Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mie luulen että ne "rajummat " olisi näitä ahdettuja varttimailille tms. tehtyjä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
92mm poraus ainakin toimii.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Ruotsissa ainakin Robert Uhr on käyttänyt 94mm porausta aikanaan B206 lohkon kanssa. Tehoa taisi olla luokkaa 600 hp. Muistan hänen kirjoitelleen stcs:n foorumilla, että toimi ongelmitta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Sen jäbän sanoihin nyt uskoo ken tahtoo.CC Aero kirjoitti:Ruotsissa ainakin Robert Uhr on käyttänyt 94mm porausta aikanaan B206 lohkon kanssa. Tehoa taisi olla luokkaa 600 hp. Muistan hänen kirjoitelleen stcs:n foorumilla, että toimi ongelmitta.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Juu pieni kriittisyys kannattanee säilyttää niin kuin kaikissa nettikirjoitteluissa ylipäänsäkin.nugge kirjoitti:Sen jäbän sanoihin nyt uskoo ken tahtoo.CC Aero kirjoitti:Ruotsissa ainakin Robert Uhr on käyttänyt 94mm porausta aikanaan B206 lohkon kanssa. Tehoa taisi olla luokkaa 600 hp. Muistan hänen kirjoitelleen stcs:n foorumilla, että toimi ongelmitta.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Kuinka itsenäinen järjestelmä Trionic 5 on, onko mahdollista saada toimimaan täysin ei-saabin moottorissa? Sytkäkassu ja asentoanturin soveltaminen kinkkisimmät?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mitä noista projekteista lukenut niin nopeustieto trionicille aika oleellinen jotta saa ahtojen ohjauksen toimimaan. Laatikostahan se sen ilmeisimmin ottaa..eihän siinä muuten käytännössä vaikeutta ole..johtosarja elinluovuttajasta talteen.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Jossain näin kuvan paketista, jossa sytkäkasetti oli sivussa ja tulpanjohdoilla oli kytketty moottoriin. Kuparisydämmiset varmaan pitäisi laittaa, jotta ei tule resistanssia. Asentoanturi lukee hammaskehää samallatapaa, kuin muissakin kampiakselin asentoa lukevissa ruiskuissa. Hihnapyörän päähän niitä ymppäillään ja joku oli jyrsityttänyt vauhtipyörään saman hammastuksen. PSA:n moottoreissa olen törmännyt tuohon ratkaisuun ihan sarjatuotantomoottoreissakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Tuossahan se. Kasitappiseen paha laittaa suoraan tulppien niskaan. :)Mertmi kirjoitti:Jossain näin kuvan paketista, jossa sytkäkasetti oli sivussa ja tulpanjohdoilla oli kytketty moottoriin
http://saabworld.net/showthread.php?t=27163
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Luin joskus netistä Briggs&Strattonista jota ohjaa Trionic. En tiedä oliko totta vai ei... Mutta eihän nuo moottorinohjaukset sinänsä katso mikä kone siinä on ympärillä, jos kaikki anturit saa kiinnitettyä ja softan karttoja saa riittävästi muokattua. Sylinterimäärä voi tietysti olla rajoittava tekijä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
BMW M10B18 moottoriin eli 4sylinteriseen kaavailin.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mites mankkuvenan suhteen pitää tehdä esim ton hx35 virin kanssa että saa toimimaan.
1barin peruspaine käyrän saa logattua ja vetää ilman mankkua hyvin kierrosalueen läpi.
PWM loggauksia kun alkaa tekemään niin suhauttaa paineet pihalle.
Esim:
PWM 5% (50 BoostProt.PWMCalc )
mReg 1630
mAir 1290-1120 kun suhahtaa paineet pihalle
pInl 1.06 bar
rpm 6370
Esim:
PWM 15% ( 150 BoostProt.PWMCalc )
mReg 1650
mAir 1430-1366 kun suhahtaa paineet pihalle
pInl 1.25 bar
rpm 5400
Esim:
PWM 25% (250 BoostProt.PWMCalc )
mReg 1650
mAir 1535-1410 kun suhahtaa paineet pihalle
pInl 1.40 bar
rpm 4900
Eli mitä enemmän mankussa prossia ja paineita, niin sitä aikaisemmin suhahtaa paineet pihalle.
Ajatuksia mikä mättää?
1barin peruspaine käyrän saa logattua ja vetää ilman mankkua hyvin kierrosalueen läpi.
PWM loggauksia kun alkaa tekemään niin suhauttaa paineet pihalle.
Esim:
PWM 5% (50 BoostProt.PWMCalc )
mReg 1630
mAir 1290-1120 kun suhahtaa paineet pihalle
pInl 1.06 bar
rpm 6370
Esim:
PWM 15% ( 150 BoostProt.PWMCalc )
mReg 1650
mAir 1430-1366 kun suhahtaa paineet pihalle
pInl 1.25 bar
rpm 5400
Esim:
PWM 25% (250 BoostProt.PWMCalc )
mReg 1650
mAir 1535-1410 kun suhahtaa paineet pihalle
pInl 1.40 bar
rpm 4900
Eli mitä enemmän mankussa prossia ja paineita, niin sitä aikaisemmin suhahtaa paineet pihalle.
Ajatuksia mikä mättää?
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Taitaa se vika olla hukkiksessa eikä mankussa tai sen ohjauksessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Ok, täytyy vielä hoonailla sitä uudemman kerran.
Jännä vikahan toi on.
Jännä vikahan toi on.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mites isoks lohkon öljykanavan poraajat on porannu ton pääöljykanavan? Alunperinhan se on 11mm.
jeeeeeee!