyytyväinen siihen rosterikauppaan tähän mennessä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: ss: n pakoputken kesto
Vaihdoin etuväliputken dieseliin syksyllä, koska jousto-osa oli rispaantunut rikki. Itse putki oli mielestäni virheettomässä kunnossa ja tietääkseni koko putkisto oli alkuperäinen, eli 8v ja 300 tkm. Magneetti ei tähän kyllä tarttunut, sen sijaan Motonetista haettuun tarvikeputkeen tarttui. Sekin kyllä tietojen mukaan rosteria, mutta senhän tietää, että kiinan tarvikerosteri on eri asia kuin Tornion laatutavara.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: ss: n pakoputken kesto
Ferriittiset rosterit ovat tietääkseni isosi Suomessa kehitettyjä tai ainkin tietoutta on paljon. Tekniikalla pyritty pääsemään eroon kalliista nikkelistä tekemällä näitä sortteja. Nikkelin markkinahinta kun on heitellyt historiassa kovasti.
Varmaankin halvempaa ja usein jopa lujempaa kuin perinteiset austeniittiset laadut. Käytetään paljon julkisivuissa ja rakentamisessakin.
Varmaankin halvempaa ja usein jopa lujempaa kuin perinteiset austeniittiset laadut. Käytetään paljon julkisivuissa ja rakentamisessakin.
EX: 9³SS BioPower