Johan taas nyki, nyt pelittää

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Johan taas nyki, nyt pelittää

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

On sitten vaihdettu osia ja pähkäilty, pää puhki.

Aina vain nykii.
Kulku on kun olis kuminauhavetoinen, koko tonnari.

Ahdot nousee, muttei kiihdy. Ahtoviisari on vakaa. Kierroslukumittari on vakaa. Käy kauniisti. Sammuu joskus tyhjäkäynnillä, mutta käynnistyy kauniisti.


vaihdettu:
tulpat, johtosarja, polttoainesuodatin, virranjakajan kansi, akku, dumppivena,polttoainepumppu ja siirtopumppu.

Kulku on sellaista kuminauhamaista nykimistä ja puhti puuttuu.
meinaa lähteä mutta sitten ei mennäkään. On kuin olis neliskanttiset pyörät.
Tasakaasulla pääsee eteenpäin, ei kiihdy.

Taidan ostaa ilokaasulaitteet, olis ainaskin ittellä hymy huulilla.
Viimeksi muokannut Firges9000, To Helmi 10, 2005 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Miten ylös ahdot nousee?

Oletko tarkistanut kunnolla kaikki putket turbolta kaasuläpälle. Mä hain vuosi sitten vikaa kauan vaikka mistä kun oli vaan ic:ltä lähtevä rööri hieman irti..

Tulppien kärkiväli on kaiketi 0,6mm?

Onko bensapaineita mitattu?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Haza kirjoitti:Miten ylös ahdot nousee?

Oletko tarkistanut kunnolla kaikki putket turbolta kaasuläpälle. Mä hain vuosi sitten vikaa kauan vaikka mistä kun oli vaan ic:ltä lähtevä rööri hieman irti..

Tulppien kärkiväli on kaiketi 0,6mm?

Onko bensapaineita mitattu?
Tulpat 0,6, uudet, taas

Tutkinpas IC:n linjan huolella, huomenna, siis tänään.

Kokeilin eilen, auton alla maaten ja se alumiinirööri heilu, se josta juuri mainitsit, IC:ltä kaasarille????
Miksi heilui ? Täytyypäs tarkastaa.

kiitti vinkistä Haza, luulen, että osuit asian ytimeen
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Firges9000 kirjoitti:
Tutkinpas IC:n linjan huolella, huomenna, siis tänään.

Kokeilin eilen, auton alla maaten ja se alumiinirööri heilu, se josta juuri mainitsit, IC:ltä kaasarille????
Miksi heilui ? Täytyypäs tarkastaa.
No nyt alkaa kuulostaa suorastaan tutulta :)

Mulla oli siinä kiristin ollut vähän löysällä ja ilmeisesti se rööri oli sitten jotenkin päässyt luiskahtamaan osittain pois paikaltaan, oli kuitenkin sellaisessa asennossa että näytti olevan ihan ok, vasta kun aloin nykimään sitä rööriä niin huomasin että tuntuu turhan helposti liikkuvan.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kaasuläpän asentotunnistin?
Puola?
Saako mittaamatonta ilmaa mittarin ja turbon väliin tulevan huohotinputken kautta, onko öljyntäyttökorkki paikoillaan/tiivis.
Lanciassa samoja oireita metsästettiin kauan, kampiakselin asentotunnistin (induktiivinen oli saanut hiushalkeamasta kosteutta sisään ja syövyttänyt käämiä. Vastusmittarilla mitaten oli n.30 oomia suurempi vastus tehtaan arvosta, ei osattu aluksi uskoa.
96 M75 i12 5-speed ;)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jokos pellittää Firges :?:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Äänenvaimentimessa villat sekaisin?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Reetu kirjoitti:Jokos pellittää Firges :?:
Ei.
Läppäkotelosta löyty avoin 6mm putki, tulppa lentänyt taivaan tuuliin.
Parani mutta ei pelitä.

huomenna sytkän tarkistus ja muuta mahdollista korjausta :twisted: :twisted:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: IMM

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

ng900aero kirjoitti:Oletkos kokeillut toisella ilmamassamittarilla? Kaverin tonnarissa oli samanlaista vikaa, tuli kuntoon mittarin vaihdolla. Autolla pystyi ajamaan tasakaasulla, mutta se ei kulkenut kuin jotain 80-90km/h, rupesi örveltämään kun olisi pitänyt lähteä menemään.
Tänään kokeilen. Kiitos
Samanlaiselta tuntuu munkin oireet

Mulla kulkee kylmänä jotenkin, ei siedä silti kaasua.
Lämmetessään on vielä herkempi monolle.
Nykii, kuin meinais lähteä. paukkuu putkessa
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: IMM

Viesti Kirjoittaja Haza »

Firges9000 kirjoitti: Mulla kulkee kylmänä jotenkin, ei siedä silti kaasua.
Lämmetessään on vielä herkempi monolle.
Nykii, kuin meinais lähteä. paukkuu putkessa
CE-valo ei ilmeisesti pala?

Tarkista nyt se puola mitä joku tuossa ehdotteli, ja sytytyksen pääteaste.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: IMM

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Haza kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti: Mulla kulkee kylmänä jotenkin, ei siedä silti kaasua.
Lämmetessään on vielä herkempi monolle.
Nykii, kuin meinais lähteä. paukkuu putkessa
CE-valo ei ilmeisesti pala?

Tarkista nyt se puola mitä joku tuossa ehdotteli, ja sytytyksen pääteaste.
Tarkistuskertomus alla.

Ei ole ko. valoa.
Pirssi on viime vuosisadalta , muistaakseni joskus luvulta 1986

Nyt TOIMII :D :D :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hyvä niin :D :D
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Suorsan Kimmo tuli tallivisiitille ja joutui heti hommiin.

Kimmo korjasi mm. litistyneen kytkentänastan Nummero 7, pääteasteen liittimestä.

asennettiin Jaapen ilmamassamittari, sillä toimi parhaiten. Kulki kuin hernerokkaa syönyt kulkutautinen apina. = paukkui putkessa.

Kokeilimme myös Kimmon ilmamassamittareita, samanlaisia kuin mun = toimivia kaikki.

Putsattiin kaikki liittimet.
Asennettiin uudestaan turbon imuletku.

:idea: lopussa iski kuningasajatus :idea:

Tarkistimme sytkän ajoituksen, joka oli 20 astetta liian myöhäsellä 8O 8O :oops: 8O
Kuka hitto sen olis siirtänyt yön aikana.
:?: :oops: 8) 8O

Nyt kulkee tasaisesti, nykimättä ja liikkuuuuuuuuuuuu :lol: :D :D

KIITOS Kimmolle avusta.

Unohtamatta teitä kaikkia täällä vinkkejä antaneita, KIITOS
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin