jus kirjoitti:
Satkun termostaattikotelon ylävesiletkun llähtösuunta? Virranjakajan Hall-anturin liittimen malli? Satkun vesikierto lämppärille on erilainen kuin 99:ssä, letkut saanee sopimaan viimeistään imusarjan vaihtamalla.
Kampiakselin hihnapyörä kaksirivisenä mahtunee olemaan 99:n rintapeltiä vasten, mutta hihnanvaihto ilman moottorin liikuttamista ei taida onnistua. Hihnapyörän ohella vesipumppu ja laturi 99-malliseksi vaihtamalla helpottaa?
Ok. Kiitoksia hyvästä vastauksesta! Eli virranjakaja, imusarja, hihnapyörä, vesipumppu ja laturi vanhasta moottorista uuteen, niin pitäisi toimia. Pannaan muistiin tulevaisuutta varten...
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
jus kirjoitti:Eikös ne hankalat tiivisteet ole tehostimen venttiilissä. Jos vuotaa haitarikumin sisään ja ei halua harjoitella venttiilin tiivisterenkaiden vaihtoa, yksi vaihtoehto voisi olla vaihtaa vain ne hammastangon tiivisteet. Siltikin tietysti joutuu tehostimen täysin purkamaan.
Eli edelleen ehjä käytetty on vahvoilla, varsinkin jos tiivistesarjan on noussut noinkin korkealle.
Tuon korjatun ohjausvaihteen hinnalla ostaa muutaman käytetyn ehjän.
Minulle tuo näyttää maksavan 379 eur rahteineen, siitä saa takaisin 100 eur kunhan lähettää vanhan kunnostuskelpoisen vaihdossa. Vaihto-osan lähetyskustannukset ilmesesti jää itse maksettavaksi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jus kirjoitti:Tuon korjatun ohjausvaihteen hinnalla ostaa muutaman käytetyn ehjän.
Minulle tuo näyttää maksavan 379 eur rahteineen, siitä saa takaisin 100 eur kunhan lähettää vanhan kunnostuskelpoisen vaihdossa. Vaihto-osan lähetyskustannukset ilmesesti jää itse maksettavaksi.
Varmaan ostaakin. Yleensä nuo käytetyt ehjät vaan tahtovat vuotaa jostain kuitenkin. Omassa saabissa kone vuotaa jostain hieman, samaten vaihteisto ja tehostin. Vuoto on vain niin pientä, että se on lähinnä kosmeettinen haitta. Tehostinöljystä riippuu myös, vuotaako vai ei. Alkuperäinen pysyy parhaiten sisällä
Tehostamaton tanko pelittää myös ihan hyvin harrasteautossa ja tuo maantieajoon sopivasti tuntumaa
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Saab-noviisi tarvitsisi kokeneilta neuvoja rengasasioiden suhteen. Olen saamassa käyttööni otsikon mukaisen auton, mutta talvirenkaat ovat niin surkeassa kunnossa, että pitäisi saada mahdollisimman pikaisesti uutta alle, jotta uskallan ylipäätään ajaa autoa. Nyt alla olevat renkaat ovat kokoa 185/65R15 ja vanteet ovat alkuperäiset. Minulla olisi ylimääräisenä melkeinpä uudet talvirenkaat kokoa 195/65R15. Onko autoon mahdollista laittaa tuon kokoiset renkaat tai voiko siitä olla käytännössä jotakin haittaa?
Olen saanut tähän hyvin erilaisia vastauksia rengasliikkeistä kysyttyäni, joten toivon että täältä löytyisi apua.
antti.hakamaa kirjoitti:voi laittaa, mutta suurella takaluukun kuormalla voi töyssyissä raapasta takakaaren sisäpuolelle. eli alle vaan.
Paljon kiitoksia tiedosta, nyt uskallan lähteä hyvillä mielin autonsiirtoreissulle. Auto saa useamman vuoden tallissa seisoskelun jälkeen uuden alun. Voipi olla, että tulee täältä tässä lähiaikoina kaikenlaista typerää kysyttyä.
Mulla on 3D OG satkussa 5D:n nahkapenkit. Ajatus olisi saada nuo etupenkit "kippaaviksi". Jos hankkisi "kippaavat" kangaspenkit ja säveltäisi niistä.
Nahkapenkeissä on varmaankin erilaiset pehmusteet, ainakin verhoilun kuviointi on erilainen. Mietin, että mikä olisi helpoin tapa yhdistää nuo. Voiko "kippaavista" siirtää jotenkin mekanismin osia vai siirtääkö pehmusteet ja verhoilut nahkapenkeistä kangaspenkkeihin?
C 124 320 kirjoitti:Mulla on 3D OG satkussa 5D:n nahkapenkit. Ajatus olisi saada nuo etupenkit "kippaaviksi". Jos hankkisi "kippaavat" kangaspenkit ja säveltäisi niistä.
Nahkapenkeissä on varmaankin erilaiset pehmusteet, ainakin verhoilun kuviointi on erilainen. Mietin, että mikä olisi helpoin tapa yhdistää nuo. Voiko "kippaavista" siirtää jotenkin mekanismin osia vai siirtääkö pehmusteet ja verhoilut nahkapenkeistä kangaspenkkeihin?
Tuollaisen muutoksen tehnyt vuosia sitten. Tarkkaan en muista eikä tullut kuvia otettua, mutta taisi olla hyvinkin simppeli homma vaihtaa pelkät saranaosat ja kippimekanismi siinä samalla. Taisi peräti onnistua sen suurempaa verhoilujen purkamista. Nivelet vain muutamalla ruuvilla muussa rungossa kiinni.
Myöhemmin vaihdoin niihin runkoihin vielä 5D:stä peräisin olevat nahkaverhoilut ja siinä oli hiton paljon kovempi operaatio, kun piti kaikki verhoilut ja pehmusteet purkaa ja vaihtaa
duuduu kirjoitti:Allekirjoituksen ässä. Millainen polttoainepumppu sopii? Lähinnä letkuliitosten koko askarruttaa.
Omissa -91 ja -90 ollu bosch. Sovitettu molempiin noihin ämpäriin kapeampi aito walbro tilalle (samalla uusittu sopivat letkut ja klemmarit) kun bosch oli hiton kallis mitä esim ad kyselin.
Ekaan otin typeryyksissäni aluksi motonetistä walbrokopiona myydyn scantechin ja se kesti noin 5tkm kun hajos.
Kulmaliittimet (takaisku lähtö) ota varalle jos orkkis, katkes toisesta auki ottaes lähdön tuo takaisku ja toises olikin jo se letkukorjattuna edellisestä vaihdosta.
Ämpärin vanha virunut tiiviste mulla jäi vuotamaan ensimmäisestä ja hommasin siihen sitten uuden ja toiseen hommasin tuosta oppineena samal kun pumpun.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01