Saab 9-5 Aero MY05 *Siirtynyt uudelle omistajalle*
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Rojekti etenee. Päivän aikaansaannoksia letkut jokaiselle tolpalle, virtajohto kompuralle, venttiilipaketti paikalleen sekä teline ilmäsäiliöille. Vielä jos saisi viikonlopun aikaan laitettua johdotukset venttiileille samalla kertaa kun on sisusta isolta osin purettuna.
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Moro
Mistäs näitä ilmavehkeitä kannattais ruveta katselemaan/ ostamaan?
Mistäs näitä ilmavehkeitä kannattais ruveta katselemaan/ ostamaan?
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Suomessahan näitä myy lowtoys, mutta ainakaan itselleni en sieltä valikoiman ja hintojen vuoksi löytänyt sopivaa tavaraa. Ebay:n kautta kannattaa lähteä etsimään, paljon on firmoja jotka myy ilmajousikomponentteja. Ainakin jos femmaan lähtee rakentamaan, niin itse ostaisin coilisetin ja siihen päälle pussihommat. K-Sportin coileja voin suositella ainakin ja maahantuojalta saa suoraan tilattua.
Hdjanne kirjoitti:Moro
Mistäs näitä ilmavehkeitä kannattais ruveta katselemaan/ ostamaan?
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Jouset on ilmeisesti saatu toimimaan, sillä jos en ihan väärin nähnyt niin Tourulan mäkkärin parkkipaikalla oli kovin samannäköinen auto tänään
Kävin itsekkin parkkipaikalla Saabilla pyörähtämässä, mutta en uskaltanut jutulle tulla kun oli niin monta isoa Saabbia vastassa
Kävin itsekkin parkkipaikalla Saabilla pyörähtämässä, mutta en uskaltanut jutulle tulla kun oli niin monta isoa Saabbia vastassa
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Rautajousilla on vielä auto liikenteessä tällä hetkellä. Jos huhtikuun aikana saisi ohjelman+arduinon perille, niin sitten saisi pussitettua. Systeemi on kyllä muuten jo valmis, paineet pysyy ja kompura pyörii.
Ajelit ilmeisesti vaaleahkolla femmalla ohi tourulan parkissa? Tulehan ensikerralla ihmeessä jutulle jos satut yhtäaikaa paikalle!!
Ajelit ilmeisesti vaaleahkolla femmalla ohi tourulan parkissa? Tulehan ensikerralla ihmeessä jutulle jos satut yhtäaikaa paikalle!!
Reksu kirjoitti:Jouset on ilmeisesti saatu toimimaan, sillä jos en ihan väärin nähnyt niin Tourulan mäkkärin parkkipaikalla oli kovin samannäköinen auto tänään
Kävin itsekkin parkkipaikalla Saabilla pyörähtämässä, mutta en uskaltanut jutulle tulla kun oli niin monta isoa Saabbia vastassa
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Joo minähän se olin, keskustassa taisin vielä uudestaan nähdä liikennevaloissa harjulle kääntymässä.
Ja joo, ens kerralla tulen sitten käymään
Ja joo, ens kerralla tulen sitten käymään
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Projekti edennyt ensimmäiseen kasauskertaan, joka lopulta epäonnistui täysin. Laitellaan nyt kuitenkin malliksi kuvia mitä saatiin aikaiseksi.
Ongelmaksi ilmeni takapää -> pyörät ei sovi pyörimään ilman spacereita.
Sekä edestä toinen pussi oli valmistusvikainen ja antautui muutaman noston jälkeen. Uusi pussi tulossa ja jokin viikonloppu yritetään uusiksi.
Kuitenkin joku homma onnistui ja foorumilta tuli bongattua hiilikuituinen vaihdekepin kuori.
Ongelmaksi ilmeni takapää -> pyörät ei sovi pyörimään ilman spacereita.
Sekä edestä toinen pussi oli valmistusvikainen ja antautui muutaman noston jälkeen. Uusi pussi tulossa ja jokin viikonloppu yritetään uusiksi.
Kuitenkin joku homma onnistui ja foorumilta tuli bongattua hiilikuituinen vaihdekepin kuori.
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Eikö ilmaputkelle ollut mahdollisuuksia tulla tuonne pussien yläpäähän, kuten oikeissakin ilma-alustoissa? Oletan sen kuvista päätellen olevan kovaa muoviputkea, joten onko sen alakautta tuonti varmasti hyvä ratkaisu? Nythän se kuitenkin joutuu taipumaan jousto- ja kääntöliikkeissä.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Ei ole mahdollisuutta tulla yläpäähän, alalautasessa kierteet ja yläällä reikä iskaritangolle.
Letku kuitenkin melko notkeaa ainakin tämmöisellä kelillä.
btw: tämäkö ei sitten ole oikea ilma-alusta?
Letku kuitenkin melko notkeaa ainakin tämmöisellä kelillä.
btw: tämäkö ei sitten ole oikea ilma-alusta?
duuduu kirjoitti:Eikö ilmaputkelle ollut mahdollisuuksia tulla tuonne pussien yläpäähän, kuten oikeissakin ilma-alustoissa? Oletan sen kuvista päätellen olevan kovaa muoviputkea, joten onko sen alakautta tuonti varmasti hyvä ratkaisu? Nythän se kuitenkin joutuu taipumaan jousto- ja kääntöliikkeissä.
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Oikea tarkoittaa tässä yhteydessä autotehtaalta tulleita ratkaisuja
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Saatiin vihdoin autokin ilmoilleen! Yhden illan sitä "iloa" kestikin, kunnes toinen takapussi hajosi.. prkl. Taas on myyjälle reklamoitu ja loppujenlopuksi nyt on tulossa kokonaan uusi sarja pusseja ilmeisesti paremmalla tekniikalla tehtynä.
Kuvia kerkesin kuitenkin jo ensimmäisten kilometrien aikana ottamaan
Kuvia kerkesin kuitenkin jo ensimmäisten kilometrien aikana ottamaan
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Mites tuon takapään ratkaisit, jos aiemmin oli, että ei mahdu pyörimään ilman spacereita?
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Tämä on kyllä härski .
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Tuli loppujenlopuksi rakennettua koko takapään kiinnitys uusiksi.. Nyt pitäisi pelittää kunhan saa uudet pussit.jjasco kirjoitti:Mites tuon takapään ratkaisit, jos aiemmin oli, että ei mahdu pyörimään ilman spacereita?
KiitosJuhaska kirjoitti:Tämä on kyllä härski .
Re: Saab 9-5 Aero MY05 goes bagged
Back to basics. Reilu kuukausi tullut ajeltua ilmajousilla ja kyllähän se niin on, että viimeistään jossain kohtaa kaikki käytännöllisyys on mennyttä.
Viikonloppuna aikomus siis purkaa ilmajouset pois ja säätää rautajousillakin pikkusenverran ylemmäs mitä aiemmin oli. Jos sitä sitten ei enää tarvitsisi jokaista kynnystä valittaa
Talveakin on tullut jo suunniteltua ja webaston kaveriksi tuli hommattua Embelin Remuc, jolla pitäisi sitten saada webastoa ohjattua kännykällä.
Seuraavan kerran palataan uusien kuvien myötä.
Viikonloppuna aikomus siis purkaa ilmajouset pois ja säätää rautajousillakin pikkusenverran ylemmäs mitä aiemmin oli. Jos sitä sitten ei enää tarvitsisi jokaista kynnystä valittaa
Talveakin on tullut jo suunniteltua ja webaston kaveriksi tuli hommattua Embelin Remuc, jolla pitäisi sitten saada webastoa ohjattua kännykällä.
Seuraavan kerran palataan uusien kuvien myötä.