Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
Navissa GPS tekstin päällä punaiset henkselit,eli ei pelaa.mistäs lähtis vikaa etsimään?
Lisäksi tänään huomasin lumitöitä tehdessä,että pakoputken alla hangessa nokijälkiä kuin olisi pakoputkesta tullut nokiripulit.
Kieliikö tämä jostain?
Lisäksi tänään huomasin lumitöitä tehdessä,että pakoputken alla hangessa nokijälkiä kuin olisi pakoputkesta tullut nokiripulit.
Kieliikö tämä jostain?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
Mulla tuli mustaa ripulia putkesta, kun männänrenkaat oli jumissa ja päästi sieltä läpi...
Eiköhän toi sun "Hirssi" nyt kumminkin ole hieman laadukkaampi, kun ensimmäisen sukupolven 2.0t-femma, mikä mulla päästi öljyt putkesta läpi. Ne muuten tahrasi kuivan asfaltinkin parkkiruudusta mustaksi
Toivottavasti on vaan hieman karstainen kone sulla ja sen takia päästi mustaa putkesta
Eiköhän toi sun "Hirssi" nyt kumminkin ole hieman laadukkaampi, kun ensimmäisen sukupolven 2.0t-femma, mikä mulla päästi öljyt putkesta läpi. Ne muuten tahrasi kuivan asfaltinkin parkkiruudusta mustaksi
Toivottavasti on vaan hieman karstainen kone sulla ja sen takia päästi mustaa putkesta
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
Huohotin on parempi noissa uudemmissa T7 koneissa, mutta valitettavan usein 04-> koneissa on samat männänrengas ja jakopäämurheet, kuten vanhemmissakin.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
tuo männän renkaiden ongelma kyllä liippaisi läheltä, koska olen ihmetellyt jo tovin että pitää lisäillä öljyä niin, että tikun alapallo vain kastuu kun on täydennyksen jälkeen rullattu noin 1000km. miltä tuo määrä kuulostaa, ei merkkaa alle, eikä vuotokohtia näy, ne on auton altakin tutkittu?Coltti kirjoitti:Huohotin on parempi noissa uudemmissa T7 koneissa, mutta valitettavan usein 04-> koneissa on samat männänrengas ja jakopäämurheet, kuten vanhemmissakin.
miten tuo männänrenkaiden liotus nyt menikään? ensihoitona lienee pätevä?
venakopan tiiviste vaihtuu näinä päivinä, voiko nuo pillien tukkeutumat aiheuttaa öljynsyöntiä?
153500 nyt mittarissa...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
taidan tehdä tuon huuhtelun STP:llä ja sitten dieselillä muhimiset ja huuhtelu.
tarkkailen sitten tota öljyn kulutusta.
Oletin kyllä että nää on niitä 200 000km ja ylöspäin vanhusten murheita, mutta näköjään tällainen nuorikkokin sairastuu moiseen?
tarkkailen sitten tota öljyn kulutusta.
Oletin kyllä että nää on niitä 200 000km ja ylöspäin vanhusten murheita, mutta näköjään tällainen nuorikkokin sairastuu moiseen?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
Jos noihin huuhteluhommiin lähdet, silloin mielestäni kannattaa huuhtelun päätteeksi ottaa öljypohja alas, tarkistaa/puhdistaa pannu ja imusihti + vaihtaa imusihdin o-renkaat. Vähän siinä toki hommaa on ja nosturilla työskentely sujuu parhaiten mutta TosiMies(TM) tietysti tekee ihan katoksessakin.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
Aivan samalla tavalla mun 06 Aero kuluttaa öljyä. Kaikki huohotusoputket takaiskuineen, ilmamassamittari ja sytkäkassu. Kaikissa ollut vikaa myös, kun kassu ja ilmamassamittari testattu biopowerissa.
Antoi vielä ilmamassamittarin vikakoodia vaihdon jälkeenkin. Vika ilmeisesti putken liitoksessa kaasuläppäkoteloon, kun se tiivisterengas on poissa sieltä (?????). Jotain tiivistysmassaa siinä on. Laitoin uudestaan tiukkaan kiinni. Vielä ei ole vikakoodeja antanut. Tiivisterengasta en ole vielä ehtinyt hakea.
Katsotaan nyt on tuolla jotain vaikutusta öljynkulutukseen. Ajettu vasta n. 100km tuon jälkeen.
Imuputkeen tuleva alipaineputki koneen oikealla puolella siis vaihdettiin viimeksi, kun mekaanikko arveli öljyn kulutuksen johtuvan siitä. Takaisku oli rikki tosiaan ja uusi putki tilalle. Öljyn kulutus ei tosin mielestäni vähentynyt.
Antoi vielä ilmamassamittarin vikakoodia vaihdon jälkeenkin. Vika ilmeisesti putken liitoksessa kaasuläppäkoteloon, kun se tiivisterengas on poissa sieltä (?????). Jotain tiivistysmassaa siinä on. Laitoin uudestaan tiukkaan kiinni. Vielä ei ole vikakoodeja antanut. Tiivisterengasta en ole vielä ehtinyt hakea.
Katsotaan nyt on tuolla jotain vaikutusta öljynkulutukseen. Ajettu vasta n. 100km tuon jälkeen.
Imuputkeen tuleva alipaineputki koneen oikealla puolella siis vaihdettiin viimeksi, kun mekaanikko arveli öljyn kulutuksen johtuvan siitä. Takaisku oli rikki tosiaan ja uusi putki tilalle. Öljyn kulutus ei tosin mielestäni vähentynyt.
Saab 9-5 Aero wagon 2006 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
Männänrenkaista johtuvaan öljynsyöntiin ei kovinkaan usein auta huuhtelut ja pesut mitään. Syynä on jousivoiman katoaminen öljyrenkaista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
Mitenkä on, jos renkaita käy vaihtelemaan,mitä muuta siinä samalla kannattaa tehdä ja mikä on hinta-arvio noille,onko kukaan teettänyt?jcarlson kirjoitti:Männänrenkaista johtuvaan öljynsyöntiin ei kovinkaan usein auta huuhtelut ja pesut mitään. Syynä on jousivoiman katoaminen öljyrenkaista.
Mietin vaan,että vasta tuon ikäinen kone,niin onko järkeä uutta mottia harkita.
Tosin kyseessä on vasta öljyn syönti oireena,ei viittisi tuon takia uutta mottia vaihdella...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
En ole tehnyt enkä teetättänyt, mutta eikös siinä pidä ottaa kansi irti -> imusarja ja pakosarja pois. Kun kansi on kerran pöydällä, niin koneistamoon tarkastukseen, kannattaako venavarren kumit samassa rytäkässä uusia, en osaa sanoa. Seetit yms varmaan kandee teettää ja kannen plaanaus. Kulu arviolta luokkaa 200 euroa. Sitten kun huomaat, että jakopään laahaimet on osina ja rippeet öljypohjassa, niin... Viisaat korjaa, jos meni mistiin.
Lisäksi tietty alhaalta öljypohja pois (downpipe irti ja sitä rataa), että pääsee päästämään kiertokanget ja männät pälkähästä rengastusta varten. Lohkon kevyt hoonaus kai pitäisi tehdä uusien renkaiden takia, rahasta en sano mitään kun ei ole mitään käsitystä. Jotkut kai sanoo, että kun tuossa asti ollaan, niin kampuran laakerit kannattais tutkia, mene ja tiedä. Saahan siihen kaikki rahat palamaan, se on ainakin varmaa .
Saab. Varma. Rahareikä.
Lisäksi tietty alhaalta öljypohja pois (downpipe irti ja sitä rataa), että pääsee päästämään kiertokanget ja männät pälkähästä rengastusta varten. Lohkon kevyt hoonaus kai pitäisi tehdä uusien renkaiden takia, rahasta en sano mitään kun ei ole mitään käsitystä. Jotkut kai sanoo, että kun tuossa asti ollaan, niin kampuran laakerit kannattais tutkia, mene ja tiedä. Saahan siihen kaikki rahat palamaan, se on ainakin varmaa .
Saab. Varma. Rahareikä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
miksei kannelle riitä venojen purku ja karstojen poisto ja kevyt venttiilien hionta ja stekkaus glygolilla vuotaako
melekein ne kumit kyllä sietäs vaihtaa ja nostajat purkaa ja stekata toiminta
eräässä koneessa oli yhden nostajan sisäosat väärin päin kasattu eli se osa minkä sisään jousi menee oli käännetty ulkopuolelle eli sisempi lieriö oli väärinpäin
melekein ne kumit kyllä sietäs vaihtaa ja nostajat purkaa ja stekata toiminta
eräässä koneessa oli yhden nostajan sisäosat väärin päin kasattu eli se osa minkä sisään jousi menee oli käännetty ulkopuolelle eli sisempi lieriö oli väärinpäin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
Omaan -99 2.3t tuli tehtyä männänrengasjumppa noin 297 tkm mittarissa. Vaihtoon meni myös kiertokangenlaakerit kun kerran männät kävi irti. Männänrenkaat oli "jonnin" verran kuluneet. Mittasin yhdestä männästä ylimmän renkaan välykset pistämällä renkaan pyttyyn. Välystä oli 1mm ja uudella renkaalla 0.4mm mikä oli korjausopuksen mukaan toleranssin puolivälissä. 400 vesihiomapaprulla kevyt karhennus pytyille ja uudet romppeet sisään. Alimmat eli öljyrenkaat oli karstoittuneet uriinsa eli niistä ei ollut mitään iloa. Tiivisteistä meni imu- ja pakosarjojen tiivisteet sekä kannentiiviste luonnollisesti uusiksi.
Kannenkopan tiivisteen olin vaihtanut jo aiemmin joten se meni vielä uudelleen paikoilleen, ei vuoda. Ö-pohja oli putsattu jokunen tonni aiemmin kun viina rupesin tankkaamaan, ei ollut irronnut sakkaa lisää. Ekassa putsauksessa pohja oli kohtalaisen järkyssä kunnossa. Samalla on hyvä vilasta se kampuran hihnapyörän pulttien tilanne. Nyt näyttäisi öljyt pysyvän kierrossa.
Kantta huollettiin vaihtamalla uudet venanvarren kumet, vanhat oli jo korput ja venttiilit hiottiin ja putsattiin. Luotin ehkä naivisti täältä lukemaani että harvoin se kansi kieroksi menee ellei pääse käymään kuumana. Tämä oli tilanne omalla kohdalla enkä epäillyt kannen kieroutta taikka halkeamia sillä nesteet eivät sekoittuneet eikä tehnyt paineita paisariin.
Summasumarum, epäillen suhtaudun liuotushoitoon sillä kulumaa niissä m-renkaissa 99.9% varmuudella on.
Kannenkopan tiivisteen olin vaihtanut jo aiemmin joten se meni vielä uudelleen paikoilleen, ei vuoda. Ö-pohja oli putsattu jokunen tonni aiemmin kun viina rupesin tankkaamaan, ei ollut irronnut sakkaa lisää. Ekassa putsauksessa pohja oli kohtalaisen järkyssä kunnossa. Samalla on hyvä vilasta se kampuran hihnapyörän pulttien tilanne. Nyt näyttäisi öljyt pysyvän kierrossa.
Kantta huollettiin vaihtamalla uudet venanvarren kumet, vanhat oli jo korput ja venttiilit hiottiin ja putsattiin. Luotin ehkä naivisti täältä lukemaani että harvoin se kansi kieroksi menee ellei pääse käymään kuumana. Tämä oli tilanne omalla kohdalla enkä epäillyt kannen kieroutta taikka halkeamia sillä nesteet eivät sekoittuneet eikä tehnyt paineita paisariin.
Summasumarum, epäillen suhtaudun liuotushoitoon sillä kulumaa niissä m-renkaissa 99.9% varmuudella on.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
Mitä toi setup sulla kustansi? Itsekö teit työt?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Navi lakkasi toimimasta + mustaa hangella
Oiskohan jääty alle 250€:n ja mukana oli vielä kannenpultit, öljynsuodatin ja mahtolliset vielä öljytkin. Ostin Tarviketorilta Oulusta, toki saatto olla kanta-asiakkaan alennusta mukana. Sain kaverin ja isäukon kaveriksi mukaan savottaan. Työtä tehtiin pikkasen reilu 20h josta aikasta paljon meni aikaa kannen irroitukseen. 2-osanen imari niin vänkärin päädyn pulttia tuli r**kattua varmaan kolme varttia suuntaansa
"Hevoseton" mies on huoleton mies