9-3 jäähdytysnestevuoto
9-3 jäähdytysnestevuoto
Heips
Yritin hakea jäähdytysnestevuodoista juttuja mutta en löytänyt tähän sopivaa.
Onko jollain kokemusta kun tulee jäähdytysnestettä ihan tipoittain auton oikealle puolelle. vuotokohta on jossain ilmastoinnin kompuran luona mutta todella hankala nähdä mikä kohta tarkalleen ottaen vuotaa. Vuoto on sikäli runsasta että ihan kylmänäkin vuotaa paikallaan.Jos jollain ollut samaa oiretta nii voi heittää juttua.
Auto on 9-3 2.0t 2001 ajettu 298 tkm
Yritin hakea jäähdytysnestevuodoista juttuja mutta en löytänyt tähän sopivaa.
Onko jollain kokemusta kun tulee jäähdytysnestettä ihan tipoittain auton oikealle puolelle. vuotokohta on jossain ilmastoinnin kompuran luona mutta todella hankala nähdä mikä kohta tarkalleen ottaen vuotaa. Vuoto on sikäli runsasta että ihan kylmänäkin vuotaa paikallaan.Jos jollain ollut samaa oiretta nii voi heittää juttua.
Auto on 9-3 2.0t 2001 ajettu 298 tkm
Viimeksi muokannut Tasanko, Su Kesä 05, 2016 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-3 jäähdytysnestevuoto
Vesipumppu on hyvä veikkaus jos apulaitehihnan puolelta tiputtaa. Eipä sillä puolella taida muuta mahdollista paikkaa olla kuin se vesipumppu.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: 9-3 jäähdytysnestevuoto
Talvella ihmettelin minne seisontaan jätetyssä autossa voi neste kadota, nyt keväällä huomasin että pumpun kiertävä u-muotoinen letku oli valunut ulospäin ja hinkannut hihnapyörään, kudos näkyy. Sain tökättyä syvemmälle, nyt on neste pysynyt. Uusi letku odottaa vaihtoa, aika ahdas paikka! Pitänee tyhjätä kokonaan, vai osaako joku sanoa jos lintaa jonkun letkun niin kaikki vesi ei tule ulos?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: 9-3 jäähdytysnestevuoto
Onpa ajankohtaista, minullakin ilmoitti tänä aamuna että nyt sitä nestettä kiitos.
Seuraan topiccia mielenkiinnolla ja ilmoitan, jos löydän itse vuotokohteita omastani.
Seuraan topiccia mielenkiinnolla ja ilmoitan, jos löydän itse vuotokohteita omastani.
Re: 9-3 jäähdytysnestevuoto
En tiedä mikä on tarkka kohta josta vuotaa mutta tänään vesipumpun irrottelin. Olihan tuo kohtuu työläskin. Nyt pitänee alkuperäinen käydä ostaas nii sais sitten kasata. Näkee sit tuliko kuntoon.
Katselin että turbon kyltissä lukee honeywell. Liekköhän joku tarvike-malli. Mulla olisi varaosa turbona gt17 mutta en tiedä kannattaisko vaihtaa, siinäpä pulma. Yleensä käynnistäessä vähä tupsahtaa sinistä savua ja öljyä täytyy lisätä 8000 km aikana muistaakseni kaksi kertaa. Tietty jos käyttäs turboa tuossa ammattilaisella ni se kertois että onko siitä mihinkään.
Nyt vaan olis helpompi sekin vaihtaa kun jo niin paljon purettu
Katselin että turbon kyltissä lukee honeywell. Liekköhän joku tarvike-malli. Mulla olisi varaosa turbona gt17 mutta en tiedä kannattaisko vaihtaa, siinäpä pulma. Yleensä käynnistäessä vähä tupsahtaa sinistä savua ja öljyä täytyy lisätä 8000 km aikana muistaakseni kaksi kertaa. Tietty jos käyttäs turboa tuossa ammattilaisella ni se kertois että onko siitä mihinkään.
Nyt vaan olis helpompi sekin vaihtaa kun jo niin paljon purettu
Re: 9-3 jäähdytysnestevuoto
Honeywell = Garrett
Jos on varmasti ehjä turbo varastossa niin tuskimpa tuon vaihto huono veto on. Tosin jos ei aivan vissiä tietoa kunnosta niin voi olla jopa huonompi kuin nykyinen. Nuo GT17 on semmoisia kranaatteja että...
Jos pito-auto niin käytetty Mitsu ei olisi huono veto...
Jos on varmasti ehjä turbo varastossa niin tuskimpa tuon vaihto huono veto on. Tosin jos ei aivan vissiä tietoa kunnosta niin voi olla jopa huonompi kuin nykyinen. Nuo GT17 on semmoisia kranaatteja että...
Jos pito-auto niin käytetty Mitsu ei olisi huono veto...
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 9-3 jäähdytysnestevuoto
Veikkaisin "juorureikää" tämä kertoo pumpun kunnon.En tiedä mikä on tarkka kohta josta vuotaa
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 9-3 jäähdytysnestevuoto
Kyllähän tuo pumppu hiukan semmoinen rahisevainen on. Mikä lie uuden pumpun hinta? Täytynee tänään tilata tai käydä hakees
Re: 9-3 jäähdytysnestevuoto
126 € oli pumppu. Onhan tuolla mokomalla hintaakin. No kestänee niin kauan kun auto mulla on tai yleensäkin auto kestää
Re: 9-3 jäähdytysnestevuoto
Olipa aika työläs laittaa paikalleenkin. No nyt on laitettu ja ei ainakaan norona vuotanu vettä. Eiköhän se siitä asettunut. Turboa en nyt vaihtanut. Vaihdetaan sitten kun sen aika tulee. Kiitos kaikille kommenteista