900 2.0T -94 ei kierrä kuin 2000rpm. + muut mukavat
900 2.0T -94 ei kierrä kuin 2000rpm. + muut mukavat
woe morjens! tuli nilkutettua tällanen kiesi uuteen kotiin... eli oireena on että konetta ei voi kierrättää ajossa kuin n. 2000-2200rpm kun alkaa röpöttää. huomenna olisi tarkoitus kokeilla uudella kassulla ja tulpilla mutta jos jollakin olisi vinkkiä että tarviiko varautua suurempiin ongelmiin??? auton entisen omistajan (eukon pikkuveli) tuntien tämä maanteiden helmi ei ole ollut hellimmän käden huomassa. nyt minäkin tiedän mitä tarkoittaa kun joku ranettaa

Viimeksi muokannut suti, Ti Tammi 26, 2016 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 900 2.0T -94 ei kierrä kuin 2000rpm.
Saako se bensaa? Huono pumppu tai suodatin tukossa..
Tai sit pakoputki aivan tukossa..
Tai sit pakoputki aivan tukossa..
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: 900 2.0T -94 ei kierrä kuin 2000rpm.
pumpusta tai suodattimesta en tiedä. putki ei ainakaan ole tukkeessa. juurikin tuota p-a pumppua vähän pelkään. unohtui kokeilla kuinka kiertää paikallaan vapaalla ollessaan.
Re: 900 2.0T -94 ei kierrä kuin 2000rpm.
Jos ei kassulla tokene, niin voisiko olla kampuran asentoanturi? CPS.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: 900 2.0T -94 ei kierrä kuin 2000rpm.
laitoin uuden kasetin. paikallaan pystyi kierrättää 4000rpm. ajamaan en lähtenyt. auto on sama mitä tuossa jo arvuuteltu http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=163959
ongelma on juuri tuo, niin kuin rajoitinta vasten hakkaisi. en usko tuohon mag.venttiilivikaan mitä tuossa linkissä epäiltiin. koska vika ilmenee oli ahtoja tahi ei. muutaman alipaineletkun ehdin vaihtaa myöhemmin mutta minkään näköistä testausta en enää ehtinyt suorittaa.
jos ei nyt kotikonstein viikonlopun aikana kunnostaudu niin vien vikakoodien lukuun tai ostan laitteen.
saako motonetista "hyvää" vikakoodinlukulaitetta. jos paukkais huomenna ostoksille...
ongelma on juuri tuo, niin kuin rajoitinta vasten hakkaisi. en usko tuohon mag.venttiilivikaan mitä tuossa linkissä epäiltiin. koska vika ilmenee oli ahtoja tahi ei. muutaman alipaineletkun ehdin vaihtaa myöhemmin mutta minkään näköistä testausta en enää ehtinyt suorittaa.
jos ei nyt kotikonstein viikonlopun aikana kunnostaudu niin vien vikakoodien lukuun tai ostan laitteen.
saako motonetista "hyvää" vikakoodinlukulaitetta. jos paukkais huomenna ostoksille...
Re: 900 2.0T -94 ei kierrä kuin 2000rpm.
Alkaa kuulostamaan kampiakselin asentoanturilta. Jos paljastat paikkakuntasi niin lähin techittäjä voisi lukaista koodit.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 900 2.0T -94 ei kierrä kuin 2000rpm.
kausalassa majailen. eikös Suorsalla ollu kouvolassa releet?
Re: 900 2.0T -94 ei kierrä kuin 2000rpm.
Kimmolle vaan sitten näyttämään, siellä on testeri
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 900 2.0T -94 ei kierrä kuin 2000rpm.
sain luetettua viat paikallisessa korjaamossa yllättävän halvalla
kampiakselin asentotunnistin rikki. onneksi varaosa löytyi omasta varastosta niin eipä sekään kalliiksi tullut. nyt ei muuta kuin kohti seuraavia vikoja... 
Re: 900 2.0T -94 ei kierrä kuin 2000rpm. + muut mukavat
jaahas. nyt kun pakkaset on taittuneet hetkellisesti niin voi taas keskittyä itse asiaan. lisävikoja ilmenee tasaisella tahdilla. pakissa on nyt jotain hämärää??? peruuttaessa tuntuu selvästi kuin joku "hammastus" hyppisi yli. samalla tuntuu EHKÄ pienoinen jarrutus? laatikko vainaa? sisätilanpuhallin hönkii hyvin heikosti. puhaltimen nopeutta lisätessä, puhaltimen moottorin käyntiäänessä ei tapahdu muutoksia kolmannen näytössä näkyvän pykälän jälkeen.? ns."vastus" eli mikä lie aivo tuotakin ohjaa? takalasinlämmitin yrittää väkisinkin päälle aina uudestaan ja uudestaan itsestään? oliko niin että sen sai ohjelmoinnilla eli tekkikoneella tms. ruoskittua?