Eli ihan nyt oikeasti

.
Tuo virtalukon lähetin (transponderiksi kutsuttu) on täysin riippumaton paristoista, koska se saa energiansa virtalukon ympärillä olevan käämin kautta induktion (magneettikentän) avulla. Siis langaton energian siirto. Myös avaimen koodin tunnistus tapahtuu avaimen ja virtalukon välillä langattomasti. Paristoja tarvitaan vain kaukosäätöiseen keskuslukkoon.
Saabin insinöörit eivät ole oikeasti olleet tyhmiä tämän suhteen

. Se siitä, joten ongelma on jossain ... kuka tietää...
Siitä asiasta, onko ollut viisasta rakentaa tällainen sähköinen rattilukkosysteemi, missä rattilukko, virtalukko ja cim ovat niin häiriöalttiita on ihan sitten oma lukunsa.
Lisäksi noihin epäilyihin virtalukon pohjakoskettimen toimivuudesta olen sitä mieltä, että se toimii. Perusteluna on se, että heittää ko. herjan SID:iin avainta virtalukkoon työnnettäessä. Mitenkäpä se nyt muuten tulisi ellei kosketin toimisi. Toki saahan sinne sormen työntää testimielessä, jolloin tulee myös ilmoitusta tauluun.