Korin kestävyys
Korin kestävyys
Okei, ehkä tyhmä kysymys, mutta kuinkakohan paljon tonnarin kori kestää kolhua vääntymättä? Oma tonnari on ilmeisesti tässä jossain välissä ottanut kolhua jossain parkkipaikalla takapuskurin oikeaan kulmaan. Ulospäin ei siis näy mitään vääntymää, mutta kun kokeilee tilaa oikean takarenkaan ja kaaren välistä niin tuntuu että sitä on vähemmän kuin vasemmalla. En ole toki koittanut tota väliä ennen kolhua niin ei tiedä mihin verrata. Puskurissa ei ole muuta kuin vähän maalia lähtenyt törmäyskohdasta ja vähän oli puskuri painunut sisään. Eli ei vissiin hirveistä vauhdeista ole törmätty. Ovet ja tankkausaukon luukku menee ihan normaalisti kiinni ja kylkilista näyttää olevan vielä "istuvan" kylkeen.
Re: Korin kestävyys
Mainituista jäljistä päätellen (luukut toimii, listat istuu) en hirveän huolissani olisi. Varmista nyt eka, että auto on tasaisella alustalla, epätasaisuudet voi tehdä ylläreitä renkaan sijaintiin kaaressa, vaikka auto on paikallaan.
Jos tasaisella alustalla tehdyn tarkastuksen jälkeen vielä askarruttaa, niin etsi nosturipaikka ja tarkista auto myös alhaaltapäin.
Jos tasaisella alustalla tehdyn tarkastuksen jälkeen vielä askarruttaa, niin etsi nosturipaikka ja tarkista auto myös alhaaltapäin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Korin kestävyys
Jos mahdollista, niin ota pari kuvaa niin voidaan jatkaa arvailua. Äkkiseltään tuntuu oudolta, että pyöräkotelossa olisi muodonmuutosta, jos puskuriin osunut.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Korin kestävyys
Juu on testattu useemmalla alustalla ja sama juttu. Tulipa tässä mieleen, että takapuskurin levike/lippa (mikä ikinä siinä alhaalla onkaan...) repsottaa vähän törmäyspuolelta saumakohdasta mutta voi toki olla siitäkin, että puskuri painui pikkasen sisään ja ei siksi istu niin hyvin.aero kirjoitti:Varmista nyt eka, että auto on tasaisella alustalla, epätasaisuudet voi tehdä ylläreitä renkaan sijaintiin kaaressa, vaikka auto on paikallaan.
Toisaalta eikös toi ero kaarissa voi periaatteessa selittyä pyöräntuennalla/iskareilla? Jossain montussa pitäis kyllä kattoa alta päin paremmin. Nopeesti kun joskus otin videota alta niin ei mitään ihmeempää näkynyt, mutta laatu oli kyllä luokkaa peruna.
Kuvia en tähän hätään saa koska armeijan harmaissa... Ehkä sitten kun kotona pääsee käymään

Re: Korin kestävyys
Jos epäilet pyöränkotelon muodon muuttuneen, niin kannattaa varmaan sillä tasaisella alustalla ottaa mittanauhalla tarkka mitta pyörän keskiön tasalta pyöränkaaren etu- ja takareunaan, sekä mitata mitta etureunasta takareunaan molemmin puolin.
En kyllä usko, että tuollainen kuvaamasi töytäisy voisi muuttaa pyöränkaaren muotoa, varsinkaan jos et ole havainnut esim. takaluukun lukon toiminnassa mitään muutosta.
En kyllä usko, että tuollainen kuvaamasi töytäisy voisi muuttaa pyöränkaaren muotoa, varsinkaan jos et ole havainnut esim. takaluukun lukon toiminnassa mitään muutosta.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm