Vaihteensiirtimen kartiosokan ulospuristin kysymys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Matson
"Kaasari"

Vaihteensiirtimen kartiosokan ulospuristin kysymys

Viesti Kirjoittaja Matson »

Elikkä miten tuommoisen työkalun alkaisin tekemään tai ylipäätään kartiosokan irroittamaan ja asentamaan takaisin paikoilleen.
Tämmöinen ohje löytyi mutten vielä käsitä miten tuo tehdään.
Tein puristimen isosta 30 mm mutterista, porasin 8 mm reiän läpi, laikalla putkenmentävä rako ja yläpintaan kolo katkaisulaikalla. Pultiksi tein vielä oikein Pro- laatua, M10x n. 35--40 mm kuusiokolopidätinruuvi väärinpäin, eli sokan kierre menee 6- koloon , ei voi lipsua sivuun, sitten 2 kpl M10 muttereita kontralla tiukasti kiinni toiseen päähän (suapi nua hitsuuttooki)
-Matti
Kupari
"Hölösuu"

Re: Vaihteensiirtimen kartiosokan ulospuristin kysymys

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuohon pelkkään välikuminvaihtoon (myös kartiokiristyksen joka mulla -93 on ainakin pultilla löysäys) mulla riitti ihan normikalut kuten räikkä, jatkoja ja hylsyt.

Jos muutakin aiot kuten siirtotangot irrottaa niin sitä mulla ei kertaakaan tehtynä, muoviset siirtohelat kepin alla vain vaihdettu..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Matson
"Kaasari"

Re: Vaihteensiirtimen kartiosokan ulospuristin kysymys

Viesti Kirjoittaja Matson »

Aa okei sehä on hyvä sitte. Voi toki aiheeseen liittyen joku vielä kyseisen työkalun ohjeen tähän laittaa jos löytyy. Näillä kuitenkin mennään kiitos.
Vastaa Viestiin