ce-valo palaa, auto toimii
ce-valo palaa, auto toimii
auto on 9-3 -98 motronic eli turboton.Missä vika, kun ce-valo palaa koko ajan, mutta auton käyttäytymiseen ei vaikuta? Ehkä hieman korkea tyhjäkäynti ja polttoaineen kulutus ainut merkki. Voiko olla vain ilmanputsari tukossa? sammuuko ce-valo itsekseen, jos vian saa korjattua, vai pitääkö aina nollata?
Re: ce-valo palaa, auto toimii
Mun kokemuksieni mukaan auttaa intiaani-sadetanssi auton ympärillä, jos auttaa. Muu ei
Tämä tosin NG900:n ahtamattoman version kokemuksella...
Tämä tosin NG900:n ahtamattoman version kokemuksella...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: ce-valo palaa, auto toimii
Eipä oikein muu auta, kun luetuttaa vikakoodit. Se CE-valo kun voi syttyä todella monesta eri syystä. Se voi syttyä katalysaattoriviasta, jäähdytyksen ongelmista, sytytyshäiriöistä jne jne. Vikakoodien luku ei maksa paljon ja helpottaa huomattavasti vianetsintää. Muuten menee puhtaasti arvailuksi, ellei nyt jotain ilmiselvää näy esim. konepellin alla.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: ce-valo palaa, auto toimii
Ensimmäisenä, niin turbottomassa kuin turbollisissakin tarkastaisin/vaihtaisin kaikki alipaineletkut. Turbottomassakin niitä alipaineletkuja löytyy ja jos löytyy poikki oleva alipaineletku löytyy niin tällöin ilmaa virtaa ohi ilmamääärämittarin jonka takia seoksen laihuudesta tulee vikakoodi. Myös kaasuläppäkotelon ja imuputken väliset O-renkaat turbottomassa kannattaa vaihtaa, siellä pitäisi olla 2kpl o-renkaita.
Ex-satkusta löytyi 1 poikki oleva alipaineletku, se joka lähti venttiilikopasta kohti kaasuläppää ja läppäkotelon o-renkaista toinen puuttui ja toinen oli poikki..
Mutta vikakoodinluku ja niiden koodin oikein tulkitseminen on varmin tapa lähteä selvittämään asiaa. Huomioitavaa on myös, että koodienluku kannattaa suorittaa tech2:lla.. muutoin voi vianhaku alkaa ihan väärästä paikasta.
Ex-satkusta löytyi 1 poikki oleva alipaineletku, se joka lähti venttiilikopasta kohti kaasuläppää ja läppäkotelon o-renkaista toinen puuttui ja toinen oli poikki..
Mutta vikakoodinluku ja niiden koodin oikein tulkitseminen on varmin tapa lähteä selvittämään asiaa. Huomioitavaa on myös, että koodienluku kannattaa suorittaa tech2:lla.. muutoin voi vianhaku alkaa ihan väärästä paikasta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: ce-valo palaa, auto toimii
Onkos lambda-anturi koska uusittu
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch