Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa suomalaisille Saabin omistajille? Takata airbageissä useissa automalleissa, koskien 180 000 autoa, kemikaalit heikkenevät ja aiheuttavat airbagin liian kovan possahduksen. Pari ihmistä jopa kuollut airbagiin. Saabeissa vielä kaikki hengissä.
Sauli Naskilla tietoa aiheesta?
http://autoweek.com/article/recalls/200 ... ata-recall
Saab ng9-5 ja 9-3 vm 2008-> takaisinkutsu
Saab ng9-5 ja 9-3 vm 2008-> takaisinkutsu
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saab ng9-5 ja 9-3 vm 2008-> takaisinkutsu
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=167026
Tuohon muutama foorumilainen ehti jo veikkailla, ettei aiheuta toimenpiteitä tällä puolella rapakkoa .
Tuohon muutama foorumilainen ehti jo veikkailla, ettei aiheuta toimenpiteitä tällä puolella rapakkoa .
Re: Saab ng9-5 ja 9-3 vm 2008-> takaisinkutsu
Niin se vaan taitaa mennä että eurooppalaisen henki ei ole niin kallis kuin amerikkalaisen. Ei olisi ensimmäinen kerta kun korjaukset rajoitetaan USA:han.
Tässä airbag-asiassa kyse ei ole sen vähäisemmästä ongelmasta kuin siitä, että ihmisiä on kuollut onnettomuuksissa väärin toimivien (liian voimakkaasti räjähtävien) airbagien vuoksi. Jos joku sattuisi kuolemaan esimerkiksi Suomessa moisen syyn takia niin ei taida ketään juurikaan kiinnostaa, täällä kun ei kovin kummoisia korvauksia joudu omaisille maksamaan. USA:ssa pelin henki on toinen.
Jos nyt kuitenkin jostakin saisimme ohjeet siitä, miten voimme selvittää kyteekö autoissamme aikapommi ja miten korjaukset tehdään. Sen verran toivoisi asian jotakuta kiinnostavan.
Tässä airbag-asiassa kyse ei ole sen vähäisemmästä ongelmasta kuin siitä, että ihmisiä on kuollut onnettomuuksissa väärin toimivien (liian voimakkaasti räjähtävien) airbagien vuoksi. Jos joku sattuisi kuolemaan esimerkiksi Suomessa moisen syyn takia niin ei taida ketään juurikaan kiinnostaa, täällä kun ei kovin kummoisia korvauksia joudu omaisille maksamaan. USA:ssa pelin henki on toinen.
Jos nyt kuitenkin jostakin saisimme ohjeet siitä, miten voimme selvittää kyteekö autoissamme aikapommi ja miten korjaukset tehdään. Sen verran toivoisi asian jotakuta kiinnostavan.
Matti
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab ng9-5 ja 9-3 vm 2008-> takaisinkutsu
NG femman fb-sivuilla on tietoa että airbagien ongelma ei koskisikaan NG:tä.
http://kuvajako.com/images/2016/05/05/recall.jpg
https://www.facebook.com/groups/Saab95ngconnection/
Tv: Sininen Paroni
http://kuvajako.com/images/2016/05/05/recall.jpg
https://www.facebook.com/groups/Saab95ngconnection/
Tv: Sininen Paroni
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Saab ng9-5 ja 9-3 vm 2008-> takaisinkutsu
samanlaista huhua muuallakin. myös 2003-2005 ng9-3 saa puhtaat paperit.
http://www.saabplanet.com/two-saab-airb ... rrections/
http://www.saabplanet.com/two-saab-airb ... rrections/
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11