Apua vikakoodien kanssa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: La Tammi 23, 2016 13:07
- Paikkakunta: Tammisaari
Apua vikakoodien kanssa
Moi!
Olen uusi täällä vaikka olenkin omistanu/harrastanut Saabeja jo monta vuotta.
Nyt mun 2003 9-3ss 2.ot Teki mulle temput, viime viikolla kun käynnistin sen aamulla moottorilamppu rupes palaa mutta se kävi kuiteskin normaalisti joten päätin lähteä sillä töihin, ensin huomasin että vakionopeudensäädin ei toiminu ja hetken pääst vauhti rupes tippumaan, viimeiset kilsat se ei kulkenu enää kuin 30 kilsaa tunnis
Luin siitä vikakoodit ja sain nämä,
p2135
p0638
p1681
p1523
Päätin vaihtaa läppäkotelon mutta samat koodit senkin jälkeen...
Sit otin Ecun irti ja vein sen yhelle sähkövelholle, se boksi ei ole tietenkään tarkoitettu avattavaksi mutta hän sai sen melko hyvin auki ja tarkisti kaikki juotokset, maksoi muuten konjakkipullon
Sain sen takas ja asensin sen ja auto kävi 10 minsaa ja tuli nämä koodit
p2135
p1681
Nyt olen tarkistanut kaikki johdot läppäkotelon ja ecun välis ja kaikki oli ok ja kaasupoljin on myöskin tarkistettu ja siinäkään ei ole häikkää.
Mitä pitäis seuraavaksi yrittää? uusi ecu?
T. Magnus
Olen uusi täällä vaikka olenkin omistanu/harrastanut Saabeja jo monta vuotta.
Nyt mun 2003 9-3ss 2.ot Teki mulle temput, viime viikolla kun käynnistin sen aamulla moottorilamppu rupes palaa mutta se kävi kuiteskin normaalisti joten päätin lähteä sillä töihin, ensin huomasin että vakionopeudensäädin ei toiminu ja hetken pääst vauhti rupes tippumaan, viimeiset kilsat se ei kulkenu enää kuin 30 kilsaa tunnis
Luin siitä vikakoodit ja sain nämä,
p2135
p0638
p1681
p1523
Päätin vaihtaa läppäkotelon mutta samat koodit senkin jälkeen...
Sit otin Ecun irti ja vein sen yhelle sähkövelholle, se boksi ei ole tietenkään tarkoitettu avattavaksi mutta hän sai sen melko hyvin auki ja tarkisti kaikki juotokset, maksoi muuten konjakkipullon
Sain sen takas ja asensin sen ja auto kävi 10 minsaa ja tuli nämä koodit
p2135
p1681
Nyt olen tarkistanut kaikki johdot läppäkotelon ja ecun välis ja kaikki oli ok ja kaasupoljin on myöskin tarkistettu ja siinäkään ei ole häikkää.
Mitä pitäis seuraavaksi yrittää? uusi ecu?
T. Magnus
Viimeksi muokannut Pakari, Su Tammi 31, 2016 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikkoa muokattu
Syy: Otsikkoa muokattu
Re: Apuva.
ECU vaihtoon. 2003-2006 T8 ecut ovat onneksi käytettyinä edullisia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: La Tammi 23, 2016 13:07
- Paikkakunta: Tammisaari
Re: Apuva.
Kiitos nopeasta vastauksesta
Luin jostain että akkukotelon alla olis jotain töpseleitä joissa vois olla häikkää?
Luin jostain että akkukotelon alla olis jotain töpseleitä joissa vois olla häikkää?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: La Tammi 23, 2016 13:07
- Paikkakunta: Tammisaari
Re: Apuva.
Kävin kysymässä paikallises Saab huollos jos ne osaa naittaa ecun mutta ne sano ettei ne oo tehny sitä ennen, mutta Tech 2 niiltä kyllä löyty.
En tiedä jos olen niin halukas viemään saabini sinne noitten koekaniiniksi ja maksaa 96€ tunti siitä
En tiedä jos olen niin halukas viemään saabini sinne noitten koekaniiniksi ja maksaa 96€ tunti siitä
Re: Apuva.
Myös osaavilla harrastajilla on TEKKejä, paikkakunta näkyviin , niin voi apua alkaa löytymään....
Tervetuloa voorumille
Tervetuloa voorumille
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: La Tammi 23, 2016 13:07
- Paikkakunta: Tammisaari
Re: Apuva.
Noniin, nyt pitäis näkyä paikkakunta
Elikkä Tammisaari...
Olisko täällä suht lähellä joku joka vois tulla läppärillä laittaa autoraukan kuntoon?
Maksan tietenkin kilometrikorvauksen ja sopivan suuruisen nipun euroja menetetystä vapaa-ajasta
Elikkä Tammisaari...
Olisko täällä suht lähellä joku joka vois tulla läppärillä laittaa autoraukan kuntoon?
Maksan tietenkin kilometrikorvauksen ja sopivan suuruisen nipun euroja menetetystä vapaa-ajasta
Re: Apuva.
Nuo vikakoodit tulevat viallisesta/likaantuneesta kaasuläppäkotelosta. Vaihdoitko tosiaan uuden läppäkotelon ja nollasit vikakoodit, mutta hälyt eivät poistuneet. Vikakoodit voi ymmärtääkseni poistaa ottamalla akun irti noin puoleksi tunniksi, mikäli ei ole laitetta, millä vikakoodit voi nollata.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: La Tammi 23, 2016 13:07
- Paikkakunta: Tammisaari
Re: Apuva.
Vikakoodit nollasin obd lukijalla ja olen myöskin yrittänyt nollamista tekemällä sen virrattomaksi...
Läppäkotelo on tosiaan uusi ja sitä vaihtamalla samat koodit pomppas lukijaan.
Jos hankin toisen ECUn niin pitääkö siinä olla tismalleen samat numerot (55352688)?
Mistä olis parasta hankkia semmonen? vai löytyiskö täält foorumist joku jolla olis ylimääräinen ECU
Läppäkotelo on tosiaan uusi ja sitä vaihtamalla samat koodit pomppas lukijaan.
Jos hankin toisen ECUn niin pitääkö siinä olla tismalleen samat numerot (55352688)?
Mistä olis parasta hankkia semmonen? vai löytyiskö täält foorumist joku jolla olis ylimääräinen ECU
Re: Apuva.
Laita ostoilmoitus markkinapalstalle. Noita alkupään ecuja on jäänyt monilla ylimääräisiksi biopower-konversion yhteydessä.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: La Tammi 23, 2016 13:07
- Paikkakunta: Tammisaari
Re: Apuva.
Saabi kondikses taas
Iso kiitos Dieselmiehelle täält foorumist.
Ecu oli paskana.
Iso kiitos Dieselmiehelle täält foorumist.
Ecu oli paskana.
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Apuva.
Eipä kestä. Hyvä että tuli kuntoon.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: Apuva.
No mikäpäs siinä oli loppujenlopuksi vika ja sen korjaus?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Apuva.
Jos vielä minulla on lukutaito tallella, niin ecu oli paskana. Mikäli sisäistän lukemani ja siitä seuranneet toimenpiteet, tarkoittaa se ecun vaihtoa toiseen.
Saatan olla kyllä väärässäkin, mutta edellä kirjoittamaani käsitykseen noista viesteistä tulen.
Saatan olla kyllä väärässäkin, mutta edellä kirjoittamaani käsitykseen noista viesteistä tulen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: La Tammi 23, 2016 13:07
- Paikkakunta: Tammisaari
Re: Apuva.
Elikkä, siinä oli jotain häikkää ECUssa.
Tilasin käytetyn boksin ruotsista ja Dieselmies kävi koodaamassa sen mun autoon
Hyvä foorumi tää muuten
Tilasin käytetyn boksin ruotsista ja Dieselmies kävi koodaamassa sen mun autoon
Hyvä foorumi tää muuten
Re: Apua vikakoodien kanssa
Lainaan ketjua (osiossa ei taida olla sellaista "Pienet kysymykset"-ketjua kuten 99/900-osiossa)
Eli 2008 9-3 tid automaatti, eSid2 kertoo aktiiviseksi vikakoodiksi B381106. Mikä lienee? Ei ole siis mitään havaittavaa vikaa autossa, tietenkään
Eli 2008 9-3 tid automaatti, eSid2 kertoo aktiiviseksi vikakoodiksi B381106. Mikä lienee? Ei ole siis mitään havaittavaa vikaa autossa, tietenkään
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75