Kaksi tuon ikäistä turbotonnaria on ollut. Pahin riesa oli ruoste ja automaatissa mielipuolinen kulutus kaupunkiajossa. Kuusi tonnaria ja niistä neljä 80-luvulta eli olen tykännyt. Yhtään turboa en ole saanut rikki.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Jottei menisi liian ruusuiseksi, niin minun 9000 T16A -87:ssä ensimmäinen turbo loppui ensimmäisellä omistajalla jo 100tkm tienoilla ja vaihteistokin peruskunnostettiin joskus ennen 300tkm. Liekö firmakäytössä saanut rajua koh Itse olen ajanut 200tkm ja vaihtanut turbon. Vaihteistoon vaihdoin kaksi varaajan jousta, mutta muuten on sen osalta menty öljynvaihdoilla. Vielä kulkee kivasti, joka päivä tulee kilometrejä lisää eikä jalkoihin jäädä.
9000CD2.3TA vm-91
Osat mitkä vaihdoin kun auto oli minulla.
DI-Kasetti,ilmamassamittari,ABS-boksi,kannentiiviste,3kpl vetoakseleita,vaihdelaatikko
muutama matolaatikko ( ennen vaihdelaatikon vaihtoa ),vetolevy/jakolevy tms..,
jarrulevyt taakse,nokkaketju,lämmityslaitteen moottori,ilmastoinnin kompressori,sisäilman haistelija,
moottorin kumityynyt.
Eli aika helpolla päästi tämä yksilö..
88 teknisiä murheita ollut 162tkm---ja nyt 282 tkm
pensanpaineen säädin jakotukkiin
moottorin ylätukikumi
moottorin alatukikumi
virranjakajan pyörijä varmuuden vuoksi
kampiakselin stefa ja o renksu
syyläri,
valorele
lämppärin kenno
lämml vastus kolmeen kertaan
virtalukko
ovenkahva
käyttöhihna ilman kiristinpyörää koska tossa mallissa se on ikuinen valurautanen
tollasia tuli mieleen heti kärkeen
jarrut tosin meni 13 vuotta sitten piti uusia levyt ja palat
Viimeksi muokannut mestari, Pe Helmi 19, 2016 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
2.0t cc:t 2 kpl jotka olleet 450-550tkm välillä mulla
- 86 manuaali jossa etupyöränlaakerit, etujarrulevyt, kaikki jarrupalat, kässärin vaijeri, termari muttei juuri muuta
- 87 automaatti laatikkkkoremppa, urahihna katkes , turbo muttei juuri muuta
- cd -94 2.3T automaatti noin 475tkm hommattu lämppärin kenno, jakopääremppa, map-anturi, alipaineletkuja ja annoin pois kun koneesta kk- ja kampuranlaakereita hajos noin 500tkm kohdalla
- cs-93 2.3T manuaali steg 2 ollu koko ajan hankittaes 255tkm ja nyt 297tkm ajettu (jätetty kaikki viriä koskevat muutokset listasta pois)
öljylauhdutin, tp-ketju poisto ja öljysihti putsaus, termari, alipaineletkut, magneettiventtiili, by-pass, tuulilasi, nopeusmittari, srs-vikoja boxi ja spiraali ennen muutosta bagittomaksi, ecun fettejä uusittu, etutukivarren heloja, etu- ja takakallistusvakaajien kaikki helat, etupyörän laakerit, abs anturi, ruiskulämpötila-anturi, etulokarit, takavalot, etu-umpio, venakopan tiiviste, valoreleitä, moottorin etu- ja ylätukikumit, bensapumppu, hitsausta vähän siellä täällä jne
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01