Lukeeko Accordissa takalasissa "Power of dreams" (=unelma tehosta)?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Millanen on VTEC:in käyttökelpoinen kierrosalue?!
Mä laittaisin Subarun vielä melkein Hondan edelle. Täytyy silti myöntää, että oon mäkin saattanut joskus noita Accordeja vähän sillä silmällä vilkuilla. Ongelma on lähinnä siinä, että sedan ei oikeastaan oo mikään vaihtoehto ja farmari-Accordin perän muotoilu on sitä osastoa että tulee pää kipeäksi. Mazda 6 ois ehkä meikän ykkösvaihtoehto japseista tällä hetkellä. Harmi sinänsä että ne sit taas ruostuu vaikka muuten ihan kelpo autoja taitavat ollakin.Cona kirjoitti:Pakko kompata AZP:tä siinä, että Honda on japseista kyllä heittämällä persoonallisin. Hondan lisäksi lähinnä joku erikoisempi Lexus voisi kiinnostaa riittävästi, jotta voisi harkita Japanilaista autoa.
Eipä taida japsinrauta noin alhaalta vetää.Rattivaihde kirjoitti: Niin ja kierrosalue jolla tapahtuu on suunnilleen 1500-7000
Tarkoitin juuri tätä pientä TEHON tunnetta, joka tulee 4500 rpm--> rajottajan välissä. Alakierroksilla aikaV.J.S kirjoitti:toikin on aika pitkälti tulkintakysymys...esim. meikäläisen mielestä tossa subarussa on ihan jees tervehenkinen alavääntö, eli käyttökelpoiset rundit normiajossa alkaa siitä jostain tonnin ja tonniviidensadan huitteilta, ja jatkuu tosiaan sinne punarajalle (joku 6200tjsp). Sen sijaan joku etäinen TEHON tunne tulee jossain n. 4500rpm tienoilla. Eli jos oikein "kepittää", ei käytännössä "juuri mitään" tapahdu alle 4k rpm. Mutta on kuitenkin loppuviimein hiton sitkeä (vapari) moottoriksi ja siten siis luonteeltaan nöyrä ajettava.
En yhtään ihmettele että joku parilitranen accordi tuntuu ihan asialliselta alakierroksillakin. Totta kai vapareissa (kaikissa, oli sitten japsi, euro tai jenkki) se huipputeho on kuitenkin siellä jenga-alueen ylimmässä kvarttaalissa...