Jatketaan..eli moottori purettuna ja syitä/seurauksia alkoi myös löytymään..tässäpä ensin muutama kuva seurauksista..
-Moottorin nosto autosta "hieman" erilailla kun moottori nostinta ei ollut käytössä.
![Kuva](http://i11.aijaa.com/t/00236/14209497.t.jpg)
Eli moottorin kannatin tukea apuna käyttäen pilarinosturilla nostettiin paketti pois.Hyvin tuossa tonnarissa tilaa nostaa niin se kävi näppärästi.
Tuossapa kuva kampiakselista..ei hyvä..
Ei paljon kannata koneistaa kun on millin verran lenkko..
Laakerit 2 ja 3 sylinterissä oli ottanut hieman kipeää..
Pari liuskaa alkanut lähempään kanssakäymiseen..
Pienen pohdinnan ja mietinnän jälkeen öljykierron häiriö tai sen puute johtuu ilmeisesti täältä..
Eli lohkon pääöljykanavat sekä kampuran öljykanavat on "vakiot" jolloin alakerta ei saanut tarpeeksi voitelua. Kyllähän täältä paljon juttua löytyikin ja millin isommaksi kairaamalla pitäisi alustava ongelma poistua..öljynpaineen nosto mietinnässä myös.
Ja tasapainoakselit pyörivät vapaasti,eli ne niiden poisto/öljykanavien tulppaus tehtävä myös.
Moottorin kunnostus varmasti ihan ok tehty edellisen omistajan toimesta vajaa 10tkm sitten mutta ilmeisesti moottori paikallaan kunnostettu joten öljykanavien poraus ei mahdollista.
Tällä stagella näyttäisi vaativan tuon modauksen..
Seuraavaksi hankintalistalla kampura ja kiertokanki,yhdessä männässä pieni kosketus,venttiilit käyny moikkaa hivenen männänpäätä..
Mietin tarvitseeko tuota mäntää vaihtaa..
Kansi käytävä läpi,nythän ne venavarren kumitkin vaihtuu..
Tiivistesarjaa ja laakeria. Tuossa kaverilla löytyikin jo kampura ja veivi et kunhan taas kerätään niitä oravan nahkoja kasaan niin päästään eteenpäin..
Tuossa oli jo mietinnässä yksi vaihtoehto kun pihassa on siskon miehellä purku tonnari,B234 mosalla.
Ajatus kävi tehdä 2.3 mutta kanssa virittäjän kanssa pohtiessa ilmeni että kampikulma osoittautuu melko jyrkäksi tuolla 2.3turbon alakerralla jolloin vaatisi heittää vaparin männät/kanget jolloin saataisiin kankikulma pienemmäksi..noo..moottori meni jo kaupaksi joten se idea jäi ideaksi tällä kertaa. Mennään kakkosella.
Palaan taas asiaan kun osia haalin ja pääsee tarkastamaan tuon lohkon runkolinjan suoralla kampuralla niin sit voi rueta poraamaan tuota lohkoa jne..
Jos se siitä syksyllä olis lappeenrantaan vaikka valmis porsittavaksi
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)