EDIT: Vika on hävinnyt, saa nähdä milloin löytää itsensä kaukana kotoa tyhjän akun kera.
Olen tuossa kuluvan viikon aikana tehnyt remonttia vm. 1997 Saab 900 2.0 Turboon. Vaihdoin etuiskarit sekä yhden jarruletkun, sekä rassasin muutenkin jarruja ja ripustuksia.
Sitten lisäksi asensin laajakaistalambdan Bosch LSU4.9 ja seosmittarin PLX DM-6. Kaikkia näitä hommia on tehty vähän vuorotellen ja sekaisin.
Selvitys johdotuksesta:
-Mittarin maadoitus on ECU:n lähellä olevan valmiin maadoitusmutterin alla.
-Mittarin sytytysvirta 12V tuli soittimen johtosarjasta, koska siinä oli valmiina käyttämätön jaettu pistokeabiko oikeassa paikassa.
-Laajakaistalambda meni alkuperäisen tilalle pakoputkeen. Alkuperäinen on autossa myös kiinni mutta ei käytössä eikä anturi ole paikallaan.
-Ohjainyksikkö muuttaa laajakaista-anturin tiedon kapeakaistaksi, joten liitin tämän johdon ECU:n johtosarjaan alkuperäisen tilalle pistokeabikoilla (pinni 23, vihreä johto, kai tämä on oikein?). Laitoin myös alkuperäiseen lambdan signaalijohtoon pistokeabikon, jotta sen voi tarvittaessa laittaa takaisin käyttöön.
http://i.imgur.com/M7WaPRI.jpg
Nyt kun asennus on valmis ja laitoin akun navan takaisin kiinni, niin
auto syö virtaa jatkuvasti n. 3-4 ampeeria (mitattu akun miinuskenkä irrotettuna ja ampeerimittari navan ja kengän välissä.)
Tähän ei vaikuta, vaikka irrottaisin koko laajakaistan ohjausyksikön johtoineen varmistaen ettei yksikään johto jää esim. runkoa vasten ja vaihtaisin anturijohdonkin vanhaan.
Kun akunkengän tai ampeerimittarin lyö kiinni, niin jokin rele napsahtaa kuuluvasti konehuoneessa. Muuta ei tapahdu, kaikki toimii sinänsä kuten pitääkin oli kytkennät kiinni tai irti.
Tuskin "kotisohvilta" on kovin helppo lähteä arvuuttelemaan, mutta ehdotuksista voi olla silti hyötyä? Oma pää lyö nyt tyhjää.