Huom: Vaijeri ei ole jäässä. Koneen puolelta jumissa että ei saa kierroksia käännettyä edes vaijerin "kaasuvivusta" .
Alkuun käynnistyksen jälkeen normaalit 1000 kiekkaa. 10 min. menee kun saa hiljalleen poljettua milli kerrallaan kierrokset normaaliksi, kaasupoljin "aukeaa" kokonaan ja kone herää normaaliksi. Konehuone on jo silloin normi lämmössä ja sulattanut jumittajan.
Tuntuu että turbon mittari herää samalla.
Vedet ja muut siihen liittyvät on kuumana.
Putki ainakin turbolle asti kuuma kun joka sormessa rakot.
Seisoi 4 t ja "jäätyi" samalla tavalla, -18.
9000CSE seissyt kuukauden ja toiminut aina ok, myös viime talvena.
On vara-autona kun Audi kerran kuussa pajalla...
Laitoin vakuutukseen ja lähden nyt koeajolle kun on uudestaan sulanut.
Katsotaan mitä tapahtuu.
Vähän vikkiä olisko jossain kosteutta tahi muuta sellaista.
-Muutettu täyspaineiseksi ja Speedpartsin, (ilmeisesti Steg1) ja Speedin ahtomittari telineineen a-tolpassa (1,4bar ahdot).
-Turbona uudehko Mitsun TD04HL-15T
-Vuoden vanha vakio putkisto, katti ja dp vain vanhaa.
Koeajo tehty ja hyvin laukkaa. Ahdot 1,5 ja 120 kmt jää sutimaan että se puoli pelaa.
-20, katsellaan aamulla onko oireet samat.
-95 2,3 T Käynnistyy, mutta kaasupoljin on jumissa/jäässä..
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01
-95 2,3 T Käynnistyy, mutta kaasupoljin on jumissa/jäässä..
Paikat Turboo!
Re: -95 2,3 T Käynnistyy, mutta kaasupoljin on jumissa/jääss
Jos tuo on automaattivaihteinen, niin kick-down-vaijerin jähmeys voi vaikuttaa kuin olisi kaasuvaijeri jäässä.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01
Re: -95 2,3 T Käynnistyy, mutta kaasupoljin on jumissa/jääss
On AT. Tosin pitäisi vähän fiksata että uskaltaa kick-downia käyttää, sen verran kolahtaa jos polkaseejus kirjoitti:Jos tuo on automaattivaihteinen, niin kick-down-vaijerin jähmeys voi vaikuttaa kuin olisi kaasuvaijeri jäässä.
D:llä lentoon.
Vaikuttaako se moottorin puolella tähän vipuun/vaijerin kiinnitysmekanismiin, joka antaa kierroksia koneelle käsipelilläkin.
Sitä ei saa kädelläkään liikutettua ennen kun poljin alkaa pelittään??
Sehän on kiinni kannen vieressä olisiko alumiinia olevassa "lohkossa". Jumi olisi näin
sillä suunnalla.
Paikat Turboo!
Re: -95 2,3 T Käynnistyy, mutta kaasupoljin on jumissa/jääss
Polkimelta tulee vaijeri kaasuläpän "kiekolle". Kiekosta lähtee kick-down-vaijeri vaihteistoon. Kun kaasupoljinta painetaan, kiekko vetää kick-down-vaijeria ulos vaihteistosta. Jos kick-down-vaijeri on jäässä, kaasuakaan ei saa painettua.
Kick-down-vaijeri on liikkuu aina kun kaasua painetaan, ei ainoastaan kaasu pohjaan kick-down-pykälään saakka polkiessa.
Kick-down-vaijeri on liikkuu aina kun kaasua painetaan, ei ainoastaan kaasu pohjaan kick-down-pykälään saakka polkiessa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: -95 2,3 T Käynnistyy, mutta kaasupoljin on jumissa/jääss
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... wn#p845212
Tuolla painittiin samaa ongelmaa joskus..Läppäkotelo ei helposti jäädy,itsellä ei ole vedenlämmitystä kaasuläpällä ollenkaan käytössä ja toimii normaalisti.
Tuolla painittiin samaa ongelmaa joskus..Läppäkotelo ei helposti jäädy,itsellä ei ole vedenlämmitystä kaasuläpällä ollenkaan käytössä ja toimii normaalisti.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01
Re: -95 2,3 T Käynnistyy, mutta kaasupoljin on jumissa/jääss
jannevillepetteri kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... wn#p845212
Tuolla painittiin samaa ongelmaa joskus..Läppäkotelo ei helposti jäädy,itsellä ei ole vedenlämmitystä kaasuläpällä ollenkaan käytössä ja toimii normaalisti.
Taitaa olla just oikea jumi.
Eli kick-down vaijeri irti ja öljyä perään.
Olisiko toimenpide tämä.
Jos näin on, saako vaijerin helposti irti ja "pystyasentoon" voitelua varten?
Homma täytyy hoitaa tässä pakkasessa..
Paikat Turboo!
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01
Re: -95 2,3 T Käynnistyy, mutta kaasupoljin on jumissa/jääss
Kick-down vaijeri oli suoraan alaspäin.
CRC:tä sisään ja taas pelittää, toistaiseksi...
Kiitos kaikille avusta!
CRC:tä sisään ja taas pelittää, toistaiseksi...
Kiitos kaikille avusta!
Paikat Turboo!