9-5 Aero 2007 ei kulje...
9-5 Aero 2007 ei kulje...
Otsikon kulkine hankinnassa...koeajolla ei mielestäni oikein kulje...Ahtomittari ei nouse kuin klo.12...ehkä hieman yli,onko normaalia???Jotenkin oli muutenkin kulku/vääntöpuoli kateissa....ei vikavaloja tms...Kallista??Pelottaa hankkia...170tkm ajettu ja huollot ok...ei nykimisiä tms...
Saab 9-5 Aero 2007
Jäsen 5390
Jäsen 5390
Re: 9-5 Aero 2007 ei kulje...
Tämä Saab nakutti kovaa tahtia kun kone lämpeni hiukan, jolloin mReq painettiin alas. Lisäksi ahtoputken tiiviste puuttui ja ahtoputki oli muutenkin löysällä jonkun asentajan jäljiltä. Alkuperäinen DI-kasetti oli sippi. Koneesta löytyi myös väärät tulpat. Uusi kasetti ja ahtoputken tiiviste löytyi Vähämaan Autopalvelusta Hyvinkäältä suoraan hyllystä ja tulppia oli tallissa varalla. Hyvin lähti kulkemaan ja toki pistin vielä Biopower-softan vakion tilalle.
Re: 9-5 Aero 2007 ei kulje...
Mistä löytyisi selkeä ohje tuon ahtoputken kiinnittämiseen turboon tai voiko joku vääntää rautalangasta? Pari kertaa olen kokeillut ja tuntuu vuotavan. Uusi tiiviste on vaihdettu kyllä väliin.karg kirjoitti:Tämä Saab nakutti kovaa tahtia kun kone lämpeni hiukan, jolloin mReq painettiin alas. Lisäksi ahtoputken tiiviste puuttui ja ahtoputki oli muutenkin löysällä jonkun asentajan jäljiltä. Alkuperäinen DI-kasetti oli sippi. Koneesta löytyi myös väärät tulpat. Uusi kasetti ja ahtoputken tiiviste löytyi Vähämaan Autopalvelusta Hyvinkäältä suoraan hyllystä ja tulppia oli tallissa varalla. Hyvin lähti kulkemaan ja toki pistin vielä Biopower-softan vakion tilalle.
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Re: 9-5 Aero 2007 ei kulje...
Tarkotin tossa sitä muoviputkea mikä tulee kaasuläppäkotelon päälle kiinni klemmarilla ja siihen väliin tulee tiivisteeksi suht iso o-rengas.
Re: 9-5 Aero 2007 ei kulje...
Tämän imukobran kiinnityksen turboon ratkaisin itse siten, että menin auton alle makaamaan ja käsin tukemaan laipat kohtisuoraan vastakkain ja pitämään kobrasta kiinni samalla kun apumies väänsi yläpuolelta pannan kiristävän mutterin kiinni. Tämän jälkeen puhalluskoe turbon suntaan nurinpäin käännetystä kumihaitarista ( immun ja kobran välinen kumiputki) varmistukseksi.
On kyllä onneton kiristyssysteemi tuo kieltämättä. Mutta saa senkin pitämään kun on 4 kättä hommassa ja keskittyy hommaan riittävästi.
On kyllä onneton kiristyssysteemi tuo kieltämättä. Mutta saa senkin pitämään kun on 4 kättä hommassa ja keskittyy hommaan riittävästi.