Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Eli kaasuläppäkotelon johdot juotettu uudelleen kun entiset hapertuneet, auto ei vaan starttaa ja limp home solenoidi napsuu, onko se siis kaput ja mistä uutta tilalle, marmorilta?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Resetoitko sen limp-home tilasta korjauksen jälkeen? Ja jos laitat kaasuvaijerin vähän liian tiukalle niin pitäisi kyllä lähteä käyntiin.
En ole vielä niin rikkinäisestä läpästä kuullu ettei lähtisi käyntiin kun on limpus ja laittaa liian kireelle vaijeri joka toimii "ryyppynä".
En ole vielä niin rikkinäisestä läpästä kuullu ettei lähtisi käyntiin kun on limpus ja laittaa liian kireelle vaijeri joka toimii "ryyppynä".
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Akunkengät olleet yön yli irti ja resetointi tehty. Akunkengät paikalleen ja toivon kipinäinen startti, naps ->limp home päälle sama tien eikä käynnisty ei.
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Käykö silti, jos pitää polkimesta kaasua raollaan?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Auto ei lähde käyntiin ollenkaan. Kotelo käytetty nyt uudelleen irti ja tarkistus että kaikki ok, ei poikkeavuutta.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Alipaineletkuja myös vaihdettu ja nyt uudelleen kokeiltu käynnistystä niin ei, limp home naksuu ja tulpat valkoiset, ei siis saa bensaa. Taitaa olla nyt parempi että jään odottelemaan viisaita neuvoja ennen kun etenen.
Autohan siis oli ajossa vielä perjantaina ennen remonttia, tasakaasulla nytkähteli vähän väliä jolloin tuli tuo kaasuläppäkotelo mieleen. Nyt ei nytkähtele eikä tee mitään muutakaan.
Autohan siis oli ajossa vielä perjantaina ennen remonttia, tasakaasulla nytkähteli vähän väliä jolloin tuli tuo kaasuläppäkotelo mieleen. Nyt ei nytkähtele eikä tee mitään muutakaan.
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
onkohan vika varmasti läppiksessä. kannattaa kokeilla ehjällä läppiksellä mitä sanoo..
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Toki vika voi muuallakin olla mutta kotelosta ei perjantaina mitään napsutusta kuulunut ja nyt uusin ihmetyksen aihe on tuo kun bensa ei liiku. Bensapumppu vaihdettu ihan muutama kuukausi takaperin ja auto todellakin oli vielä perjantaina ajossa.
Eli oireita nyt tämmösiä:
-Starttaa muttei käynnisty
-Limp home naksuu
-Ei ilmeisesti saa bensaa kun tulpat valkeina noista starttauksista mitä nyt on tehty
Eli oireita nyt tämmösiä:
-Starttaa muttei käynnisty
-Limp home naksuu
-Ei ilmeisesti saa bensaa kun tulpat valkeina noista starttauksista mitä nyt on tehty
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Tarkista se bensansaanti. Vaikka putki tukista irti ja joku starttaamaan. Putkenpää vaikka tyhjään maitopurkkiin..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Termarikopan maadotukseen onko koskettu?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Bensaa tulee vaan ei muutosta. Limp home naksuu ja maadotukseen ei ole koskettu. Kyllä se mahtaa tuo kaasuläppäkotelo olla kaput lopullisesti.
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Tulihan piuhat varmasti oikeaan järjestykseen kotelossa?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
suorsa kirjoitti:Tulihan piuhat varmasti oikeaan järjestykseen kotelossa?
Kyllävain. Ihan täällä olevien hyvien ohjeiden mukaan tehty homma mutta joku ilmeisesti vaan meni mönkään tai sitten se kotelo ei enää kestänyt sorkkimista. Uutta ei raskisi ostaa.
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Kun läppäkotelo on "limp home"-moodissa (limppu-solenoidin naksutuksesta päätellen), taitaa olla melko yhdentekevää, onko sisällä olevat johdot kytketty oikein tai väärin: potentiometrien arvoja ei lueta, eikä läppää käännetä sähköisesti, vaan se on kiinteästi yhdistetty kaasuvaijerin liikkeeseen.
Oma veikkaukseni tähän tilanteeseen on:
a) läpän rajoitinruuvi päästää läpän sulkeutumaan "liian kiinni", jolloin kone ei saa riittävästi ilmaa -> kevyt kaasupolkimen painaminen startin yhteydessä voisi auttaa
b) alunperinkään vika ei ollut läppäkotelossa vaan kampiakselin asentotunnistimessa, jolle tuli tunnit lopullisesti täyteen -> kun pyörimissignaalia ei tule, ei suuttimiakaan avata
Oma veikkaukseni tähän tilanteeseen on:
a) läpän rajoitinruuvi päästää läpän sulkeutumaan "liian kiinni", jolloin kone ei saa riittävästi ilmaa -> kevyt kaasupolkimen painaminen startin yhteydessä voisi auttaa
b) alunperinkään vika ei ollut läppäkotelossa vaan kampiakselin asentotunnistimessa, jolle tuli tunnit lopullisesti täyteen -> kun pyörimissignaalia ei tule, ei suuttimiakaan avata
Saabiton Saabisti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Kaasuläppäkotelo fiksattu, ei käynnisty
Asentotunnistin kävi mielessä myös ennen kotelon avausta mutta vika toistui sekä kylmällä että lämpimällä koneella, nyt startatessa kierrokset kyllä lukee mutta edes kaasun avulla ei vain hörähdä käyntiin. Kaasuläppäkotelosta löytyi kuoriutuneet johdot jotka uusittiin täällä olleiden ohjeiden mukaan ja joka ikinen johto on juotettu oikeaan paikkaan.TommyW kirjoitti:Kun läppäkotelo on "limp home"-moodissa (limppu-solenoidin naksutuksesta päätellen), taitaa olla melko yhdentekevää, onko sisällä olevat johdot kytketty oikein tai väärin: potentiometrien arvoja ei lueta, eikä läppää käännetä sähköisesti, vaan se on kiinteästi yhdistetty kaasuvaijerin liikkeeseen.
Oma veikkaukseni tähän tilanteeseen on:
a) läpän rajoitinruuvi päästää läpän sulkeutumaan "liian kiinni", jolloin kone ei saa riittävästi ilmaa -> kevyt kaasupolkimen painaminen startin yhteydessä voisi auttaa
b) alunperinkään vika ei ollut läppäkotelossa vaan kampiakselin asentotunnistimessa, jolle tuli tunnit lopullisesti täyteen -> kun pyörimissignaalia ei tule, ei suuttimiakaan avata
Auto ei lähde käyntiin ilman kaasua tai kaasun kanssa, ei siis enää edes yritä käynnistyä mikä on hyvin mielenkiintoista kun se perjantaina vielä oli ihan normaalissa ajossa tasakaasulla nypytyksestä huolimatta.