Tämä on Saksasta tuotu vuosimallia 2007 (rek 12/06) ja kilsoja mittarissa 114tkm. Tietysti Saksasta tuotu, joten oikea lukema voi tietysti olla mitä vain.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Huoltohistoria kuitenkin on täydellinen ja Saksassa huollot tehnyt liike vahvisti heidän tehneet huollot huoltokirjan tietojen mukaan, jopa ilmastointihuollot on tehty ajallaan merkkiliikkeessä ja merkattu myös grammalleen paljonko ainetta on pitänyt lisätä.
Sisustaltaan auto on kuin uusi, ei juuri uutta häpeä. Ulkopuolella on jotain parkkipaikkanaarmuja ja muita kolhuja, ja yksi ainakin tuli vielä Suomen liikkeen parkkipaikallakin, mutta ottaen huomioon, että rotisko on jo lähemmäs 10v vanha, niin ihan hyväksytty suoritus, ja ruostetta ei myöskään näy missään, alustakin on erittäin siistin näköinen.
Ajettavuudeltaan auto on myös kuin uusi, ei kuulu mitään kilinöitä tai kolinoita mistään, ei töyssyissä eikä tasaisella, ja tuntuu myöskin tukevalta, joten alustakin lienee suht kunnossa JA SE MUKAVUUS, tätä leijuvaa fiilistä olen todella kaivannut, tuntuu niin luksuskyydiltä kun koko auto sulavasti kelluu tienpinnan epätasaisuuksien mukana
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Vaihteisto pelaa niin erinomaisesti, ettei siihen kiinnitä käytännössä mitään huomiota. Koneessa on pikimustat öljyt sisällä, joten ne joutunee vaihtamaan viikonloppuna, mutta itse konekin pitää ihan tervettä ääntä, mutta mikään säästöpossu se ei ole, reilun 8 litran pinnassa ollut kulutus tähän mennessä. (9-5 TTID keskikulutus oli 7,9l/100km, NG9-5 TiD 6,3l/100km)
Penkit on erinomaiset (oikeasti ng9-5 Aeron penkit eivät ole ainakaan talvitakissa kovin mukavat, vaikka en nyt koe mikään superläski olevanikaan, tuntuvat ahtailta, Vectorin penkit oli mielestäni paremmat istua, ulkonäön puolesta taas Aeron istuimet veti pidemmän korren).
Äänieristys moottorin osalta on erittäin onnistunut, enää ei tarvitse kaupungissa kuunnella joka lähdössä "kräääääääää"-ääntelyä kierrosten noustessa 2000rpm pintaan, joka onneksi sentään tasaisella vauhdilla hiljeni, mutta tämä V6 pitää kyllä mölyt mahassaan joka tilanteessa, sisälle kuulee pelkkää matalaa huminaa kylmäkäynnistystä lukuun ottamatta.
Renkaiden osalta tuli pieni pettymys, nimittäin jyristelee aika kovasti huonolla pinnalla, alla tosin on loppuunkuluneet Saksan kitkat, ja ne ovat jopa autoa vanhemmat, paistettu 3404, eli lähemmäs 12v vanhat
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ja onhan tuossa vikojakin;
-kuskin penkinlämmitin ei toimi. Penkinlämmitintä ei ihan niin helposti vaihdetakaan kuin Saabissa, sillä elementti on liimattu penkin sisään ja sitä ei myydä erikseen, vaan koko istuinosa pitäisi vaihtaa.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
-kaistavahdin anturit on aika kulutustavaraa, mutta 9-5:ssäkin kaistavahti oli pelkästään ärsyttävä, joten tuon korjauksella ei ole kiire..
-apukuskin ikkuna osuu b-pilarin karmiin ehkä millin verran, pitäisi noi karmittomat ikkunat käydä säädättämässä edestä oikeille paikoilleen tehtaan ohjeen mukaan
JBL Hifit on mielestäni suht samaa tasoa Saabin Harman Kardonien kanssa, navigoinnin osalta RT3 on näytön osalta jo vähän vanhahtava, mutta toisaalta aika helppo käyttää ja siihen sai 2016 kartat ladattua ilmaiseksi, ja niissä tosiaan näkyy myös viime syksynä tehdyt muutokset lähistön teihin, joten siltä osin ihan jees. HUD:stakaan ei tarvinnut tinkiä, mutta huomaahan siitä, että se on vähän vanhempaa tekoa kuin Saabin HUD.
Kokonaisuudessaan aika paljon ranskalaisia huvituksia hintaansa ja yksilöllisyyteensä nähden, C5 ois ollut puolet halvempi, ja varmaan hinta/laatu olisi kohdannut paremmin, mutta pitihän tämäkin kokeilla. Ois vaan saanut olla 3.0 HDI, niin ois vielä kivempää ja päästötkin pienemmät
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Aika näyttää paljonko tämän kanssa joutuu kiroilemaan ja meneekö tämäkin vaihtoon 6kk jälkeen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)