Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Iltapäivälehtien (netti) mukaan säässä on tapahtunut tänä talvena vain rajuja muutoksia tyyliin "Raju muutos säässä" jne... . Mitenköhän se ennenvanhaan meni?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Ihmettelyketju
^Iltapäivälehtien mukaan myöskään esim Kalervo Kummola ei koskaan sano mitään, vaan hän jyrähtää.
Re: Ihmettelyketju
Apua! Kyllähän täällä foorumilla saa Saabin joten saa varmaan Scaniankin kuntoon...? Joku diesel-guru ilmoittautukoon!
Eräästä kapineesta on nyt läpikäyty kaikki mahdollinen ja mahdotonkin polttoaineensyöttöön liittyvä. Myös polttoaine on vaihdettu. Yhä vain oireet ovat samat. Tunnin tai pari voi päästellä koneella, mutta sitten hyytyy. Kone on Scanian 9 litrainen kuutonen mekaanisella pumpulla.
Vika ei voi enää olla ennen ruiskutuspumppua, eikä myöskään ilmavaivasta ole kyse.
Pullakahvit ongelman keksijälle!!
Eräästä kapineesta on nyt läpikäyty kaikki mahdollinen ja mahdotonkin polttoaineensyöttöön liittyvä. Myös polttoaine on vaihdettu. Yhä vain oireet ovat samat. Tunnin tai pari voi päästellä koneella, mutta sitten hyytyy. Kone on Scanian 9 litrainen kuutonen mekaanisella pumpulla.
Vika ei voi enää olla ennen ruiskutuspumppua, eikä myöskään ilmavaivasta ole kyse.
Pullakahvit ongelman keksijälle!!
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Ruisku"
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 11:45
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ihmettelyketju
Polttoainepumpussa elementit voi leikata kiinni aina lämmetessään tai jos pumpun kyljessä on bypass(riippuu vuosimallista), niin tämä voi vikaantuessaan aiheuttaa hyytymisen.
Itse en mitään näistä tiedä, mutta kolleegat vieressä kertoivat.
Itse en mitään näistä tiedä, mutta kolleegat vieressä kertoivat.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Ihmettelyketju
Joo, en ole mikään dieselguru.VKe kirjoitti:Apua! Kyllähän täällä foorumilla saa Saabin joten saa varmaan Scaniankin kuntoon...? Joku diesel-guru ilmoittautukoon!
Eräästä kapineesta on nyt läpikäyty kaikki mahdollinen ja mahdotonkin polttoaineensyöttöön liittyvä. Myös polttoaine on vaihdettu. Yhä vain oireet ovat samat. Tunnin tai pari voi päästellä koneella, mutta sitten hyytyy. Kone on Scanian 9 litrainen kuutonen mekaanisella pumpulla.
Vika ei voi enää olla ennen ruiskutuspumppua, eikä myöskään ilmavaivasta ole kyse.
Pullakahvit ongelman keksijälle!!
Oma kokemus on. Kerron kumminkin.
Tankin päällä olevaan tankkivarusteeseen oli suojakannen alle mennyt kuraa ym moskaa.
Lähtevän eli imupuolen banjon lenkkiin oli tullut moskan syövyttämänä hiuksen hieno reikä.
Ko. paikassa on myös mittarin sähkö, oliskos sillä ja moskalla joku yhteys ollut?
Uusimalla banjolenkin muoviletkuun niin ei ongelmaa sen jälkeen.
Aiheutti kyllä saman ongelman ja etsimirumban kuin kysyjällä.
Nosturityössä alkoi hyytyä, ajossa jaksoi juuri ja juuri käydä.
Noinkin voi käydä.
Kun koneenne hyytyy niin mitä teette että se taas käy sen tunnin/pari?
Jos kerran ei ole ilmavaivaa niin mitenkä se alkaa käymään uudestaan?
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Ihmettelyketju
Tietynlaisia ng93 katsellut & myynti-ilmoituksia seuraillut nettiautossa, niin ei näytä kelpaavan yksityisen myymänä. Sitten kun auto on liikkeessä myynnissä, niin eipä aikaa ehdi juurikaan kulua, kun onkin jo myyty ja varmastikkin kalliimmalla hinnalla
6kk virhevastuuko vaimikäsenytoli houkuttelee maksamaan ehkä n.1k€ enemmän
6kk virhevastuuko vaimikäsenytoli houkuttelee maksamaan ehkä n.1k€ enemmän
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Ihmettelyketju
^ Rahoitusmahdollisuus ja vaihtoauton huoliminen.
Re: Ihmettelyketju
Harva suomalainen kykenee autokaupassa käteiskauppoihin
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ihmettelyketju
Jokos on keksitty missä vika piilee? Itse oisin koittanut ehdotella sellaista että cooleri pamahtaa jäähän, itselläni pari kertaa muutamia talvia takaperin venyi työreissut hieman aiottua pidemmäksi kun piti rekan nuppi hinauttaa johonkin sulamaan pari kertaa hanko-utsjoki matkan aikana.VKe kirjoitti:Apua! Kyllähän täällä foorumilla saa Saabin joten saa varmaan Scaniankin kuntoon...? Joku diesel-guru ilmoittautukoon!
Eräästä kapineesta on nyt läpikäyty kaikki mahdollinen ja mahdotonkin polttoaineensyöttöön liittyvä. Myös polttoaine on vaihdettu. Yhä vain oireet ovat samat. Tunnin tai pari voi päästellä koneella, mutta sitten hyytyy. Kone on Scanian 9 litrainen kuutonen mekaanisella pumpulla.
Vika ei voi enää olla ennen ruiskutuspumppua, eikä myöskään ilmavaivasta ole kyse.
Pullakahvit ongelman keksijälle!!
Oireet oli jumalaton savutus ja tehon puute alkuun joka paheni pikkuhiljaa ja sitten hyytyi kokonaan. Kondenssiveden jäätyminen tekee tuon ja paras apukeino on pienen reijän poraaminen coolerin alapuolelle päätyyn ja siihen joku sopiva tulppa sitten.
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
Re: Ihmettelyketju
Ja jos oikein olen ymmärtänyt niin kaikki eivät laita edes tulppaa. Tuommoisessa koneessa ei 1,0mm reikä coolerin päädyssä vaikuta mitään. Vesi siitä kyllä jo lentää komeasti ulos.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Ihmettelyketju
Kiitokset paljon hyvistä vihjeistä koskien Scaniaa!!
Kyseessä on rinnetamppari.
Kerrotun mukaan konetta on myös kokeiltu käyttää letkuilla kanisterista. Tankin korkissa on reilut ilmareiät (tarkistettu, auki ovat), joten sellaisesta "ilmavaivasta" ei voine olla kyse.
Vaikuttaa siltä että ruiskupumpun lämmettyä keskipakosäätäjä hirttää kiinni-asentoon. Kun vika on päällä, kaasun voi päästää varovasti tyhjäkäynnille, jolloin kone jää käymään. Pienikin kaasun pumppaus aikaansaa säätäjän korjausliikkeen, jolloin kone sammuu. Vartin jäähdyttelyllä saa vartin lisää työaikaa, tunnin jäähyllä tunnin...
Jatkuu...
Kyseessä on rinnetamppari.
Kerrotun mukaan konetta on myös kokeiltu käyttää letkuilla kanisterista. Tankin korkissa on reilut ilmareiät (tarkistettu, auki ovat), joten sellaisesta "ilmavaivasta" ei voine olla kyse.
Vaikuttaa siltä että ruiskupumpun lämmettyä keskipakosäätäjä hirttää kiinni-asentoon. Kun vika on päällä, kaasun voi päästää varovasti tyhjäkäynnille, jolloin kone jää käymään. Pienikin kaasun pumppaus aikaansaa säätäjän korjausliikkeen, jolloin kone sammuu. Vartin jäähdyttelyllä saa vartin lisää työaikaa, tunnin jäähyllä tunnin...
Jatkuu...
Sininen Saab 9-3, '99
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
http://yle.fi/uutiset/suomalaisilta_ker ... si/8603073
Yken uutistoimituksella on vissiin erikoinen uskottavuusongelma, nimittäin liikaa uskottavuutta. Eihän tällaista mikään muu selitä.
Ihmettttää myös ihmiset joiden harrastukseen kuuluu olennaisena osana harrastuskohteen jatkuva pilkkaaminen ja vähättely.
Yken uutistoimituksella on vissiin erikoinen uskottavuusongelma, nimittäin liikaa uskottavuutta. Eihän tällaista mikään muu selitä.
Ihmettttää myös ihmiset joiden harrastukseen kuuluu olennaisena osana harrastuskohteen jatkuva pilkkaaminen ja vähättely.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Minua ihmetyttää, että aaveet puhuvat taajuus- tai amplitudimoduloitua signaalia, mikä selviää kuvassa näkyvän aavelaatikon P-SB7 spekseistä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
kai kummituksillakin pitää joku standardi olla, eihän viestittelyssä ilman sovittua protokollaa ole mitään järkeä