Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Maalis 16, 2013 10:28
Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
Kannentiivisteen vaihto tuli siis eteen. Yllätykseksi uusi kannentiiviste on pahvia, kun vanha oli metallia, onko tuolla suurta merkitystä?
Entä mitä muuta kannattaa nyt samalla vaihtaa, kun tuo kansi on tuossa auki ja tilaa konehuoneessa kuin vanhassa ladossa?
Entä mitä muuta kannattaa nyt samalla vaihtaa, kun tuo kansi on tuossa auki ja tilaa konehuoneessa kuin vanhassa ladossa?
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
Mikä auto, vuosimalli ? Ota kuva männistä päältäpäin niin varmistuu mitkä männät siellä on sisällä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
Kannelle: Pesu, plaanaus(samalla 1mm niin vähä iloaki), venttiilien läppäys, venavarrenkumien vaihto.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Maalis 16, 2013 10:28
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
9-3 2.0t SE -01
https://drive.google.com/open?id=16flHj ... ZJLroWC3Jg
Lähinnä ajoon tuo tarkoitus saada, ei tehoa lisää... Onko tuossa jotain mitä täytyy tehdä, jos päädyn käyttämään tuota pahvista tiivistettä. Se kun on paksumpi kuin vanha ja kestääkö pahvi etanolilla ajoa (eihän siinä mitään pitäisi olla, kun siinä jokatapauksessa on nuo metallivahvikkeet)?
Mitäs uudet kansipultit, kun M-netissä ei näytä olevan turbolle pultteja vai onko ne samat kaikissa koneissa?
https://drive.google.com/open?id=16flHj ... ZJLroWC3Jg
Lähinnä ajoon tuo tarkoitus saada, ei tehoa lisää... Onko tuossa jotain mitä täytyy tehdä, jos päädyn käyttämään tuota pahvista tiivistettä. Se kun on paksumpi kuin vanha ja kestääkö pahvi etanolilla ajoa (eihän siinä mitään pitäisi olla, kun siinä jokatapauksessa on nuo metallivahvikkeet)?
Mitäs uudet kansipultit, kun M-netissä ei näytä olevan turbolle pultteja vai onko ne samat kaikissa koneissa?
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
Kuvankin perusteella T7 moottori ja sinne kuuluu vakiona peltinen tiiviste. Vie takaisin kauppaan ja vaadi oikea tiiviste
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Maalis 16, 2013 10:28
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
Mites noiden pulttien laita? Muita autoja kun olen katsellut, niin siellä on ollut turboille omat pultit?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
En osaa pulteista kertoa, muutakuin että omaan tuli samoilla pulteilla takaisin momenttiin kun kansi oli irti
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
Se massapahvi kestää kaiken. Miksi etanolin polttaminen palotilassa vaikuttaisi pahvin kestävyyteen? Tosin, on täysin typerää pudottaa puristuksia vakiokoneessa eli hae T7 peltitiiviste sen massapahvin tilalle. En tiedä mikä on M-netti, mutta Saabilla ei ole erikseen vaparin ja turbon kansipultteja. Jos ne pulttien kierteet ei ole venynyt paljoa, niin ei niitä tarvi vaihtaakkaan.anttimonty kirjoitti: Se kun on paksumpi kuin vanha ja kestääkö pahvi etanolilla ajoa (eihän siinä mitään pitäisi olla, kun siinä jokatapauksessa on nuo metallivahvikkeet)?
Mitäs uudet kansipultit, kun M-netissä ei näytä olevan turbolle pultteja vai onko ne samat kaikissa koneissa?
Nuggen lista on aika hyvä mitä kannelle kannattaa tehdä. Kannen lasku on vähän makujuttu. Itse en pistäisi kantta takaisin ilman planausta.
jeeeeeee!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
@Keme: Uusi pulttisarja ~30€ vs vitutuksen määrää ku viimeinen menee poikki kun kiristät?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
Vm.2001 saabiin on aika vaikea löytää turbottoman kannenpultteja.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
Sinällään ihan validi pointti.nugge kirjoitti: Uusi pulttisarja ~30€ vs vitutuksen määrää ku viimeinen menee poikki kun kiristät?
jeeeeeee!
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
Etanolin polttaminen nostaa käytännössä sylinteripaineita nopeamman palamisen ja aikaisemman ennakon mahdollistumisen kautta. Monissa T5 autoissa alkaa vanha massatiiviste vuotamaan. Uusi T5 tiiviste toki kestää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Maalis 16, 2013 10:28
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
Jaaha no nyt vitutus mittari nousi lähelle lakipistettä.
Kannelle tein bensalla märkätestit (ei vuotanut). Käytin Tammer diesleissä plaanaus/pesu, hankittu metallinen kannentiiviste ja uudet pultit.
Paketti takas kasaan ja sama saatanan valkonen pölypilvi sylkee ulos.
Engine check ei syty ja laakista starttaa. Pölypilven mukana sellainen vähän metallinen haju joten ei paljoo kehdannut käytellä.
Saas nähä onko kohta foorumilla varaosia myynnissä.
Kannelle tein bensalla märkätestit (ei vuotanut). Käytin Tammer diesleissä plaanaus/pesu, hankittu metallinen kannentiiviste ja uudet pultit.
Paketti takas kasaan ja sama saatanan valkonen pölypilvi sylkee ulos.
Engine check ei syty ja laakista starttaa. Pölypilven mukana sellainen vähän metallinen haju joten ei paljoo kehdannut käytellä.
Saas nähä onko kohta foorumilla varaosia myynnissä.
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
No ei kannata vielä hermostua, kyllähän se jämiä putkesta polttelee jonkun aikaa. Ajele vaan hetken aikaa ja seuraa hälveneekö savu ja väheneekö neste paisarissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Maalis 16, 2013 10:28
Re: Uusi kannen tiiviste olikin pahvia?
Mikä on hetkenaikaa ja voiko tuo ns. metallinen haju johtua siitä aiemmasta jäähdytysnesteen kulutuksesta?