Ja toinen nöyryytys lisää

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Ja toinen nöyryytys lisää

Viesti Kirjoittaja Grün »

Aivan tarkalleen samanlainen tarina, lauantai, parkkitalo, ostokset, lasten hakua ja kiire on - ja naps, ei käynnisty, startti pyörittää hyvin mutta ei lupaustakaan käynnistyksestä :evil:

Kele sinne jää viikonlopuksi parkkitaloon :evil: :evil:

Onnistuuko tuon DI-poksin vaihto tumpelolta, jos haen uuden DI-poksin maanantai-aamuna ja rupean leikkimään Saab-huoltoa ?

Voisko joku laittaa vielä mummo-asennus ohjeet ja vinkit ko. poksin vaihtoon.

Niin ja kommenttina vielä että auto on aivan perus 2.3tA ilman viilausta.

-Timo
9-5 2.3tA -98
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Helppoa.

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Vaihto on todella helppo ja nopea toimenpide!!

Hommaa torx avain ja avaa neljä pultia DI-kasetista. Tämän jälkeen irroita liitin oikeasta päästä. Nosta kasetti pois ja paina uusi paikoilleen. Aikaa menee alle 5min.
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grün »

Hyvä !! Tuo täytyy onnistua jopa minulta. Ei muuta kuin torx-setti kainaloon ja menoks maanantai-aamuna.
9-5 2.3tA -98
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Kasetissa on myös jotain öljyä ilmeisesti kelojen jäähdyttämiseen, joten kasetin pitää olla jonkun aikaa oikeinpäin ennen käytön aloitusta.
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

TuuSaR kirjoitti:Kasetissa on myös jotain öljyä ilmeisesti kelojen jäähdyttämiseen, joten kasetin pitää olla jonkun aikaa oikeinpäin ennen käytön aloitusta.
Kun kyselin merkkihuollossa tästä, niin totesivat että ei pidä paikkaansa.

Mikähän sitten mahtaa olla oikea tieto?
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grün »

Nyt on poksi vaihdettu, pelittää ok. Huollossa painottivat tulppien vaihtoa myös DI poksin vaihdon yhteydessä, siis jos on vähänkin vanhat. Ja ne pitää olla ehdottomasti NGK (tais olla tyyppiä BP6ES)-merkkiset. No, vaihdetaan ne myös sitten illemmalla.
9-5 2.3tA -98
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Grün kirjoitti:Huollossa painottivat tulppien vaihtoa myös DI poksin vaihdon yhteydessä, siis jos on vähänkin vanhat. Ja ne pitää olla ehdottomasti NGK (tais olla tyyppiä BP6ES)-merkkiset. No, vaihdetaan ne myös sitten illemmalla.
Noi BP6ES sopii 8-venttiiliseen ilman DI:tä, mutta tähän taitaisi olla BCPR6ES-11 lähempänä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grün »

Joo - hyvin muisti pätkii, BCPR6ES-11 on oikein
9-5 2.3tA -98
mv55
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 14:03
Paikkakunta: Vilppula

Viesti Kirjoittaja mv55 »

Mitäs tollanen DI boksi maksaa? Kannattaisko se todella olla varalla?
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grün »

203 euroa. Aika kallista pyörittää takakontissa ylimääräisiä. Tosin Lapin reissuilla taitaa olla pakollista 8O
9-5 2.3tA -98
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

Eilen oli sitten minun vuoro: Kauppakeskuksen parkkihalli; vaimo, muksu ja ostokset kyytiin ja sitten startti vain pyörittää. :evil:

Ei kannattasi viedä 9-5:sta ilmesesti ollenkaan parkkihalliin. Ei muutakuin perhe taksiin ja hinuria tilaamaan. Tunnin odottelin ja aina välillä kokeilin. Ei lupaustakaan. Kunnes hinauspojat ovat vieressä....ja Auto starttasi! Ajamalla pääsin merkkihuoltoon ja tänä aamuna todettiin, että vika ei ole pelkästään boxissa. Oli käynyt nätisti, mutta mun mentyä hakemaan autoa, ei taaskaan käynnistynyt. Saapa nähdä mistä löytyy. Takuuhan multa loppui juuri muutama kuukausi sitten :( Niinpä ei ollut iloa myöskään Saab-assistance palvelustakaan.

Nyt autossa on joka tapauksessa uusi DI, joten odotanpa innolla sitä hetkeä, kun se taas käynnistyy. Sen verran mulla on ollut erilaisia nykimisiä matkan varrella ollut, että on hyvä nähdä mikä on uuden DI:n vaikutus. Tarina jatkuu, kunhan....

EDIT: Harmistuksessa unohtui, että onpa kerrankin ollut viimeisen päälle palvelua merkkihuollossa. Laskuun asti :)
Viimeksi muokannut vesil, To Helmi 10, 2005 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
jala 9-5
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 14:42
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jala 9-5 »

Näkyy olevan tuossa di boxin hinnassa eroja eri huoltoliikkeiden välillä, oulussa pyysivät maanantaina siitä 194€ kun itse hankin mahdollista helpotusta ikävän tilanteen varalle... Tuolla hakutoiminnolla sai aika hyvin myös pengottua hintaa imm:lle ja sekin vaihtelee näköjään melkoisesti. Mulla on ajo ollut hieman nykivää ja imm herjas vikaa ku check engine valo syttyi, huomenna käyn vaihdattamassa uuden, saa nähdä minkä hinnan taikovat. Onnekseni olen sen verran tuore saabisti että on vielä myyjäliikkeestä takuuta jäljellä ja sain sovittua imm:n vaihdon myyjän takuuseen.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Jos epäilee, että on DI mennyt niin ei kannata kauhiasti starttailla. Pääsee toi bensiini pakoputkeen. Mulla tosin hajosi DI kesken matkan, mutta anyway sitten vaihdettiin myös katti setti.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

9-5T kirjoitti:Jos auto sammuu DI:n hajottua kannattaa mennä haistelemaan kasettia ennen kuin yrittää käynnistää uudestaan.
Ai? Tuleeko siitä sellaista "perinteistä" sähkön hajua(tm), kun savu poistuu, vai mitä tarkoitit?

--
antti
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

No onhan se hienoa, että DI toimii savulla. Tietokoneet näkyvät olevan "troijan-hevos vetosia".
96 M75 i12 5-speed ;)
Vastaa Viestiin