Eli auto on isäni 1999 Saab 9-5 2.3t SE, johon on teetetty huohotinpäivitys muistaakseni 2004, samoihin aikoihin kun auto on tuotu Suomeen Saksasta. Lisäksi vuosien varrelta oli laskuja, joiden mukaan tuota huohotusta oli korjailtu myöhemminkin.
Ahdin on 8.8.2014 Metroautossa asennettu TD04.
Nyt tuossa isä on pannut merkille, että laite tuuppaa öljyä pihalle imuputkesta, tuosta ennen bypassia olevasta liitoksesta. Ensiratkaisuna oli tietenkin kiristää letkua ettei konehuone sotkeennu
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mietin, että mistähän suunnasta tähän hyökkäisi ensin diagnosointia varten? Minne päin huohotukset tulee, jos koneesta tulisi runsaasti öljyä niin voisiko se päätyä lopulta tuosta ulos? Siinä tapauksessa varmaan männänrenkaat vaihtokunnossa, ainakin.
Toinen vaihtoehto mikä tulee mieleen, on että hyrrä päästäisi öljyä lävitseen, mutta tuntuu aika huomattavan suurelta tuo määrä noin vähän ajetulle Mitsulle (n. 25 000km) jos ei jotain asennuskämmiä ole jo käynyt alunperinkin. En itse usko että vika olisi siellä. Ketään ei kyllä huvita purkaa autoa suotta että pääsisi mittaamaan aksiaalivälystä, eikä taida olla yhtään tarpeeksi luotettavaa heittokelloakaan talossa.
![Kuva](http://i.imgur.com/VJukHsO.jpg)
![Kuva](http://i.imgur.com/AqWo2WO.jpg)
En tiedä liittyykö se tähän samaan, mutta isäni oli itse tänne tehnyt jossain välissä aihetta tuosta, että kierrokset jäävät vaihdetta vaihtaessa leijumaan hetkeksi: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=168159
Liekö siitä pääsisi eroon pelkällä softalla, kun olisi isompi ahdinkin valmiina?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)