Johan taas nyki, nyt pelittää
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Johan taas nyki, nyt pelittää
On sitten vaihdettu osia ja pähkäilty, pää puhki.
Aina vain nykii.
Kulku on kun olis kuminauhavetoinen, koko tonnari.
Ahdot nousee, muttei kiihdy. Ahtoviisari on vakaa. Kierroslukumittari on vakaa. Käy kauniisti. Sammuu joskus tyhjäkäynnillä, mutta käynnistyy kauniisti.
vaihdettu:
tulpat, johtosarja, polttoainesuodatin, virranjakajan kansi, akku, dumppivena,polttoainepumppu ja siirtopumppu.
Kulku on sellaista kuminauhamaista nykimistä ja puhti puuttuu.
meinaa lähteä mutta sitten ei mennäkään. On kuin olis neliskanttiset pyörät.
Tasakaasulla pääsee eteenpäin, ei kiihdy.
Taidan ostaa ilokaasulaitteet, olis ainaskin ittellä hymy huulilla.
Aina vain nykii.
Kulku on kun olis kuminauhavetoinen, koko tonnari.
Ahdot nousee, muttei kiihdy. Ahtoviisari on vakaa. Kierroslukumittari on vakaa. Käy kauniisti. Sammuu joskus tyhjäkäynnillä, mutta käynnistyy kauniisti.
vaihdettu:
tulpat, johtosarja, polttoainesuodatin, virranjakajan kansi, akku, dumppivena,polttoainepumppu ja siirtopumppu.
Kulku on sellaista kuminauhamaista nykimistä ja puhti puuttuu.
meinaa lähteä mutta sitten ei mennäkään. On kuin olis neliskanttiset pyörät.
Tasakaasulla pääsee eteenpäin, ei kiihdy.
Taidan ostaa ilokaasulaitteet, olis ainaskin ittellä hymy huulilla.
Viimeksi muokannut Firges9000, To Helmi 10, 2005 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Miten ylös ahdot nousee?
Oletko tarkistanut kunnolla kaikki putket turbolta kaasuläpälle. Mä hain vuosi sitten vikaa kauan vaikka mistä kun oli vaan ic:ltä lähtevä rööri hieman irti..
Tulppien kärkiväli on kaiketi 0,6mm?
Onko bensapaineita mitattu?
Oletko tarkistanut kunnolla kaikki putket turbolta kaasuläpälle. Mä hain vuosi sitten vikaa kauan vaikka mistä kun oli vaan ic:ltä lähtevä rööri hieman irti..
Tulppien kärkiväli on kaiketi 0,6mm?
Onko bensapaineita mitattu?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tulpat 0,6, uudet, taasHaza kirjoitti:Miten ylös ahdot nousee?
Oletko tarkistanut kunnolla kaikki putket turbolta kaasuläpälle. Mä hain vuosi sitten vikaa kauan vaikka mistä kun oli vaan ic:ltä lähtevä rööri hieman irti..
Tulppien kärkiväli on kaiketi 0,6mm?
Onko bensapaineita mitattu?
Tutkinpas IC:n linjan huolella, huomenna, siis tänään.
Kokeilin eilen, auton alla maaten ja se alumiinirööri heilu, se josta juuri mainitsit, IC:ltä kaasarille????
Miksi heilui ? Täytyypäs tarkastaa.
kiitti vinkistä Haza, luulen, että osuit asian ytimeen
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
No nyt alkaa kuulostaa suorastaan tutultaFirges9000 kirjoitti:
Tutkinpas IC:n linjan huolella, huomenna, siis tänään.
Kokeilin eilen, auton alla maaten ja se alumiinirööri heilu, se josta juuri mainitsit, IC:ltä kaasarille????
Miksi heilui ? Täytyypäs tarkastaa.

Mulla oli siinä kiristin ollut vähän löysällä ja ilmeisesti se rööri oli sitten jotenkin päässyt luiskahtamaan osittain pois paikaltaan, oli kuitenkin sellaisessa asennossa että näytti olevan ihan ok, vasta kun aloin nykimään sitä rööriä niin huomasin että tuntuu turhan helposti liikkuvan.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Kaasuläpän asentotunnistin?
Puola?
Saako mittaamatonta ilmaa mittarin ja turbon väliin tulevan huohotinputken kautta, onko öljyntäyttökorkki paikoillaan/tiivis.
Lanciassa samoja oireita metsästettiin kauan, kampiakselin asentotunnistin (induktiivinen oli saanut hiushalkeamasta kosteutta sisään ja syövyttänyt käämiä. Vastusmittarilla mitaten oli n.30 oomia suurempi vastus tehtaan arvosta, ei osattu aluksi uskoa.
Puola?
Saako mittaamatonta ilmaa mittarin ja turbon väliin tulevan huohotinputken kautta, onko öljyntäyttökorkki paikoillaan/tiivis.
Lanciassa samoja oireita metsästettiin kauan, kampiakselin asentotunnistin (induktiivinen oli saanut hiushalkeamasta kosteutta sisään ja syövyttänyt käämiä. Vastusmittarilla mitaten oli n.30 oomia suurempi vastus tehtaan arvosta, ei osattu aluksi uskoa.
96 M75 i12 5-speed 

-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: IMM
Tänään kokeilen. Kiitosng900aero kirjoitti:Oletkos kokeillut toisella ilmamassamittarilla? Kaverin tonnarissa oli samanlaista vikaa, tuli kuntoon mittarin vaihdolla. Autolla pystyi ajamaan tasakaasulla, mutta se ei kulkenut kuin jotain 80-90km/h, rupesi örveltämään kun olisi pitänyt lähteä menemään.
Samanlaiselta tuntuu munkin oireet
Mulla kulkee kylmänä jotenkin, ei siedä silti kaasua.
Lämmetessään on vielä herkempi monolle.
Nykii, kuin meinais lähteä. paukkuu putkessa
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: IMM
CE-valo ei ilmeisesti pala?Firges9000 kirjoitti: Mulla kulkee kylmänä jotenkin, ei siedä silti kaasua.
Lämmetessään on vielä herkempi monolle.
Nykii, kuin meinais lähteä. paukkuu putkessa
Tarkista nyt se puola mitä joku tuossa ehdotteli, ja sytytyksen pääteaste.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: IMM
Tarkistuskertomus alla.Haza kirjoitti:CE-valo ei ilmeisesti pala?Firges9000 kirjoitti: Mulla kulkee kylmänä jotenkin, ei siedä silti kaasua.
Lämmetessään on vielä herkempi monolle.
Nykii, kuin meinais lähteä. paukkuu putkessa
Tarkista nyt se puola mitä joku tuossa ehdotteli, ja sytytyksen pääteaste.
Ei ole ko. valoa.
Pirssi on viime vuosisadalta , muistaakseni joskus luvulta 1986
Nyt TOIMII



Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Suorsan Kimmo tuli tallivisiitille ja joutui heti hommiin.
Kimmo korjasi mm. litistyneen kytkentänastan Nummero 7, pääteasteen liittimestä.
asennettiin Jaapen ilmamassamittari, sillä toimi parhaiten. Kulki kuin hernerokkaa syönyt kulkutautinen apina. = paukkui putkessa.
Kokeilimme myös Kimmon ilmamassamittareita, samanlaisia kuin mun = toimivia kaikki.
Putsattiin kaikki liittimet.
Asennettiin uudestaan turbon imuletku.
lopussa iski kuningasajatus
Tarkistimme sytkän ajoituksen, joka oli 20 astetta liian myöhäsellä
Kuka hitto sen olis siirtänyt yön aikana.
Nyt kulkee tasaisesti, nykimättä ja liikkuuuuuuuuuuuu

KIITOS Kimmolle avusta.
Unohtamatta teitä kaikkia täällä vinkkejä antaneita, KIITOS
Kimmo korjasi mm. litistyneen kytkentänastan Nummero 7, pääteasteen liittimestä.
asennettiin Jaapen ilmamassamittari, sillä toimi parhaiten. Kulki kuin hernerokkaa syönyt kulkutautinen apina. = paukkui putkessa.
Kokeilimme myös Kimmon ilmamassamittareita, samanlaisia kuin mun = toimivia kaikki.
Putsattiin kaikki liittimet.
Asennettiin uudestaan turbon imuletku.


Tarkistimme sytkän ajoituksen, joka oli 20 astetta liian myöhäsellä




Kuka hitto sen olis siirtänyt yön aikana.




Nyt kulkee tasaisesti, nykimättä ja liikkuuuuuuuuuuuu



KIITOS Kimmolle avusta.
Unohtamatta teitä kaikkia täällä vinkkejä antaneita, KIITOS
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3