MOT tuontiauto tarinat
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Ei noista Saksan tuontikärryistä ja Ratti-Juopin autoista tiedä, mutta on joskus tietystä mallikastakin toimintaa:
Olin kerran työharjoittelussa mikkeliläisessä autoliikkeessä (Karikon autotalo), jonne tuli paaaaljon Mersuja Saksasta. Tulipa kerran eräs, jonka mittarissa oli 250 tkm. Myyjä katsoi autoa, avasi pellin ja tarkasteli konetta. Tarkasti mittarin sinetin: rikki oli. Sitten tuli myynti-ilmoitukseen pykälä, että "kilometreistä ei tietoa"..! Autoon pistettiin myös selvästi pienempi hinta, kuin 250 tkm ajetuille.
Olin kerran työharjoittelussa mikkeliläisessä autoliikkeessä (Karikon autotalo), jonne tuli paaaaljon Mersuja Saksasta. Tulipa kerran eräs, jonka mittarissa oli 250 tkm. Myyjä katsoi autoa, avasi pellin ja tarkasteli konetta. Tarkasti mittarin sinetin: rikki oli. Sitten tuli myynti-ilmoitukseen pykälä, että "kilometreistä ei tietoa"..! Autoon pistettiin myös selvästi pienempi hinta, kuin 250 tkm ajetuille.

"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ai tämmösen Vectorin vai? Aika nuorekas ukko sullase93tbo kirjoitti:Ukko osti ihan uuden WECTORIN muualta samalla rahalla kuin juoppo myi täysin samalla koneella olevaa Wectoria käytettynä



-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
se93tbo kirjoitti:Ukko osti ihan uuden WECTORIN muualta samalla rahalla kuin juoppo myi täysin samalla koneella olevaa Wectoria käytettynä, ei tarvinnut paljon miettiä. Tosin mun vanhasta saappaasta ne olisi antanut vaihdossa sen mitä kuuluukin siihen Wectoriin.

Siis wtf?



"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
No toi on sitten taas siskollatknummelin kirjoitti:
Siis wtf?![]()
![]()



Siis kaupan oli Ranta-Joupoilla 9-5 2.2Tid Aut. vm.03 en muista tarkkaan hintaa oli siinä45keuroo, ei nahkaratteja, tai muuta sellaisia "pieniä yksityiskohtia. No osti 9-5 2.2Tid Aut. Wector varustepaketilla ja peruutustutkilla + mitä siihen nyt yleensä saa. Vähän yli 50k.
Itse kävin koeajamassa tätä käytettyä yksilöä. No ihan hyvä auto.
Mutta liikaa hintaa, kun vertaili useampiin muihin autoliikkeisiin, varsinkin varusteiden puutteenkin myötä.
Sitä vaan , että kyllähän tuossa wector-paketissa on kaikkea mukavaa

Sen verran tarvii korjata että toi ei ollut edes wector tuo käytetty, mutta hinta hipoi pilviä, kun vertasi uuteen samanmoiseen.
9-3.1972
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Katsoin tuon MOTin ohjelman mielenkiinnolla, tuli sellainen DEJAVU-fiilis, sillä...:
Vuonna 1992, otin Seinäjoen Rinta-Juopolta koeajoon Vw Golffin vm.89, jolle oli tehty GTI lookki. Mittarissa oli 39 000 km ja auto oli kuin karamelli, hieno ajoltaan ja kaikkea. En tehnyt heti kauppoja vaan otin auton pariksi päiväksi koeajoon, ajettiin faijan kanssa Seinäjoelta Kristiinankaupunkiin ja auto kulki hienosti, ainut asia mikä häiritsi, oli älytön mittarivirhe. Kun ajoi 100 km/h, näytti mittari 120 km/h. Se pisti miettimään.
No, kotona pesin auton ja tutkin muutenkin. Golffeissa oli siinä ohjauspylvään alla sellainen lokero, jossa voi säilyttää papereita tms. Sieltä löytyi yllätys yllätys huoltokirja, jossa oli kaksi vuotta sitten tehdystä huollosta merkintä lukemalla 36 000 km. Mietin siinä, että ei perhana kahdessa vuodessa voi tulla vaan 3000 km mittariin, varsinkin kun edellinen omistaja oli Hesasta. Johan siinä Pohjanmaan reissusta tulee 1/3 siitä.
Selvitin asiaa niin pitkälle, että auto oli myyty Seinäjoen Käyttöautosta vuotta aikaisemmin sen helsinkiläiselle yksityisomistajalle mittarissaan 56 000 km. Joten vuotta aikaisemmin oli ollut plakkarissa 17 000 km enemmän + vuoden ajot päälle. Soitin edelliselle omistajalle, jolta Rinta-Juoppo oli ostanut auton 39 000 km mittarissaan ja saanut sen hienon kirjallisen vakuutuksen kilometrien paikkansapitävyydestä. Äijä löi luurin korvaan kun kyselin miten se mittari voi niin taaksepäin pyöriä. Palautin Golffin ja kerroin tarinan Rinta-Juopolle, annoin pallon heille jatkotoimenpiteitä varten, koska selvästi tässä tapauksessa kilometrien hävittäjä oli auton heille myynyt henkilö. En tiedä tekivätkö koskaan juttua.
Sain liikkeestä vähän väkisin toisen auton koeajoon, oikein vaihtoautopäällikkö tuli kertomaan, että varmasti on kaikki taulussa, kun hän on henk.koht sen ostanut liikkeeseen. Kävin sillä autolla parin päivän koeajon aikana ostamassa itselleni Kankaanpäästä Mazda 626 dieselin ja palautin auton Rinta-Juopolle tankki tyhjänä. Justiin riitti heidän tankkauksensa uuden auton löytymiseen
Eipä siinä mitään, tuosta on jo aikaa, eli 13 vuotta sitten löytyi Juopolta jo ruuvattuja autoja. Tarkkana saa olla, opin paljon enkä ole sen koommin tehnyt kauppaa kyseisen ketjun kanssa, enkä tee. Tai olen minä pari kertaa käynyt mielenkiintoisen auton takia senkin jälkeen Juopolla, ovat vaan hyväkkäät luvanneet niin surkeita omasta autosta, että ei ole tarvinnut kauppoihin ryhtyä.
Be careful out there !
Vuonna 1992, otin Seinäjoen Rinta-Juopolta koeajoon Vw Golffin vm.89, jolle oli tehty GTI lookki. Mittarissa oli 39 000 km ja auto oli kuin karamelli, hieno ajoltaan ja kaikkea. En tehnyt heti kauppoja vaan otin auton pariksi päiväksi koeajoon, ajettiin faijan kanssa Seinäjoelta Kristiinankaupunkiin ja auto kulki hienosti, ainut asia mikä häiritsi, oli älytön mittarivirhe. Kun ajoi 100 km/h, näytti mittari 120 km/h. Se pisti miettimään.
No, kotona pesin auton ja tutkin muutenkin. Golffeissa oli siinä ohjauspylvään alla sellainen lokero, jossa voi säilyttää papereita tms. Sieltä löytyi yllätys yllätys huoltokirja, jossa oli kaksi vuotta sitten tehdystä huollosta merkintä lukemalla 36 000 km. Mietin siinä, että ei perhana kahdessa vuodessa voi tulla vaan 3000 km mittariin, varsinkin kun edellinen omistaja oli Hesasta. Johan siinä Pohjanmaan reissusta tulee 1/3 siitä.
Selvitin asiaa niin pitkälle, että auto oli myyty Seinäjoen Käyttöautosta vuotta aikaisemmin sen helsinkiläiselle yksityisomistajalle mittarissaan 56 000 km. Joten vuotta aikaisemmin oli ollut plakkarissa 17 000 km enemmän + vuoden ajot päälle. Soitin edelliselle omistajalle, jolta Rinta-Juoppo oli ostanut auton 39 000 km mittarissaan ja saanut sen hienon kirjallisen vakuutuksen kilometrien paikkansapitävyydestä. Äijä löi luurin korvaan kun kyselin miten se mittari voi niin taaksepäin pyöriä. Palautin Golffin ja kerroin tarinan Rinta-Juopolle, annoin pallon heille jatkotoimenpiteitä varten, koska selvästi tässä tapauksessa kilometrien hävittäjä oli auton heille myynyt henkilö. En tiedä tekivätkö koskaan juttua.
Sain liikkeestä vähän väkisin toisen auton koeajoon, oikein vaihtoautopäällikkö tuli kertomaan, että varmasti on kaikki taulussa, kun hän on henk.koht sen ostanut liikkeeseen. Kävin sillä autolla parin päivän koeajon aikana ostamassa itselleni Kankaanpäästä Mazda 626 dieselin ja palautin auton Rinta-Juopolle tankki tyhjänä. Justiin riitti heidän tankkauksensa uuden auton löytymiseen

Eipä siinä mitään, tuosta on jo aikaa, eli 13 vuotta sitten löytyi Juopolta jo ruuvattuja autoja. Tarkkana saa olla, opin paljon enkä ole sen koommin tehnyt kauppaa kyseisen ketjun kanssa, enkä tee. Tai olen minä pari kertaa käynyt mielenkiintoisen auton takia senkin jälkeen Juopolla, ovat vaan hyväkkäät luvanneet niin surkeita omasta autosta, että ei ole tarvinnut kauppoihin ryhtyä.
Be careful out there !
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ja eräässä joensuulaisessa liikkeessä vissiin kyrpiinnyttiin minun koeajotapoihin, kun ei annettu enää autoja koeajoon jos sattui tutunnäköinen myyjä... tietty onhan se hieman röyhkeää nostella koeajoautosta ostoskassit omaan autoon liikkeen pihalla, mutta ihan tosissani minä olin ostattelemassa enkä vain huvikseni koeajanut(silloin kun vielä töitä ja rahaa oli)...Classic 900 kirjoitti:... Justiin riitti heidän tankkauksensa uuden auton löytymiseen![]()

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Nyt rupesi pelottamaan. Ostin vajaa vuosi sitten Seinäjoen R-J:ltä saappaani. -98 og9-3 vapari tomaatti ja hintaa 15000 silloin. Mittarissa oli ostettaessa 128 tuhatta.
Mitään kummallisia vikoja autossa ei ole ilmennyt ja ulkonäkönsä puolesta näyttävät kilometrit oikealta. Myöskin viime syksynä teettämäni ruostesuojaus meni hyvin ja suojausfirman tarkastusraportin mukaan koteloista ei löytynyt korroosiota.
Oston jälkeen käytin auton 130kkm huollossa ja samalla kiristettiin kannenpultit lievän öljytihkumisen vuoksi. Tihkuminen loppui ja huoltomiehen mukaan aivan tavallinen tyyppivika. Vaihdelaatikko toimii luotettavasti ja melko pehmeästi.
Täytyy koputtaa puuta ja toivoa etten joutunut kovin pahasti jymäytetyksi. Taisi olla ensimmäinen viestini foorumille, vaikka sitä tarkasti seuraankin.
Hyvät jatkot vaan kaikille.
Mitään kummallisia vikoja autossa ei ole ilmennyt ja ulkonäkönsä puolesta näyttävät kilometrit oikealta. Myöskin viime syksynä teettämäni ruostesuojaus meni hyvin ja suojausfirman tarkastusraportin mukaan koteloista ei löytynyt korroosiota.
Oston jälkeen käytin auton 130kkm huollossa ja samalla kiristettiin kannenpultit lievän öljytihkumisen vuoksi. Tihkuminen loppui ja huoltomiehen mukaan aivan tavallinen tyyppivika. Vaihdelaatikko toimii luotettavasti ja melko pehmeästi.
Täytyy koputtaa puuta ja toivoa etten joutunut kovin pahasti jymäytetyksi. Taisi olla ensimmäinen viestini foorumille, vaikka sitä tarkasti seuraankin.
Hyvät jatkot vaan kaikille.
Nyt täytyy kyllä itekkin miettiä jo tuota oman auton kilometrimäärää!
On nimittäin niin, että tuotatin tuon nykyisen autoni ruottista, 9-3tid -00. Kilometrejä on mittarissa vain 75TKm!!
Eikös dieseliauton pitäminen ruotsissa ole vähintään yhtä kallista, jos ei kalliimpaa ku suomessa?
Tosin, se auto oli maansiirtoliikkeen omistajan pojalla ollu, oli ajellu firman piikkiin ostetuilla dieseleillä siellä...Kuulemma.
Tosi hyvässä kunnossa se on kyllä, merkkiliikkeen huoltokirjakin jopa (mikä ei tietenkään merkkaa paskaakaan välttämäti).
Tosi vähän on kiveniskuja tai yleesäkään käytön jälkiä edes tuon verran ajettuun autoon nähen. Ku ei alkaisi porsimaan vaan.
Tietääkös kukaan, että onko tuon digitaalimittarin taaksepäin"ruuvaaminen" vaikeempi homma ku tavallisen ruuvailu?
Ite oon käsittäny, että jonkunlaisen tietokoneen siihen tarttis.
On nimittäin niin, että tuotatin tuon nykyisen autoni ruottista, 9-3tid -00. Kilometrejä on mittarissa vain 75TKm!!
Eikös dieseliauton pitäminen ruotsissa ole vähintään yhtä kallista, jos ei kalliimpaa ku suomessa?
Tosin, se auto oli maansiirtoliikkeen omistajan pojalla ollu, oli ajellu firman piikkiin ostetuilla dieseleillä siellä...Kuulemma.
Tosi hyvässä kunnossa se on kyllä, merkkiliikkeen huoltokirjakin jopa (mikä ei tietenkään merkkaa paskaakaan välttämäti).
Tosi vähän on kiveniskuja tai yleesäkään käytön jälkiä edes tuon verran ajettuun autoon nähen. Ku ei alkaisi porsimaan vaan.
Tietääkös kukaan, että onko tuon digitaalimittarin taaksepäin"ruuvaaminen" vaikeempi homma ku tavallisen ruuvailu?
Ite oon käsittäny, että jonkunlaisen tietokoneen siihen tarttis.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ei huolta jos huoltokirja ja edelliset omistajat on tiedossa. Kuten ohjelmassakin sanottiin mitä enemmän omistajia sitä suurempi riski saada ruuvattu auto.
Aina jos on jotain mätää huoltokirjassa kannattaa ottaa selvää ja jo valmistautua siihen että autossa ei ole kaikki kunnossa. Tarkkuutta vaativaa puuhaa.
Faijalle kävi aikoinaan siten että myi 270 tkm ajetun neliveto vectran autoliikkeeseen. Jobbari osti sen, meikkas ja ruuvasi. Pisti myyntiin 170 tkm ajettuna. Seuraava omistaja sitten soitti ja kysy kilsat. Nokka kohti poliisia ja rikosilmoitushan siitä tehtiin.
Aina jos on jotain mätää huoltokirjassa kannattaa ottaa selvää ja jo valmistautua siihen että autossa ei ole kaikki kunnossa. Tarkkuutta vaativaa puuhaa.
Faijalle kävi aikoinaan siten että myi 270 tkm ajetun neliveto vectran autoliikkeeseen. Jobbari osti sen, meikkas ja ruuvasi. Pisti myyntiin 170 tkm ajettuna. Seuraava omistaja sitten soitti ja kysy kilsat. Nokka kohti poliisia ja rikosilmoitushan siitä tehtiin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kaikenlaisia juttuja oon itsekkin kuullut mm. Rinta-joupin liikkeistä.
Täytyy nyt kuitenkin hiukan liputtaa kotikylän(seinäjoen) liikkeen puolesta. Tuttava piirissä on melkopaljon autoja mitkä on ostettu kyseisestä liikkeestä ja mitään ongelmaa ei ole korviin kantautunut. Nämä autot kuitenkin normaali suomikotteroita. Ensikosketus tuontiautoihin on oman 9-5:sen osto vuodenvaihteessa. Autosta löytyy paperit katsastuspapereita myöden, myös tiedot omistajasta löytyy muualtakin kuin katsastuspöytäkirjoista. Tähän mennessä auto on ollut juuri sitä mitä "tiesinkin" ostaneeni. Paikallinen saab huoltamo myös ystävällisesti käytti techiä kiinni ja tarkasti että kaikki takuuna vaihdetut hommat / kampanjat on tehty. Lisäksi suoritettiin muutakin pällistelyä ja korvakuulostelua että kaikki on kunnossa.
Autosta oli yksi keskuslukon moottori rikki ja sekin vaihdettiin ilman mitään vänkäämistä...
Kilometrithän on aina hiukan arvoitus, mutta ainakin minun mielestäni pitää olla omassa takapuolessa sen verran tuntua, että hoksaa onko sillä autolla ajettu 80 000 vai 300 000 kilsaa. Sitä ei enää uudella ratilla ja penkeillä piilotella....
Jos tuontihoppa näyttää ja tuntuu hyvältä niin kyllä se minun mielestäni kannattaa ajaa se kotiin. Jos ei kestä "kavereiden" vitt**luja pyöritetyistä mittareista ja tulva-autoista niin kannattaa harkita helkaman ostoa. Siitähän puuttuu vain pakki josta ei kukaan auo päätään....
Täytyy nyt kuitenkin hiukan liputtaa kotikylän(seinäjoen) liikkeen puolesta. Tuttava piirissä on melkopaljon autoja mitkä on ostettu kyseisestä liikkeestä ja mitään ongelmaa ei ole korviin kantautunut. Nämä autot kuitenkin normaali suomikotteroita. Ensikosketus tuontiautoihin on oman 9-5:sen osto vuodenvaihteessa. Autosta löytyy paperit katsastuspapereita myöden, myös tiedot omistajasta löytyy muualtakin kuin katsastuspöytäkirjoista. Tähän mennessä auto on ollut juuri sitä mitä "tiesinkin" ostaneeni. Paikallinen saab huoltamo myös ystävällisesti käytti techiä kiinni ja tarkasti että kaikki takuuna vaihdetut hommat / kampanjat on tehty. Lisäksi suoritettiin muutakin pällistelyä ja korvakuulostelua että kaikki on kunnossa.
Autosta oli yksi keskuslukon moottori rikki ja sekin vaihdettiin ilman mitään vänkäämistä...
Kilometrithän on aina hiukan arvoitus, mutta ainakin minun mielestäni pitää olla omassa takapuolessa sen verran tuntua, että hoksaa onko sillä autolla ajettu 80 000 vai 300 000 kilsaa. Sitä ei enää uudella ratilla ja penkeillä piilotella....
Jos tuontihoppa näyttää ja tuntuu hyvältä niin kyllä se minun mielestäni kannattaa ajaa se kotiin. Jos ei kestä "kavereiden" vitt**luja pyöritetyistä mittareista ja tulva-autoista niin kannattaa harkita helkaman ostoa. Siitähän puuttuu vain pakki josta ei kukaan auo päätään....

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
No minun tapauksessa ainakin myyjä väitti, että auto ei ole ollut kuin jollain saabin Trollhättanin tehtaan pikkudirikalla muutaman kuukauden ja sitten hänellä. Kummemmin ei sitten tarkistettukaan sitä. Maalipintakin ihmeen hyvä minusta noinkin paljon ajetuksi...Ei huolta jos huoltokirja ja edelliset omistajat on tiedossa. Kuten ohjelmassakin sanottiin mitä enemmän omistajia sitä suurempi riski saada ruuvattu auto.
Saako noita digitaalimittareita sitten helposti huijattua näyttämään vähemmän?
Onko Aineella TECHissä jo valmiina valikko, että paljonko pannaan?

-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Niin, tässä täytyy tietenkin muistaa, että esim. Rinta-Jouppi taitaa olla Suomen suurin käytettyjen autojen kauppias, joten sinne tuhansien kauppojen joukkoon mahtuu sitten näitä ei niin onnistuneitakin. Varmasti suuri osa kaupoista menee kuten pitääkin. Aina roiskuu kun rapataan, omassa tuttavapiirissänikin on monta Juopolta ostettua autoa ja no problem. Suurin ongelma on varmaan huolimaton sisäänostaja ja muutenkin olematon kontrolli, ennenkuin hintalappu jo on ikkunassa.
Sitten tulee joku onneton tunari ja potkii renkaita tuumien että hyvä on peli, ja myyjä myöntelee
Sitten tulee joku onneton tunari ja potkii renkaita tuumien että hyvä on peli, ja myyjä myöntelee

Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713