Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Minä kyllä huomaan kun tuo DPF poltto alkaa. Veto muuttuu jotenkin tukkoisen oloiseksi, käyntiääni muuttuu ja kulutushan pomppaa pari kolme litraa normaalia korkeammaksi. Aikalailla kerran tankilliseen tuntuu tulevan meikäläisen ajolla tuota polttoa. Vähempikin polttelu kyllä riittäis mulle.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Kyllä sen yleensä huomaa, kun poltto alkaa. Automaattikin tuntuu silloin herkemmin tarjoavan pienempää pykälää. Itseäkin on askarruttanut että aika usein tuo poltto tuntuisi tapahtuvan. Ei ehkä joka tankillisella, mutta joka toisella vähintään. Pääasiassa ajelen maantieajoa.
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Niillä kenellä on astinlistat, onko ne vain edessä vai myös takana?
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Olitkos rewcast sinä joka soittelitkin asiasta minulle muutama päivä sitten? Tarkistin asian ja vain edestä löytyy erilliset astinlistat (unohtui laittaa tekstiviestiä perään, pahoittelen ).
Saab 9-5 Aero XWD -11
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Ainoastaan edessä. Ei niitä olekaan kaikissa?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Tuosta vikaherkyydestä,Ajoin viimmeviikolla pienen kuoppaan niin syttyi..huolla XWD valo.Ei tullut
takaisin kun vaihdoin nopeusnäyttöön ja takaisin.Toissapäivänä tuli näyttöön huolla ..ajovakausJärjestelmä.
Ei tullut takaisin sammutuksen jälkeen.Tuntuu että on vähän liian herkkä ilmoittamaan häiriöistä.
takaisin kun vaihdoin nopeusnäyttöön ja takaisin.Toissapäivänä tuli näyttöön huolla ..ajovakausJärjestelmä.
Ei tullut takaisin sammutuksen jälkeen.Tuntuu että on vähän liian herkkä ilmoittamaan häiriöistä.
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Tarkista virran riittävyys.
Tuntuma on se, että ranskalaiset suunnitteli ja italialaiset toteutti sähköt. Tai toisinpäin.
Tuntuma on se, että ranskalaiset suunnitteli ja italialaiset toteutti sähköt. Tai toisinpäin.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Joo sähkävehkeet voi näissä todellakin olla vähän sitä sun tätä. Mun auto kävi huollossa pari viikkoa sitten kun ei suostunut starttamaan, valot tuli kyllä päälle kojetauluun mutta startti ei lähtenyt pyörittämään, ihan mykkä. Korjauspajan diagnoosi: Vianetsinnässä havaittiin päävirtakaapelin olevan löysällä, akun navan lähettyviltä. Nyt kiristetty. Vikakoodit ei palaudu ja auto käynnistyy
Tv: Sininen Paroni
Tv: Sininen Paroni
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Latasi 14,3 että laturi kyllä lataa. Taitaa olla vaan liian pieni akku? Sähköllä toimivia härpäkkeitä
on liikaa akun kapasiteettihin nähden? Suurempi akku vois auttaa ehkä??
on liikaa akun kapasiteettihin nähden? Suurempi akku vois auttaa ehkä??
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Tänään tuli ensimmäinen varsinainen vika NG femmaan näiden vuosien jälkeen kun ohjaustehostimen paineputki alkoi vuotamaan oikein miehekkäästi.
Nyt sitten odotellaan uutta ja auto seisoo.
Yli 4 vuotta on näillä ajettu ja joitakin pikku vikoja on ollut mutta ne on mielestäni ollut joko tyyppivikoja ( pers.lämm. ym..) tai normaalia kulumista.
Mutta tuollainen putki joka rupesi vuotamaan kiinnikeen kohdalta muovin alta ei kyllä saisi hajota.
No onneksi varaosa ei ole oikein kallis ja vaihtokin aivan inhimillinen.
Nyt sitten odotellaan uutta ja auto seisoo.
Yli 4 vuotta on näillä ajettu ja joitakin pikku vikoja on ollut mutta ne on mielestäni ollut joko tyyppivikoja ( pers.lämm. ym..) tai normaalia kulumista.
Mutta tuollainen putki joka rupesi vuotamaan kiinnikeen kohdalta muovin alta ei kyllä saisi hajota.
No onneksi varaosa ei ole oikein kallis ja vaihtokin aivan inhimillinen.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Eikös joku raportoinut täällä vähän aikaa sitten samasta viasta, joten tyyppiviaksi voi tuonkin laskea, ei siis vieläkään mitään oikeaa vikaa.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Tyyppiviat eivät ole oikeita vikoja?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Jep,
meikältä tuo samainen ohjaustehostimen paineputki hajosi.
osa sinänsä ei ollut kallis (n. 120-130€), mutta ohjausvaihteen päässä oli kait aika ahdasta ja joutuivat vissiin ottamaan joitakin osia sieltä irti, että ohjausvaihteen pään liitos saatiin laitettua. Tuossa samassa yhteydessä taidettiin vaihtaa myös se öljypohjan öljyputken ja lohkon välinen tiiviste. Noissa meni yhteensä koko päivä.
Pelkkä ohjaustehostimen paineputken vaihto lienee n. 3-4h homma.
meikältä tuo samainen ohjaustehostimen paineputki hajosi.
osa sinänsä ei ollut kallis (n. 120-130€), mutta ohjausvaihteen päässä oli kait aika ahdasta ja joutuivat vissiin ottamaan joitakin osia sieltä irti, että ohjausvaihteen pään liitos saatiin laitettua. Tuossa samassa yhteydessä taidettiin vaihtaa myös se öljypohjan öljyputken ja lohkon välinen tiiviste. Noissa meni yhteensä koko päivä.
Pelkkä ohjaustehostimen paineputken vaihto lienee n. 3-4h homma.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Samanlailla hajosi omastakin n.140tkm:ssä. Todennäköisesti kumi osa on suunniteltu liian jäykäksi tai lyhyeksi. Uusi letku on uudemmalla osanumerolla ja ko kiinnityspistettä oli hieman muutettu.peinu kirjoitti:Jep,
Pelkkä ohjaustehostimen paineputken vaihto lienee n. 3-4h homma.
Vaihdossa meni n.2h autotallissa ilman nosturia. Yhden turbon dieselissä pääsi hyvin käsiksi apukuskin puolelta sisälokarin kautta. Ohjausvaihteen kiinnitys vaati hieman kurottelua koneen yli, mutta onnistui.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Omani ei hajonnut kumin kohdalta vaan ihan alumiiniputki alkoi vuotamaan.
V6:sessa on erilainen putki kuin muissa ja sen hinta oli noin 90 €.
V6:sessa on erilainen putki kuin muissa ja sen hinta oli noin 90 €.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"