Onneksi eivät kuitenkaan ole.AZP kirjoitti:Mutta jos sekä tuotemerkin omistaja Saab AB että Nevsin pääomistaja ovat ilmoittaneet, että autoja ei Saab-nimellä enää tulla valmistamaan

Onneksi eivät kuitenkaan ole.AZP kirjoitti:Mutta jos sekä tuotemerkin omistaja Saab AB että Nevsin pääomistaja ovat ilmoittaneet, että autoja ei Saab-nimellä enää tulla valmistamaan
AZP kirjoitti:Ei siihen mitään ehtoja tarvita, että yhtiö voi koputella kepillä jäätä ja härskisti käyttää luvatta toisen firman nimeä nettisivuilla, tehtaan katolla ja työpaikkailmoituksissaan. Varsinkin kun se valomainos on siellä historiallisista syista paikoillaan ja nettidomainin varaamiseen ja ylläpitämiseen ei tarvita nimen omistajan lupaa. Niin kauan kuin nimen omistaja ei jaksa laittaa juristeja perään, voi touhu jatkua, oli sovittu tai oltu sopimatta mitä tahansa.
Tämän vuoksi on myös turha vetää johtopäätöksiä nimen käyttöoikeudesta yllä mainittujen seikkojen perusteella.
ööö.. nyt en oikein ymmärrä. Saab AB on erään yhtiön virallinen nimi, ja tämä yhtiö ei valmista autoja. Saab Automobile AB oli Saab AB:stä erillinen yhtiö, joka on mennyt konkurssiin ja sen liiketoiminta kalustoineen myytiin yhtiölle nimeltä National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS). NEVS taasen valmistaa autoja, ja tälläkään yhtiöllä ei ole omistus- tai liiketoiminnallista yhteyttä Saab AB:hen. Ainoa yhteys oli National Electric Vehicle Sweden AB:n in oikeus käyttää autoissaan (mutta ei yrityksen nimessä) tuotemerkkiä Saab, jonka omistaa siis Saab AB. Ja tämä oikeus on päättynyt jo pari vuotta sitten kun NEVS ajautui yrityssaneeraukseen.viggen kirjoitti:on yhtiön VIRALLINEN NIMI ja logo ja Nevs sen omistaja. Nimeä
käytetään kaikkialla, paitsi ei uusissa tulevissa autoissa.
Katso nykyiset yhtiötiedot. https://sv.wikipedia.org/wiki/Saab
Eräiden mediatietojen mukaan ovat. Siitä voi sitten kinastella loputtomiin miten paljon mediatietoihin voi luottaapjv kirjoitti:Onneksi eivät kuitenkaan ole.
Riippuu toki vähän siitä, minkä ikäisistä autoista puhutaan.AZP kirjoitti:Vai olenko kaikkien näiden vuosien aikana ymmärtänyt asiat aivan väärin päin? Onko autojen valmistaja sittenkin Saab AB?
Yhtään en ajatellut kinastella. Toteanpa vaan, että luotan ainoastaan jomman kumman yhtiön julkaisemaan tiedotteeseen, jossa lukee että ei koskaan ikinä enää.AZP kirjoitti:Eräiden mediatietojen mukaan ovat. Siitä voi sitten kinastella loputtomiin miten paljon mediatietoihin voi luottaapjv kirjoitti:Onneksi eivät kuitenkaan ole.
Nyt tulee mutua: olen siinä käsityksessä, että uuden brändin kehitys on päällä nimenomaan Kiinan markkinoita varten.AZP kirjoitti:ja omistaja on lisäksi kertonut, että työ uuden brändin kehittämiseksi on päällä
Lihavoidussa kohdassa sanotaan siis, että pyrkimyksenä on valita nimi ja tuotemerkki, joka sopii Kiinan markkinoille. Tässähän ei siis sanota suoraan, että ollaan valitsemassa nimeä vain kiinan markkinoille, eikä toisaalta että valittaisiin firman tuotteille yksi ja ainoa (kiinan markkinoille sopiva) nimi globaalisti, joten tulkintoja voi olla monia. Nevs on kuitenkin alusta asti ilmoittanut sen päämarkkina-alueen olevan Kiina.Det kommer bestämmas i styrelsen tillsammans med ägarna. Under de senaste sex månaderna har vi anlitat Interbrand för att hjälpa oss att göra en marknadsundersökning av vilket namn och varumärke som passar kinesiska marknaden och det pågår. Inom kort kommer vi presentera för marknanden vad våra produkter kommer att heta, säger Jiang
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvo ... n/MSWaFTjrKauppalehti.fi kirjoitti: Volvo aikoo myydä yhteensä miljoona sähkökäyttöistä autoa vuoteen 2025 mennessä.
Ruotsalaisyhtiö tähtää tavoitteeseen tarjoamalla vähintään kaksi hybridiversiota jokaisesta mallistaan ja julkaisemalla ensimmäisen täyssähköautonsa vuonna 2019.
”Tämä on tarkoituksellisesti kunnianhimoinen tavoite. Haaste on suuri, mutta Volvo haluaa olla sähköistämisen eturintamassa”, kertoo Volvon pääjohtaja Håkan Samuelsson.
Volvo on valmistautunut sähköistämiseen viiden viime vuoden ajan. Se on kehittänyt kaksi täysin uutta alustarakennetta, skaalattavan alustan (SPA) ja kompaktin modulaarisen alustan (CMA), jotka voivat käyttää joko hybridi- tai täyssähköautotekniikkaa.
Suuremmat 90- ja 60-sarjan autot rakennetaan SPA-alustalle. Yhtiö esittelee pian kansainvälisen malliston pienempiä 40-sarjan autoja, jotka perustuvat CMA-alustalle.
Kaikista autoista tulee myös sähkökäyttöiset versiot. Miljoonan sähköauton myyntitavoite käsittää kaikki mallit yhdessä.
Uusi sähkökäyttöisten autojen tavoite on osa Volvon tänään julkistamaa laajaa strategista kestävän kehityksen ohjelmaa.
Yhtiö on muun muassa sitoutunut soveltamaan ilmastoneutraalia toimintaa vuoteen 2015 mennessä, nostamaan naisten osuuden johtotehtävissä 35 prosenttiin 2020 mennessä ja etenemään kohti visiotaan, jonka mukaan 2020 kukaan ei menehtyisi tai loukkaantuisi vakavasti uudessa Volvo -autossa.