Öljyloukon erot -05 ja -06?
Öljyloukon erot -05 ja -06?
Onko tietoa mitä eroa on -04/-05 öljyloukossa verrattuna -06->?
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
Ei selvinnyt (ainakaan minulle).
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
Niin, kysymys koskee uudemman mallisten eroa. Nämä uudemmat eroavat merkittävästi tuosta vaivaiskonstruktiosta (-03 ja vanhemmat).
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
Nii ja selvempi, eli ei savolainen vastaus on: Samat loukothan ne on.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
Ainaki erilainen letkulähtö
04-05 http://www.schwedenteile.de/labscheider ... 63584.html
05-> http://www.schwedenteile.de/oil-separat ... -5058.html
...ja vanhempien nimi EPC:ssä oil trap ja uudemmissa oil separator
Tiiä sitte onko muuta eroa sisäisesti tms. mutta sen venttiilikopalle menevän letkun joutuu vaihtaan pareittain tuon loukon mallin mukaan... Vanhemmassa kumiputki klemmarilla tms. ja uudemmassa se ihana pikaliitin joka ei koskaan halua aueta.
Jostain syystä antaa erikseen myös 04 (numeroon 4017590) ja sitte 91 numerosta 2005 loppuun eri loukot mutta ne näyttäis useammassa kaupassa linkittyvän samaan pömpeliin
04-05 http://www.schwedenteile.de/labscheider ... 63584.html
05-> http://www.schwedenteile.de/oil-separat ... -5058.html
...ja vanhempien nimi EPC:ssä oil trap ja uudemmissa oil separator
Tiiä sitte onko muuta eroa sisäisesti tms. mutta sen venttiilikopalle menevän letkun joutuu vaihtaan pareittain tuon loukon mallin mukaan... Vanhemmassa kumiputki klemmarilla tms. ja uudemmassa se ihana pikaliitin joka ei koskaan halua aueta.
Jostain syystä antaa erikseen myös 04 (numeroon 4017590) ja sitte 91 numerosta 2005 loppuun eri loukot mutta ne näyttäis useammassa kaupassa linkittyvän samaan pömpeliin
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
Kiitos Tuomas! Tuohan se ero näyttäisi olevankin. Ainakin ulkoisesti. Jos siis tilailee uudempaa, joutuu hankkimaan venakopalle menevän letkun jossa pikaliitin loukon päässä.
Luulin jo hetken että tämä on muuttunut huumoripalstaksi...
Linkittämäsi kuvakin sen vahvistaa. Osa 1 "Шланг", "shlang" eli letku on merkitty sopimaan -04-05.
Luulin jo hetken että tämä on muuttunut huumoripalstaksi...
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
Lainaan vähän aihetta. Venakopalle menevä letkun klipsit meni rikki. Hankin uuden letkun, mutta pikaisella otsalampun valossa tehty tsekki ei tuonut tulosta.
Kuinka tuon letkun toinen pää irroitetaan imusarjan alta. Pitäisi olla varmaan joku apuväline. En ainakaan minä saanut käsin letkun pikaliitintä auki alapäästä, joten letku on vielä takakontissa odottamassa parempaa päivää.
Kuinka tuon letkun toinen pää irroitetaan imusarjan alta. Pitäisi olla varmaan joku apuväline. En ainakaan minä saanut käsin letkun pikaliitintä auki alapäästä, joten letku on vielä takakontissa odottamassa parempaa päivää.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
homma meni sen pikaliittimen kanssa suurinpiirtein näin:
kiukaaseen tulet, huonoimmat nokkapihdit hyllystä ja pienen pienen ahjotukset kiukaassa jotta tongit on punasena, sen jälkeen nopeasti napu napu alasimen kulmalla jossa käännetään leuat niinku keskelle rakoa ja kärjen kuitenkin kiinni, huomioiden sen liittimen halkaisija sillä sitten auton alla ja painoin sitä klempsua ineen ja skruuvarilla kikotin niin purkui, pakkasta oli tosin joku 23 joka voi vaikuttaa asiaan
purkki tulee alas mutta pitää irrottaa laturille tuleva johto startilta sekä herätejohto, meinaa jäädä nahnikkaaseen hamastangon tiimoilta mutta ylösalakääntö ja vielä ympäri niin tuli pois.
tuossa uusi kuvassa oleva loukko ja siihen nro 7 tuleva putki, omassa näkyy olevan takaisku vent kopan tienoolla, mutta kuvassa ei ole
onko se siinä turhaan vai mikä lie?
kiukaaseen tulet, huonoimmat nokkapihdit hyllystä ja pienen pienen ahjotukset kiukaassa jotta tongit on punasena, sen jälkeen nopeasti napu napu alasimen kulmalla jossa käännetään leuat niinku keskelle rakoa ja kärjen kuitenkin kiinni, huomioiden sen liittimen halkaisija sillä sitten auton alla ja painoin sitä klempsua ineen ja skruuvarilla kikotin niin purkui, pakkasta oli tosin joku 23 joka voi vaikuttaa asiaan
purkki tulee alas mutta pitää irrottaa laturille tuleva johto startilta sekä herätejohto, meinaa jäädä nahnikkaaseen hamastangon tiimoilta mutta ylösalakääntö ja vielä ympäri niin tuli pois.
tuossa uusi kuvassa oleva loukko ja siihen nro 7 tuleva putki, omassa näkyy olevan takaisku vent kopan tienoolla, mutta kuvassa ei ole
onko se siinä turhaan vai mikä lie?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
lähtee se sieltä... siinä on ylä- ja alapuolella näkyvissä harmaat/vaaleat "nappulat" jota yhtäaikaa painamalla sisään kynnet vapautuu ja sitte pyöräytys (tiiviste on varmasti jumiutunut) ja veto... Ranne on varmasti verillä operaatiossa kun se paikka on aika "mehukas". Auton alla ryömien saa myös bahcon papukaijapihdeillä leuat sopivasti säätäen nuo nappulat painettua ja väännettyä sen putken irti.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
Kyseessä tosiaan tuo kuvassa UUSI oleva letku nro. 1.
Kuvasta poiketen letkun alapäässä on pikaliitin jonka puristus ei vielä onnistunut.
Osa on siis tällainen http://www.schwedenteile.de/schlauch-ku ... 57272.html
Kyseessä siis allekirjoituksen -07 Aero.
Pitääpä koettaa tätä vielä uudelleen ja pistää ranteet verille...
Kuvasta poiketen letkun alapäässä on pikaliitin jonka puristus ei vielä onnistunut.
Osa on siis tällainen http://www.schwedenteile.de/schlauch-ku ... 57272.html
Kyseessä siis allekirjoituksen -07 Aero.
Pitääpä koettaa tätä vielä uudelleen ja pistää ranteet verille...
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
Niin siis jos ei venäjä ole se vahvin kieli niin oikeasta yläkulmasta saat vaihdettua kielen englanniksi.anttipa kirjoitti:Linkittämäsi kuvakin sen vahvistaa. Osa 1 "Шланг", "shlang" eli letku on merkitty sopimaan -04-05.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
Yläpuolen painiketta pystyy painamaan imusarjan läpi pitkällä ruuvarilla ja samalla sitten sormella alapuolista. Näin irtosi aika helposti - pelkästään sormin on vaikea puristaa liitin auki.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Öljyloukon erot -05 ja -06?
Niin,ne Bahcon papukaijat (suunnilleen 35cm pitkät) passaa justiin eikä melekeen nuihin harmaisiin pökäleisiin ja niillä saa samalla painettua niitä ja nitkutettia sen letkuimen irti. Alakautta mahtuu. Yläkautta tehden jää se ranteet verille -vaihtoehto. 3 kertaa tehny ja aina se on onnistunu.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--