Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tuli erästä femmaa hieman tarkemmin syynättyä. Olisinkin kysynyt kuinka helppoa vuoden 2006 mallin matkamittaria manipuloida? Ei tarvitse kertoa miten se tehdään, vaan pikemmin mitä laitteita tai erikoisosaamista? Onnistuuko ihan Techillä vai ..? Kyseistä toimintaa kun näyttää esiintyvän.
Linkkinä erään epäilyttävän ajoneuvon historiaa. Auto on varmaan mennyt leasing yhtiöltä jobbarille, joka on vähentänyt reilusti yli 70tkm. Kaksi vuotta myöhemmin mittarissa ollut 102tkm, kun se oli leasing yhtiön hallussa 2009 alussa 169tkm.
Siinäpä syy, että auton omistaja käyttää liikettä välittäjän. Liike ilmoittaa että autosta on täydellinen huoltokirja. Pitää varmaan pyytää tuo väärennös nähtäväksi.
Eli olkaapa tarkkana.
http://aijaa.com/JtKL3f
Linkkinä erään epäilyttävän ajoneuvon historiaa. Auto on varmaan mennyt leasing yhtiöltä jobbarille, joka on vähentänyt reilusti yli 70tkm. Kaksi vuotta myöhemmin mittarissa ollut 102tkm, kun se oli leasing yhtiön hallussa 2009 alussa 169tkm.
Siinäpä syy, että auton omistaja käyttää liikettä välittäjän. Liike ilmoittaa että autosta on täydellinen huoltokirja. Pitää varmaan pyytää tuo väärennös nähtäväksi.
Eli olkaapa tarkkana.
http://aijaa.com/JtKL3f
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
On myös mahdollista, että tuohon on lipsahtanut näppäilyvirhe katsastuskonttorilla. Pyydä huoltotiedot ja vertaa. Lisäksi tuon on omistanut yksityishenkilö 53500 km alkaen.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Jos ei ole näppäilyvirhettä, niin aika hurjasti ajanut tuo yksityishenkilö. Pitkälti yli sata tonnia reilussa vuodessa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Voihan se tietysti olla näppäilyvirhe. Ykkönen olisi tullut ylimääräisenä, eli 69tkm olisi loogisempi. Ehkäpä tuota pitää viel penkoa. Kaipaisin vielä kommenttia mittarin peukaloinnin vaikeusasteeltaan.Juha96 kirjoitti:Jos ei ole näppäilyvirhettä, niin aika hurjasti ajanut tuo yksityishenkilö. Pitkälti yli sata tonnia reilussa vuodessa.
Kyllähän takseilla ajetaan 130tkm, vaikka tuo ei carfaxin mukaan ole taksi ollut, mutta mikään ei ole aukotonta.
Ja miten arvioida onko hyvin meikatulla femmalla ajettu 170 vai 270tkm? En ole koskaan femmaa ajanut, joten sen osalta aistit eivät ole erehtymättömät vaikka todennäköisesti tuon kyllä ajossa huomaa. Toisaalta kun referenssinä oma 9 vuotta vanhempi tonnari niin voi olla 270tkm ajettu femmakin voi tuntua kohtuulliselta?
Kiveniskemät konepellistä, tuulilasi, etuvalot, penkit mitä muuta?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Valitse joku toinen yksilö, niitä kyllä riittää.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tässä tuleva Saabisti joka on lähiaikoina lähdössä Saabia Ruotsista hakemaan. Kysymys koskien COC-todistusta, tarvitaanko sellainen edelleen katsastajalle vai riippuuko katsastajasta?
9-3 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Ei tarvita, lähtökohtaisesti ainakin uudemmissa autoissa tyyppihyväksynnän variantti ja versio löytyvät rekisteriotteesta, joka riittää tyyppihyväksynnän varmentamiseen.Lupe-81 kirjoitti:Tässä tuleva Saabisti joka on lähiaikoina lähdössä Saabia Ruotsista hakemaan. Kysymys koskien COC-todistusta, tarvitaanko sellainen edelleen katsastajalle vai riippuuko katsastajasta?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Aika ruunsaasti autoja, joista puuttuu tyyppihyväksyntä numero. Asia selviää Transportstyrensen sivulta, rekisteri numerolla hakien.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Siis jos auton tyyppihyväksyntänumero löytyy transportstyrensenin palvelusivulta, niin riittääkö se siis katsastajalle? Vai pitääkö olla myös variantti ja versio rekisteriotteessa?
9-3 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Rekisteriote on Transportstyrelsiltä, joten tiedot samat.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Juu kyllä, mutta tarvitaanko variantti ja versio myös? Niitä ei näy ainakaan tuolla tranportstyrelsenillä.
9-3 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tranportstyrelsenin sivuilta ei näy löytyykö variant tiedot, mutta jos tyyppihyväksyntä löytyy niin luultavasti myös variant ja versio on merkittynä Ruots.rek.otteeseen.Lupe-81 kirjoitti:Juu kyllä, mutta tarvitaanko variantti ja versio myös? Niitä ei näy ainakaan tuolla tranportstyrelsenillä.
Helpottaa / nopeuttaa rek.katsastusta Suomessa huomattavasti jos löytyy variant ja versio rek.otteesta. Pistä kysely myyjälle asiasta niin selviää.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tääkö on sitä EU yhteisöä, kun kaikki pitäis toimia samanlailla EU maissa. Eli jos rekattu jossain EU maassa silloin pitäis kelvata myös kaikissa EU maissa rekkariin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Itse olen kysellyt Transportstyrelsenin chat-palvelusta, että löytyykö variantti ja versio, ja sieltä aina tiedon saanut.
Jotenkin epäilen, että Ruotsissa saa auton kilpiin vähän helpommin, ainakin siihen nähden miten vakavasti Suomessa suhtauduttiin puutteelliseen tyyppikilpeen, kun noita ilman tyyppihyväksyntänumeroa olevia näyttää Ruotsissakin olevan aika runsaasti kilvissä mm. NG9-5:sten osalta, tai sitten autoissa on tyyppihyväksyntä, mutta tieto ei ole löytänyt transportstyrelseniin perille.
Jotenkin epäilen, että Ruotsissa saa auton kilpiin vähän helpommin, ainakin siihen nähden miten vakavasti Suomessa suhtauduttiin puutteelliseen tyyppikilpeen, kun noita ilman tyyppihyväksyntänumeroa olevia näyttää Ruotsissakin olevan aika runsaasti kilvissä mm. NG9-5:sten osalta, tai sitten autoissa on tyyppihyväksyntä, mutta tieto ei ole löytänyt transportstyrelseniin perille.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tehtaalla tapana rekisteröidä etukäteen autoja ennen tyyppihyväksyntää, sen vuoksi tärkeä tarkistaa onko tyyppihyväksyntä tai Coc mukana.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.