No tulihan siitä remonggia.. Mutta ei siitä sen enempää. Ja toivotaan että saapas kestää, ja nuista niin sanotuista "merkkihuolloista" voin ainoastaan suositella pcs:ä. Siis saabin huoltoon muut niin sanotut " merkkihuollot" on täysin rahastusta, mittään ei tiietä/ osata eikä viititä. Jos vaan itellä vähäänkään pysyy työkalut käsissä niin voi tehdä samat asiat moninkertasesti paremmin.. ja jos jotain osataan tai tehhään niin hinta on khyllä suolanen.. Joten suosikaa paikallisia "nyrkkipajoja"
Joku sanoikin täällä foorumilla sopivasti että "...osta saab ja varaa 2000€ remonttiin"
Itse sain menemään melkein 3000€. En saa ikinä omiani takaisin joten ajan niin kauan kuin vain pystyn. Onneksi pellit eivät ruostu, noita muita hilppeitä näköjään löytää kun on tuo internetti
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi... Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Parhaan vastineen rahalle saanee ajamalla autolla, kunnes sen voi viedä romutettavaksi. Näillä ajomäärillä siis tuo "projekti" vie meidän nykyisen 9-5:n kohdalla ainakin 10v. Eli silloin mittarilukema alkaisi olla 500tkm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
sedaneiwagon kirjoitti:N.200 000km on pahin. yli 300 000km parempi . kulutus osat kertaalleen vaihdettu !
Pitääpä muistaa seuraavaa saabasta ostaessa ostaa kunnolla sisäänajettu. Nimim. 200tkm ajetun ostanut.
Kai tässä joku totuuden siemen on. Aiemman femman kulut oli tosi pienet 200-250tkm. Sit teinkin vaikka mitä 250-325 tkm välillä. Kuulin auton minun jälkeen kolmannelta omistajalta että ei ole ollut kerrassaan mitään vikoja. Että silleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saabas95 kirjoitti:Tässä nyt vuoden verran saabistina olleena voin sanoa että on korjattavaa riittänyt. Vaihdettu on etupyörän napa, kaikki hihnapyörät, hihna( pariinkin kertaan). Vesipumppu, laturi, termostaatti, kampuran stefa.. Nyt alkaa saapi olemaan kunnossa. Vieläku vaihtaa takaiskarit ja ac kompuran laakerin niin sit on hjuva mutta on se vaan hyvä ajaa!
Eihän tuo ole vielä mitään.. Vähällä olet päässyt - onneksi olkoon kun olet löytänyt hyvän yksilön.
No aika vähällä oon päässy. Mutta kuitenkin enemmällä kuin muissa aikaisemmissa autoissani
Mutta hyvä että tulee positiivista kommenttia. Jospa se ei niin p..ska ookkaan kuin ajatteli
juu ääni yli 300 tkm ajetulle, kalliit kilometrit ovat takanapäin aina
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Hyvin tuntuu kyllä korjauksen aiheita olevan näissä femmoissa... Ostin viirusilmän tammikuussa ja päälleppäin nätti ja ajoltaan toimii hyvin. Fiksattavaan tässä vaan alkaa paljastua aika isosti: xenonit välkkyy, pakoputkisto mätä, etualatukivarret mädät samaten takarungossa mätää, huohottimen takaisku rikki(yllätys), pakki pitää laittaa kylmänä päälle ykkösenkautta tai ei halua mennä päälle ja kylmänä vinkuu jokin kiristinrulla tai laturi. Mutta positiivisena voidaan sanoa siisti sisusta ja kone ei kolise tai syö öljyä.
Noniii.. Nyt on saapikkaaseen tilattu käytetty ac kompura. Ei muuten ollu pahan hintanen, 60€ posteineen saab breakersilta briteistä, ajettu 67 000 mailia. Vielä siihen kuivain mallia motonet, nii ei tarvii kesällä hikkoilla. Pari viikkoa sitten vaihdoin takaiskarit. Ja olipahan helppo homma. On ne jotain suunnitellu vaihettavaksikin
Moro,kehutaankin välillä näitä T7 koneita.Saabilla ajoa takana 24 vuotta,ei mitään muuta merkkiä välissä,nyt pihassa 9-5 2,3t sedan ja 9-5 wagon 2,3t.molemmat tosi vähillä remonteilla olleet useamman vuoden.entiset Saabit 90 vm-85,900i vm-86,900i 8v vm-90,900 i 2,1 vm-92,900 turbo vm-97.
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)