Tietoa tästä femmasta?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2605
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Roswald kirjoitti:Kuinkas luotettavia nää viirusilmä koppaset femmat on? Kaikki autot on yksilöitä joo, mutta kysytään nyt kuitenkin. Paljoko porukka on päästelly näillä 2.3 bensa koneilla?
2006 viiruAerolla ollaan nyt pöristelty 110tkm => 188tkm. Stage1 etanolivirillä oli jo ostettaessa, päivitin siihen 285Hv/450Nm etanolivirin noin 120tkm ajettuna.

Suurin remppa on ollut kytkin, joka ei tykännyt lisääntyneestä väännöstä, mutta kyllähän automaattikin +400Nm kestää.

Sytkäkassu alkoi oireilla tuossa 180tkm paikkeilla ja "etanolinkestävien" pumppujen kanssa on ollut pientä murhetta.
Alustaan on mennyt koiranluut eteen, etujarrut, perän pikkupuslat ja iskarit joka kulmaan. Xenonit meni räpsymisen takia vaihtoon 150tkm kohdilla. Ostin ne suositellut, mutta tyyriit Philipsin "147" - polttimot, hyvin valaisevat edeelleen.

Ei tämä oma vikaraportti nyt hirveesti sua taida auttaa, kun on hiukan erilaiset kulkineet kuitenkin kyseessä, mutta joutessani rupattelin :D
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Roswald
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 17:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja Roswald »

Termos kirjoitti:
Roswald kirjoitti:Kuinkas luotettavia nää viirusilmä koppaset femmat on? Kaikki autot on yksilöitä joo, mutta kysytään nyt kuitenkin. Paljoko porukka on päästelly näillä 2.3 bensa koneilla?
2006 viiruAerolla ollaan nyt pöristelty 110tkm => 188tkm. Stage1 etanolivirillä oli jo ostettaessa, päivitin siihen 285Hv/450Nm etanolivirin noin 120tkm ajettuna.

Suurin remppa on ollut kytkin, joka ei tykännyt lisääntyneestä väännöstä, mutta kyllähän automaattikin +400Nm kestää.

Sytkäkassu alkoi oireilla tuossa 180tkm paikkeilla ja "etanolinkestävien" pumppujen kanssa on ollut pientä murhetta.
Alustaan on mennyt koiranluut eteen, etujarrut, perän pikkupuslat ja iskarit joka kulmaan. Xenonit meni räpsymisen takia vaihtoon 150tkm kohdilla. Ostin ne suositellut, mutta tyyriit Philipsin "147" - polttimot, hyvin valaisevat edeelleen.

Ei tämä oma vikaraportti nyt hirveesti sua taida auttaa, kun on hiukan erilaiset kulkineet kuitenkin kyseessä, mutta joutessani rupattelin :D
Kyllähän tuo jotain kuitenkin kertoo. Kyllä siihen oon tottunut että autoa saa rempata silloin tällöin, mutta yhdelläkään en ole tien päälle jäänyt.

Näkeekös muuten OpenSID:in kautta vikakoodit?
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja 3J »

OpenSIDin kautta näkee vikakoodien lukumäärän ja yhden vikakoodin. Jos koodeja kaksi tai enemmän niin loput koodit pitää lukea jotenkin muuten.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Roswald
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 17:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja Roswald »

Millais muuten tämän ikäisten jakopää? Tarviiko välittömästi varautua johonkin ketjuremonttiin? Öljysihtikin varmaan kannattaa tarkistella, mutta se nyt ei ole mahdoton operaatio.
I-Vaari
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 14:34

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja I-Vaari »

Jos MY 2011 9-5 SAAB illa ajetaan n 30-50 kkm/vuosi sitten onko tämä 150 kkm kilometrilukema uskottava. Ja vaihdelaatikon öljynvaihtoväli ehkä 90 kkm ja mootori 15kkm on OK mutta ... . Ja jäähdytysneste ja jarruneste ? Jos sytytystulppien vaihtoväli on 50 kkm ja ei "eriköisrasva" tulppien ja DI liitoksessä on DI myös lähiaikoina "kaputt".
Mutta on aina pieni mahdolisuus , että just tämä yksilö on "jalokivi".
Roswald
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 17:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja Roswald »

I-Vaari kirjoitti:Jos MY 2011 9-5 SAAB illa ajetaan n 30-50 kkm/vuosi sitten onko tämä 150 kkm kilometrilukema uskottava. Ja vaihdelaatikon öljynvaihtoväli ehkä 90 kkm ja mootori 15kkm on OK mutta ... . Ja jäähdytysneste ja jarruneste ? Jos sytytystulppien vaihtoväli on 50 kkm ja ei "eriköisrasva" tulppien ja DI liitoksessä on DI myös lähiaikoina "kaputt".
Mutta on aina pieni mahdolisuus , että just tämä yksilö on "jalokivi".
Kilometrien järkeily tuolla logiikalla on ainakin silkkaa punajuurta. Miten sitä mistään autosta tietää paljonko sillä ajetaan vuodessa? Itsellä tulee ainakin tällä hetkellä noin 10tkm vuodessa mittariin...

Kaikkihan laitteet hajoaa joskus, järkeviä mielipiteitä tässä kysyinkin.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja suapas »

Jos jakopää on hiljainen,ei kannata huolestua. Eikä noilla metreillä muutenkaan. Vaihtokunnossa oleva roklattaa selvästi. Varsinkin kylmänä. Itellä on on tossa vanhemmassa jo n. 350 tkm mittarissa,eikä öljypohjaa ole aukaistu.Öljyt vaihdettu pääsääntöisesti 10.n välein. Eli miten on huollot tehty?
Meikän viirulla taas oli mittarissa 274 tkm, ko kone meni. Huollot oli tehty ohjelman mukaan, sekä Nordicin virisofta asennettu. Laatikon öljyistä en löytänyt vaihtomerkintää. No nehän tuli luonnollisesti vaihdettua samalla kuin konekin. Vanhatkaan ei tosin haissu vielä palaneelle. Nyt on mittarissa 300 tkm ja hienosti toimii :D . Ps. Pihasta löytyy myös w203 mersu,jossa on vähän väliä jotain... Eikä ole ajettu ko 160 tkm.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Roswald
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 17:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja Roswald »

suapas kirjoitti:Jos jakopää on hiljainen,ei kannata huolestua. Eikä noilla metreillä muutenkaan. Vaihtokunnossa oleva roklattaa selvästi. Varsinkin kylmänä. Itellä on on tossa vanhemmassa jo n. 350 tkm mittarissa,eikä öljypohjaa ole aukaistu.Öljyt vaihdettu pääsääntöisesti 10.n välein. Eli miten on huollot tehty?
Meikän viirulla taas oli mittarissa 274 tkm, ko kone meni. Huollot oli tehty ohjelman mukaan, sekä Nordicin virisofta asennettu. Laatikon öljyistä en löytänyt vaihtomerkintää. No nehän tuli luonnollisesti vaihdettua samalla kuin konekin. Vanhatkaan ei tosin haissu vielä palaneelle. Nyt on mittarissa 300 tkm ja hienosti toimii :D . Ps. Pihasta löytyy myös w203 mersu,jossa on vähän väliä jotain... Eikä ole ajettu ko 160 tkm.
Tämä jaksaa huvittaa kun kuuntelee käyttäjien kokemuksia, toisilla vehkeet paskana koko ajan ja toisilla ei juurikaan ongelmia.
Tottahan sitä helpommin foorumilta löytyy niistä autoista juttua joissa on vikaa, ei kai sitä täällä tarvisikaan ihmetellä että "mikähän mahtaa olla kun on toiminut hyvin.."
Kaikenlaisia kauhutarinoita löytyy aina jotka saa miettimään, mutta kuinka yleisiä/kuinka usein näitä tyyppivikoja tulee esille noilla kilometreillä kuin aloituksen autossa?
matsson
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Touko 25, 2011 10:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja matsson »

Saabin jakopäähän on varsin hyvä. Perusrakenne ollut sama vuosikymmeniä ja paljon ajettuja koneita on todisteena yllin kyllin. Hyvää mainetta on tainnut pilata alkupään tonnareiden tasapainorattaat ja huohotusvammaiset longlife huolletut T7 yksilöt. Mulla on tuossa -07 femmassa 280tkm lasissa ja nokkien rattaat näyttää hyvältä ja kiristin ulkona 14mm. Kyllä tuolla vielä 100tkm nähdäkseni ajaa.
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Roswald
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 17:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja Roswald »

matsson kirjoitti:Saabin jakopäähän on varsin hyvä. Perusrakenne ollut sama vuosikymmeniä ja paljon ajettuja koneita on todisteena yllin kyllin. Hyvää mainetta on tainnut pilata alkupään tonnareiden tasapainorattaat ja huohotusvammaiset longlife huolletut T7 yksilöt. Mulla on tuossa -07 femmassa 280tkm lasissa ja nokkien rattaat näyttää hyvältä ja kiristin ulkona 14mm. Kyllä tuolla vielä 100tkm nähdäkseni ajaa.
Kauankos sulla on ollut auto ja paljonko oot ajanu? Millasilla huolloilla ja remonteilla on mennyt?
matsson
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Touko 25, 2011 10:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja matsson »

Mulla on tuo auto ollut muutaman viikon. Kohtuullinen huoltokirja oli matkassa. Pääosin öljyt vaidettu 20tkm välein ja kai tuota matka-ajoksi voi sanoa tuolla iällä ja kilometreillä. Turbo vissiin kylmästarteissa jo pöläyttelee. Muuten pelaa hyvin. Pieni klappi oli myös ilmastoinnin kompuran hihnapyörässä. Ei vielä vaikuta pahalta tapaukselta.
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Tietoa tästä femmasta?

Viesti Kirjoittaja suapas »

Joo,yksilöitähän nämä kaikki on,niinkuin omistajatkin. Mut yleisesti vois sanoa,että kyllä saappi on sieltä luotettavimmasta päästä.
Ja ne kellä vehkeet pelaa,eivät yleensä roiku näillä voorumeilla...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Vastaa Viestiin