Taas on yksi vuosi lisää takana tuolla NG ysivitosella. Ei paljoa uutta raportoitavaa. Kilometrejä mittarissa on nyt 91 tkm, juuri tehty huolto merkkiliikkeessä. Huollon yhteydessä tehty vaihteiston sopeutus muutti alaspäin vaihtoja huomattavasti paremmaksi, nykäisy vaihtaessa 2->1 on poissa, toivottavasti pysyykin. Minun aikanani autoon tullut noin 72 tkm, kulutus tankkauksista laskien koko ajalta 8,7 l/100 km, voisi sanoa että Hirschin jälkeen kulutus ollut keskimäärin pari desiä korkeampi kuin vakiona.
Huolloissa käyttänyt merkkiliikkeessä 5 kertaa, rahaa kulunut yhteensä noin 1800 €, eli noin 2,5 €/100km. Polttoaineet noin 13,5 €/100 km, renkaat (vasta yksi kesärengaskierros ostettu, syksyllä pitää ostaa uudet kitkat) 900 € eli 1,25 € km. Korjaukset toistaiseksi vain 150 €, eli lisäjarruvalo, asennettu itse. Uusi akku noin 120 €. Muita vikoja ei ole ollut, peruutusanturit, ohjauslukko, penkinlämmittimet kunnossa eikä muutkaan tyyppiviat ole kiusanneet. Alusta on liian kova omaan makuun, mutta sillehän ei voi mitään. Kulut siis noin 18 € /100 km (sisältäen tuulilasinpyyhkimiä, sytytystulpat, pesunesteitä ym.) mutta ilman vakuutuksia, niiden kanssa menee yli kahdenkympin. Hirschin asennusta ei laskettu mukaan. Jokohan sitä pitäisi auto ensi kesänä ruostesuojata, tuskin tästä ihan pian luopuu. Toistaiseksi urheilumieli ei paljoa yllätyksiä ole tuottanut, vieläkin silloin tällöin ihmettelyä muiden taholta, itse tulkitsen sen vaan auton ihailuksi...
PS. Laitatin takaisin alkuperäisen pakoputkiston noin kolmen viikon käytön jälkeen, eli jos jotain kiinnostaa täysin uutta vastaava Hirsch rosteriputkisto niin voi ottaa yhteyttä. Ulkonäkö autossa jäi samaksi kuin Hirsch putkilla, katkaisin alkuperäiset alastaivutetut putkenpäät ja laitoin suorat tilalle. Tuon linkin näköinen setti, tosin nuo tuplaulostulon läpiviennit puuttuu koska ne on luonnollisesti omassa autossa edelleen.
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... G290002000